roken

11-11-2015 om 10:04 uur

Hallo allemaal
ik zal mijn eerst even voorstellen:
ik ben in de 50 en er is afgelopen jaar COPD bij me geconstateerd. ik heb nog 37% longinhoud maar sport nog drie keer in de week, het rare is dat ik het niet overdreven benauwd heb, wel een beetje in de ochtend.
verder werken mijn evenwichtsorganen niet meer en ben ik slechthorend, verder nog psoriasis en dat was het wel geloof ik.
ja en zo als bekend moet ik stoppen met roken maar op de één of andere manier lukt het me gewoon niet.
dan denk ik, dit is mijn laatste en nu stop ik maar toch uit automatisme weer iedere keer eé'n op steken en dan baal ik zo van mij zelf.
mijn vraag:
hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om te stoppen met roken.

Login of registreer om te reageren
11-11-2015 om 10:39 uur

Welkom op het forum, wat fijn dat je nog zo kunt sporten, dat is ook heel belangrijk, veel blijven bewegen.
Stoppen met roken is ook moeilijk, ik zelf heb jaren geleden alle mogelijke therapieeen en middelen gebruikt om te stoppen, wat mij echt hielp was champix dit op advies van huisarts en longarts.
Dit heb ik 3 maanden geslikt en het hielp, dan nog was het moeilijk maar de scherpe kantjes waren er van af.
Mij hielp het ook om het dag voor dag te bekijken en elke dag zei ik tegen mijzelf, vandaag rook ik niet, zodra ik dacht, ik mag nooit meer roken raakte ik in paniek,maar dag voor dag werd gewoon en nu moet ik niet meer aan roken denken.
En heb er veel boeken over gelezen, een uitspraak in een boek hielp mij en dat was:moeilijke dingen kan ik ook! Doordat het moeilijk is, ervaar je het als een overwinning en dat voelde best goed!
Sterkte en groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
11-11-2015 om 12:07 uur

Welkom op het forum,
Het is niet makkelijk maar soms is benauwdheid erger en angstiger dan het verlangen naar een sigaret.
En zo ben ik van de ene op de andere moment gestopt.
Ik heb 45 jaar gerookt en 4 pakjes shag per week en achteraf wou ik , dat ik nooit was begonnen.
Probeer het en veel succes

Login of registreer om te reageren
11-11-2015 om 22:04 uur

Ik ben ook gestopt met behulp van medicatie, nu bijna 14 jaar geleden. Het was het moeilijkste wat ik heb gedaan in mijn leven, ik heb het dag voor dag gedaan, het blijft een kwestie van nee zeggen en doen! Ik ben er wel trots op dat het is van gelukt! Succes!

Login of registreer om te reageren
11-11-2015 om 22:04 uur

@straatmedelief, welkom hier (ben er zelf ook nog maar net een aantal dagen).
Ik ben super verslaafd geweest aan roken. Wat ik ook probeerde, ik viel steeds weer terug. Als tussenweg heb ik de e-sigaret gekozen. Nicotine al snel afgebouwd tot bijna niets en ging heel makkelijk. Wel gewoon ''afgekickt'' van de sigaret, dat voorkom je niet met een e-sigaret.
Inmiddels ben ik bezig om ook deze tussenvorm te stoppen. Ik móet niets van mezelf en dat werkt bij mij. Ik wíl het graag, doe het per dag.
Ik ben op deze manier inmiddels 2 1/2 jaar van de sigaret af. Dit heeft mijn longen veel goed gedaan. Dat het nu slecht met me gaat heeft met een hevige longontsteking te maken.

Ik hoop dat het je lukken gaat om te stoppen. Lucht echt op.

groetjes,
Ireene

Login of registreer om te reageren
03-12-2015 om 09:52 uur

Het is heel moeilijk . Ben eerst gaan minderen (20 naar 10) daarna overdag niet roken en alleen s'avonds en toen ben is pleisters gaan gebruiken omdat ik al twee maanden aan het minderen was ben ik met stap twee begonnen dat 3 weken gedaan daarna over gegaan naar stap drie dat twee weken gedaan en ben nu 4 maanden ervan af .Ondanks dat je nog steeds de behoefte krijgt om er soms 1 op te steken (nooit doen)maar is nu wel makkelijker om er niet in te trappen . Wens je succes en hoop dat het lukt.

Login of registreer om te reageren
03-12-2015 om 15:50 uur

Hallo het is moeilijk om van deze verslaving af te komen MAAR het kan wel zelf heb ik 40 jaar gerookt en 9 jaar geleden tegen me zelf gezegt nu stop ik, de zin in een sigaret blijft best lang aanhouden maar zeg dan tegen je zelf en dat duiveltje NEEN IK BEN STERKER .veel succes groetjes , tritz

Login of registreer om te reageren
04-12-2015 om 14:36 uur

Inderdaad het middel (Champix) heeft bij mij ook geholpen. Ik had ruim 40 jaar stevig gerookt. Champix helpt echt. Succes.
Groetjes, Lia

Login of registreer om te reageren
23-01-2016 om 12:48 uur

Hallo
Ik heb 5 jaar geleden te horen gekregen dat ik 30% longinhoud had.En kettingroker ben met behulp champix gestopt en erg blij dat het gelukt is.

Login of registreer om te reageren
30-01-2016 om 09:42 uur

Hallo
Ik ben ook een stevige roker geweest. Ik ben ook gestopt met het medicijn CHAMPIX. Probeer het.

Login of registreer om te reageren
30-01-2016 om 19:15 uur

Ik 5 en half jaar geleden gestopt met hulp van rookstoppolie/huisarts en champix!
Superblij dat het gelukt is!

Login of registreer om te reageren