Longembolie

13-04-2016 om 19:17 uur

In november 2014 heb ik een zgn dubbele Longembolie gehad terwijl ik net op skivakantie was. Een week door gebracht in een ziekenhuis in Oostenrijk. Uit onderzoek aldaar bleek de embolie afkomstig te zijn van een trombose. Nadat de levensbedreigende situatie voorbij was, heb ik diverse onderzoeken gehad bij hart-en vaatcentrum en longziekten. Tot op heden blijf ik last houden van (lichte) pijn op de borst. Inmiddels is het meer een bekend gevoel geworden. Al het onderzoek wijst tot nog toe geen concrete oorzaak aan. Misschien ook maar beter. Merk wel dat een favoriete hobby (Hoorn blazen) niet meer gaat zoals ik wil. Dan komt de pijn op de borst flink terug en word ik weer snel kortademig. Trappen oplopen is ook een opgave.
Komt dit iemand bekend voor?
Ik hou me voor om dingen een tandje rustiger aan te doen. Maar wat ik tot nog toe van anderen lees over sneller vermoeid raken, komt mij ook bekend voor.

Login of registreer om te reageren
17-04-2016 om 10:19 uur

Ik heb in augustus 2014 massale longembolieën gehad in beide longen, In maar 2013 werd er een longkwab weggenomen omwille van longkanker, dat was waarschijnlijk ook de oorzaak van de longembolieën.
Ik deed voordien veel aan sport, ik had een heel goede conditie, en heb ook nooit gerookt. Nu kan ik nog steeds niet veel doen. Ik ga 4 keer per week naar de kinésist om cardiotraining te doen, maar veel beterschap is er niet, het is eerder om achteruitgang tegen te gaan.
Ik weet natuurlijk niet wat de oorzaak is van de problemen, de longembolieën of de operatie waarbij een deel van mijn long verwijderd is.
Maar ook ik kan nog steeds heel moeilijk een trap doen, en ben enorm kortademig.

Login of registreer om te reageren
20-01-2017 om 13:10 uur

Het is een hele inpact, ik heb acht maanden terug dubbele longembolie gehad. De pijn hoort erbij helaas. En afnemen daarvan dat gaat pas maaaaaanden later. Bij iedereen is dat wel anders maar zoals ik lees op verschillende sites kan dat wel een tot twee jaar duren. Dus rustig aan. De pijn geeft je grens aan. Succes.

Login of registreer om te reageren