Monteroni d'arbia Italie

04-04-2016 om 08:50 uur

Ik ben met mijn 85 jarige moeder met de Pasen een week naar mijn broer in Italië gegaan met het vliegtuig via Schiphol, de belangrijkste reden voor mij waren mijn longproblemen die ernstig verslechterd waren door het vuurwerk bij de jaarwisseling hier in Den Haag, mijn longen waren er echt heel slecht aan toe, ik ben 2,5 maanden behoorlijk ziek geweest.
Ik wist dat mijn broer in Toscane op een hele mooie plek woonde, maar ik wist niet wat de luchtkwaliteit daar terplekke was omdat dit niet bij de AQI geregistreerd word.
Verder was ik bang voor de luchtkwaliteit in het vliegtuig vanwege het Aerotoxic Syndrome waar ik vanaf mijn studie ook last van heb, ik heb er over gelezen en weet nu dat dit voor mij echt wel funest kan zijn, dus ik heb een mondkapje gekocht wat 50 x de max waarde aankan, en heb dit na de start in het vliegtuig op mijn hoofd gezet, aan de reactie van het cabine personeel zag ik dat ze precies wisten wat mijn probleem was.
In en om het huis van mijn broer in Monteroni d'arbia heb ik totaal geen last gehad van de buitenlucht het licht daar op een hoogte van 512 meter en de omgeving ziet er top uit, mijn gezondheid vloog echt omhoog met de dag.
Ik denk er nu over om er vaker heen te gaan en om er misschien longpatiënten op vakantie te gaan begeleiden.

Login of registreer om te reageren
29-04-2016 om 10:48 uur

Ik weet wat je bedoelt.
ik ga elk jaar naar Spanje overwinteren,zo ongeveer 4 tot 5 maanden,en als ik dan terug ben voel ik me stukken beter dan toen ik niet ging.
ik verblijf meestal in de buurt van Valencia op een camping,waar het altijd gezellig is.
Overdag ga ik wat vissen of fietsen met de E-Bike of een wandelingetje maken met mede campeerders.
Er is gratis wifi op de camping dus contact met het thuisland is er 24 uur per dag.
Ik kan iedereen dit aanraden,en duur is het allerminst.
Thuis moet je ook eten toch,mijn energie rekening is met €100.- per maand verlaagd,dus de camping kosten heb ik al dubbel en dwars terug verdient
misschien tot kijk in Spanje

Login of registreer om te reageren
29-04-2016 om 14:28 uur

poereske - leuk dat je het iedereen aanraadt maar regel je ook zo lang vrij op het werk voor mij? / ons? haha...

Login of registreer om te reageren