oktober 2015 - Weetjes over griep

01-10-2015 om 07:54 uur

Griep hebben is voor iedereen vervelend, maar voor mensen met een longziekte is het extra naar. Door het griepvirus kun je meer last krijgen van benauwdheid, hoesten en slijmvorming. Je kunt je er in heel korte tijd flink ziek door voelen. De medicijnen lijken minder goed te werken. Je loopt een groter risico op complicaties, zoals een longontsteking. Bovendien kan het griepvirus een longaanval uitlokken.

Tips en adviezen:
• Overleg met de arts over de griepprik
• Raak zo min mogelijk je neus en mond aan
• Was regelmatig je handen met water en zeep, of met handenalcohol.
• Bedek je neus en mond als je moet hoesten of niezen.
• Gebruik bij voorkeur papieren zakdoekjes en gooi deze weg na één keer gebruik. Vraag dit ook aan anderen.

Wat doe jij om de kans op griep te verkleinen?

Login of registreer om te reageren
02-10-2015 om 17:24 uur

Ik haal de griepprik, lucht regelmatig mijn huis, kleed me goed aan, ga sporten, eet gezond, slaap voldoende, probeer contact met zieke/hoestende/snotterende mensen zoveel mogelijk te vermijden. Zo ga ik al een tijdje met de auto naar mijn werk ipv met de trein.

Login of registreer om te reageren
06-10-2015 om 17:35 uur

Ik haal ook altijd de griepprik en inderdaad goed en gezond eten proberen altijd even een frisse neus te halen. Is het heel vochtig en of mistig dan vermijd je dit natuurlijk. Je hoopt dat de griepprik de juiste bacteriën te lijf gaan.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
16-10-2015 om 20:47 uur

Natuurlijk de griepprik halen en veel fruit eten. Verder hopen dat de juiste cocktail in de griepprik zit!

Login of registreer om te reageren
03-11-2015 om 13:38 uur

ik heb de griep prik gehaald ben er niet ziek van geworden .Ik doet aan sport en eet gezond en slaap goed.

Login of registreer om te reageren
09-12-2017 om 11:18 uur

Griep prik gezond eten naar buiten bij niet vochtig weer e bikes fietsen niet groeten met kussen of hand contact

Login of registreer om te reageren
18-03-2018 om 09:37 uur

Mag ik hier ook een vraag stellen? Zijn jullie ook veel zieker van de griep dan mensen die geen astma hebben of dan voordat je astma kreeg?

Login of registreer om te reageren