heideheuvel of beatrixoord

19-11-2015 om 19:18 uur

Vandaag bij de longarts geweest en ze wil dat ik ga nadenken over longrevalidatie.
Haar eerste keus is heideheuvel. Dit is echter voor mij best ver weg zo'n 200 km. Ik woon op nog geen 20 km van beatrixoord. Volgens longarts zou heideheuvel beter zijn en beatrixoord tweede keus. Binnenkort gesprek met longverpleegkundige hierover. Ik heb twee jonge kinderen en een man die in ploegen werkt. Hoe moet ik dat allemaal gaan realiseren.
Als ik geen kinderen had gehad dan hoefde ik er niet eens over na te denken.
Ik wil graag verder met leven ipv stand overleven wat ik nu doe.
Ik schrijf het hier op in de hoop ervaringen te lezen om de beste keus te maken. Ik heb wel al veel positieve berichten over heideheuvel gelezen.

Login of registreer om te reageren
21-11-2015 om 20:44 uur

Inmiddels ook de papieren gehad van heideheuvel intake zie er ook erg tegen op maar je moet voor je zelf kiezen je eigen gezondheid

Login of registreer om te reageren
22-11-2015 om 20:39 uur

Mijn man tijdens mijn revalidatie zorgverlof opnemen.
Misschien is dat een idee.
Vreselijk he om je niet te kunnen doen. Ik heb mijn merrie vorig jaar moeten verkopen omdat het echt niet meer ging. Mis haar nog elke dag.gelukkig heeft ze t goed. Onze shet hebben we nog wel en t echt mijn doel om na de revalidatie weer iets makkelijker mijn paardending te kunnen doen.
Jouw verhaal komt enorm overeen met mijn verhaal.
We doen het allemaal wel even met een big smile tussen de bedrijven door maar achteraf ben je altijd de klos.
K hoor morgen wanneer ze bij ons thuis komt dat schijnt revant te doen. Moet in ieder geval voor 9 dec als ik bij longarts moet komen.
Sucses morgen bij de longverpleegkundige.

Login of registreer om te reageren
23-11-2015 om 07:55 uur

Stefanie spannend! Las op de site dat de wachtlijst best lang is.
Ingrid wat zonde dat je je paard moest verkopen.
Mijn man is door zorgverlof al heen helaas. Maar gezien de lange wachtlijst zou het misschien toch kunnen.
Vandaag hoor je wanneer de intake is?
Vanmiddag heb ik het gesprek met longverpleegkundige. Ben best zenuwachtig. Zo eerst maar paar uurtjes werken. Werk in de gehandicapten zorg en doe nu wat administratie en roosteren. Op de groep gaat nog niet helaas. Maar merk dat het administratieve me nu ookniet zo best af gaat doordat ik mijn hoofd vol heb en door de vermoeidheid niet goed kan concentreren. Maar goed, ik ben aanwezig en laat zien dat ik echt wel wil.
Morgen belt bedrijfsarts weer. Ik ben al vanaf mei ziek. Ben voor 8 uur hersteld, maar werk 28 uur normaal.
Heb veel frustratie dat ik niet meer mee kan komen. Heb graag de touwtjes in handen en moet dat helemaal loslaten. Ik zeg wel eens voor de grap... als ik volgend jaar nog zo er over denk laat ik " let it go" ergens tatoeƫren haha.
Zit nu even uit te puffen op de bank. Kids op de fiets (ebike) naar school gebracht maar die kou viel me best tegen.

Login of registreer om te reageren
23-11-2015 om 13:19 uur

Hoi Toosje,

Allereerst zorgverlof e.d. gaat niet op als jij gaat revalideren, de kinderen zijn immers niet ziek. Wij hebben het vorig jaar via de FNV laten uitzoeken, helaas nergens recht op...
En ook al heb ik dichtbij gerevalideerd, ik ben wel intern geweest, juist vanwege het feit dat revalidatie er anders even tussendoor zou gaan. Ze snappen daar echt wel hoe mensen in elkaar zitten...
Succes met het gesprek!

Login of registreer om te reageren
23-11-2015 om 13:40 uur

Zorgverlof is niet alleen voor zieke kinderen. Ook voor partner, inwonende ouders e.d.

Login of registreer om te reageren
23-11-2015 om 14:42 uur

Goed gesprek gehad en word aangemeld voor heideheuvel. Het wachten kan beginnen. Vind het best even slikken maar het is voor een goed doel.

Login of registreer om te reageren
23-11-2015 om 14:45 uur

We zullen vooral zelf alles regelen qua opvang. Man in dagdienst ipv ploegen en betaalde oppas. Kost wat maar heb het er voor over.
Ik wil beter worden!
Zit wel beetje met het wekelijks reizen in mijn maag. Twee uur met auto. Niet makkelijk om mij even te halen en te brengen. Openbaar vervoer is 3,5 uur. Zelf met auto heen is denk ik wel vermoeiend. Nou ja nog tijd genoeg om daar over na te denken

Login of registreer om te reageren
23-11-2015 om 15:35 uur

Als je een machtiging voor taxivervoer kan krijgen van je arts of heideheuvel kan je het vergoed krijgen van je zorgverzekering. Meisje bij mijn reva had dat ook. Zelf was ik vaak ook zo moe dat ik geen auto durfde te rijden maar voor mij was het gelukkig te doen met OV.

Login of registreer om te reageren
23-11-2015 om 17:02 uur

Ok zo had ik het nog niet gezien. Het is zo ver rijden.

Login of registreer om te reageren
24-11-2015 om 12:32 uur

Toen ik revalideerde kwamen er ook veel met de taxi, zeker even navragen!

Login of registreer om te reageren