longrevalidatie in breda

07-11-2015 om 22:47 uur

Hoi allemaal

26 oktober heb ik me voorgesteld in het voorstellen topic.
Helaas vorige week de hele week opnieuw in het ziekenhuis gelegen voor de 4e x in 3 maanden tijd met hevige astma aanvallen die moeizaam onder controle te krijgen zijn. En zo ben ik eigenlijk al een hele poos bezig.
Heleboel medicijnen weer meegekregen en de longarts zou afgelopen vrijdag een verwijzing opsturen naar een longrevalidatie centrum in breda.
Nu zijn mijn artsen weinig spraakzaam en ik overrompeld en zit toch met een paar vragen. Ik hoop dat iemand van jullie mij iets meer kan vertellen.
ik kwam via google op de naam revant uit in breda dus ik neem aan dat de enige in breda is en ik daarheen moet.
De longarts zei dat zij het wel regelde met hun maar moet ik zelf nog een aanvraag doen bij mijn verzekering omdat ik hier op het forum ook lees over afwijzingen of wordt dat door revant geregeld?
IK heb nog nooit dit meegemaakt en vind het behoorlijk spannend.
Geen flauw idee wat me te wachten staat. Bij het ontslag werd alleen gezegd zo dit zijn je medicijnen je bent nu enigszins stabiel en je moet gaan revalideren. En daar stond ik dan.
Hoe zijn jullie ervaring met revalideren in breda? ik heb geen flauw idee wat ik kan verwachten. volgende de longarts zal ik intern daar moeten omdat het te ver rijden is ( bijna 70 minuten heen en ook 70 minuten terug). Heb je dan gewoon een kamer of lig je op zaal zoals in het ziekenhuis?
Wat voor onderzoeken krijg je allemaal?
Ik begreep dat ik eerst een gesprek met een longarts zou krijgen. Maar wat er verder gaat gebeuren ik weet het echt niet.
Niemand kon ook vertellen of er wachttijden zijn of dat het zo maar kan dat ze over 2 weken al een brief sturen.
Ik hoor heel graag jullie ervaringen.
alvast heel erg bedankt.
lieve groetjes ingrid

Login of registreer om te reageren
08-11-2015 om 20:41 uur

Hoi Ingrid,
ik ben in 2012 ook bij Revant in Breda geweest voor revalidatie (ik heb astma/copd gold 3). Toen was er een behoorlijke wachtlijst, ik ben aangemeld in februari en heb gerevalideerd van mei tot augustus. Het was een leerzame periode, vooral van de ergotherapie heb ik veel geleerd. Ik was er gedurende de vakantieperiode dus wel veel wisselingen van personeel. Daardoor is in mijn geval de fysiotherapie niet geslaagd helaas. Ik kon uit 3 mogelijkheden kiezen: intern
(eigen kamer) extern met verblijf in pension/zorghotel (van 9.00-18.00 uur intern en de avond en nacht in hotel) en 3 dagen per week fysio en therapie met verblijf thuis. Ik wens bij je veel van succes toe!

Login of registreer om te reageren
10-11-2015 om 22:28 uur

Hoi andrie

Dank je wel voor de reactie.
Ik vind het allemaal heel spannend.
Duurde het lang voor de eerste afspraak plaats vond?
Afgelopen vrijdag ben.ik ontslagen uit het ziekenhuis en zou de aanvraag naar revant worden opgestuurd. Op hun site staat wachttijd op nul. Maar ik kan me niet voorstellen dat er geen wachttijd is.
Hoe is de dagindeling als je daar bent? Mijn moeder denkt dat je de hele dag met rustpauzes bezig bent maar ik heb geen flauw idee wat ik kan verwachten

Login of registreer om te reageren
19-11-2015 om 23:51 uur

Ik heb inmiddels de assistente gesproken en 9 dec heb ik een afspraak met de longarts en voor die tijd komt de longverpleegkundige thuis langs.ik ben heel erg benieuwd wat ze gaan zeggen en doen en vragen.
Helaas vandaag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd word en dus onder t uwv kom te vallen.
Baal dr wel enorm van maar ja t is niet anders.

Login of registreer om te reageren
20-11-2015 om 15:25 uur

Sterkte Ingrid dat afgeserveerd worden kan er dan ook nog wel bij echt balen voor je.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
22-11-2015 om 20:30 uur

Dank je wel daysy
Komt vast wel goed. We blijven positief

Login of registreer om te reageren
26-11-2015 om 22:33 uur

Het wachten op de 1e afspraak duurde dacht ik 2 maanden, daarna nog voor een intakeweek geweest en na 3 weken begon de revalidatie. Was alles bij elkaar een half jaar verder. Een heel traject dus!

Login of registreer om te reageren
29-11-2015 om 00:58 uur

Jeetje dat was wel lang.
Ik heb komende week en de week daarna de 1e en 2e afspraak staan dat is een maand na ontslag ziekenhuis.
En ik heb inmiddels ook gehoord van revant dat na de longarts het ongeveer 2 weken duurt voor de assementweek begint. En na die week duurt het 6 weken voor de revalidatie begint. Behoorlijk periode eigenlijk wel.
Ik zit sinds dinsdag weer aan de prednison en ab kuur omdat ht weer niet ging. Ze wilde me eigenlijk laten opnemen maar k wil t eerst thuis bij de kids aankijken.
Ik moet enigszins stabiel zijn voor de revalidatie zou beginnen volgens mijn eigen longarts. Maar t lijkt wel of ik helemaal de andere kant op ga. Beetje vervelend zo

Login of registreer om te reageren
29-11-2015 om 15:44 uur

Hoi Ingrid
Wat vervelend dat je nu weer tegen een opname aanzit,en inderdaad moet hè stabiel zijn voor de revalidatie. Als je niet stabiel begint mis je al weer een goed begin en loop je al achter datzou zonde zijn.

Login of registreer om te reageren
30-11-2015 om 11:41 uur

Wat balen ingrid dat het de verkeerde kant op gaat. Hopelijk kun je uit het ziekenhuis blijven

Login of registreer om te reageren
01-12-2015 om 23:01 uur

Nou t gaat vandaag redelijk moet ik zeggen. Wel benauwd als ik iets gedaan heb maar niet meer zo als afgelopen week gelukkig. Diep in ademen is niet mijn grootste hobby en t hoesten is sinds september niet meer gestopt. Dat is wel super vervelend.
Donderdag komt de longverpleegkundige. Ben stom genoegbest wel zenuwachtig er voor.

Login of registreer om te reageren