heideheuvel of beatrixoord

19-11-2015 om 19:18 uur

Vandaag bij de longarts geweest en ze wil dat ik ga nadenken over longrevalidatie.
Haar eerste keus is heideheuvel. Dit is echter voor mij best ver weg zo'n 200 km. Ik woon op nog geen 20 km van beatrixoord. Volgens longarts zou heideheuvel beter zijn en beatrixoord tweede keus. Binnenkort gesprek met longverpleegkundige hierover. Ik heb twee jonge kinderen en een man die in ploegen werkt. Hoe moet ik dat allemaal gaan realiseren.
Als ik geen kinderen had gehad dan hoefde ik er niet eens over na te denken.
Ik wil graag verder met leven ipv stand overleven wat ik nu doe.
Ik schrijf het hier op in de hoop ervaringen te lezen om de beste keus te maken. Ik heb wel al veel positieve berichten over heideheuvel gelezen.

Login of registreer om te reageren
24-11-2015 om 12:35 uur
Reactie op Stefanie

Zorgverlof is niet alleen voor zieke kinderen. Ook voor partner, inwonende ouders e.d.

Dat klopt, wat ik wil zeggen is dat zorgverlof er is voor degene die ziek is, Dus als ik ziek ben krijgt mijn man (of wie dan ook) geen verlof om voor de kinderen te zorgen, maar om voor mij te zorgen. Als je dus van huis bent om te revalideren is de zorg voor de zieke er niet.

Login of registreer om te reageren
24-11-2015 om 21:05 uur

Dacht ook dat het niet kon hoor. En hij heeft maar tien dagen of zo. Dus schiet niet op. Maar we kunnen het regelen met betaalde oppas en man tijdelijk uit de ploegen. Kost wat maar goed, heb er alles voor over om te verbeteren.
Het is wel lastig dat die wachtlijst zo lang is. Nu de beslissing is genomen wil ik liefst zo gauw mogelijk. Minder tijd om te piekeren en me druk te maken hierover.
Ben zo niet mezelf door het ziek zijn en gebrek aan energie. Tijd voor actie!

Op mijn werk werd ik vandaag goed gesteund en kon mijn verhaal doen. De bedrijfsarts kon ook niks anders meer zeggen dan... doen wat je kunt en we horen wel weer. Is nogal een hork dus zie steeds tegen een gesprek op.

Login of registreer om te reageren
11-12-2015 om 12:54 uur
Reactie op toosje

Vandaag bij de longarts geweest en ze wil dat ik ga nadenken over longrevalidatie.
Haar eerste keus is heideheuvel. Dit is echter voor mij best ver weg zo'n 200 km. Ik woon op nog geen 20 km van beatrixoord. Volgens longarts zou heideheuvel beter zijn en beatrixoord tweede keus. Binnenkort gesprek met longverpleegkundige hierover. Ik heb twee jonge kinderen en een man die in ploegen werkt. Hoe moet ik dat allemaal gaan realiseren.
Als ik geen kinderen had gehad dan hoefde ik er niet eens over na te denken.
Ik wil graag verder met leven ipv stand overleven wat ik nu doe.
Ik schrijf het hier op in de hoop ervaringen te lezen om de beste keus te maken. Ik heb wel al veel positieve berichten over heideheuvel gelezen.

Login of registreer om te reageren
11-12-2015 om 12:56 uur

Beste Toosje
Sinds kort doe ik longrevalidatie in het Meander Ziekenhuis in Amersfoort. Ben zeer tevreden over de begeleiding aldaar, Heel persoonlijk en vakkundig. Ik weet niet waar je woont maar dat is echt een aanrader

Login of registreer om te reageren
12-12-2015 om 07:35 uur

Ik woon in Groningen. De aanvraag is inmiddels de deur uit. Moest nog een histamine test weer. Maar ook die test liet zien dat het nog niet goed gaat. Nu maar wachten op een oproep

Login of registreer om te reageren
18-12-2015 om 11:26 uur

De vragenlijsten zijn binnen! !! Meteen ingevuld en op de post. Spannend!

Login of registreer om te reageren
23-12-2015 om 11:47 uur

De datum voor observatie is bekend! 11 januari. Het komt nu dichtbij...

Login of registreer om te reageren
24-12-2015 om 07:14 uur

Goedemorgen toosje
Zelf de observatie gehad vorige week in heideheuvel ik word opgenomen voor 10 weken we gaan er voor en laat gewoon alles over je heen komen zijn allemaal super lief daar

Login of registreer om te reageren
24-12-2015 om 07:23 uur

Zelf heb ik heel wat mensen gesproken daar en waren allemaal zeer positief en kreeg zelf ook een zeer goede indruk hoor

Login of registreer om te reageren
24-12-2015 om 20:54 uur

Wat fijn te lezen stefanie. Weet je al wanneer de opname is?

Login of registreer om te reageren