Mijn revalidatie in Roosendaal

08-07-2015 om 18:26 uur

Sinds vorige week ben ik bezig met revalideren. In t programma zit fysio, ergo, maatsch werk en dietist.
Zou jullie n beetje op de hoogte houden, vandaar dit topic :)
Vorige week gestart met 2x fysio en 1x ergo. Bij fysio gestart met ah oefeningen, tijdens inspanning bv als ik ka wordt. Vanwege de warmte nog niet getraint, maar wel extra testen gedaan. Gefietst, ging opzich best goed wel heb ik n te hoge hartslag in rust(rond de 120). Mn sat bleef nagenoeg gelijk tussen de 95-97%, prima dus.
De testen op kracht waren gelijk als bij de intake, mn spierkracht is zwak. Eigenlijk alle spiergroepen. Daar gaan we aan werken.
Vandaag getraind op kracht in benen en armen. Gefietst en traplopen. Was al met al best een hele inspanning, merk dat ik nog wel even te gaan heb om iets te doen zonder ka te worden. Kreeg nog oefenigen voor thuis....
Bij de ergo kreeg ik als huiswerk om een weeklang op te schrijven wat ik deed en dat hebben we vandaag deels bespoken. Heb vlgs de ergo n goed ritme en wissel activiteit en rust af. Volgende week weer verder met analyseren.
Vandaag ook een gesprek bij maatschappelijk werk gehad, dacht eigenlijk t niet nodig te hebben maar er zijn verschillende zaken waar we mee aan de slag gaan. Prima!
Dan ook nog een intake bij de dietiste. Ze deed een meting hoe de verhoudingen zijn, spieren, vet ed. Nu blijkt dat mn spiermassa ver boven t gemiddelde zit! Zo raar dat ik dan toch zo weinig kracht heb, dat ga de vrijdag de fysio eens vragen!
Verder bespoken dat ik meer eiwitten moet/mag eten, heb tips gekregen en dat ga ik eens uitproberen allemaal. Hier hanteren ze de regel dat je tijdens reva n 1/2 x meer eiwitten nodig hebt dan normaal. Ook na de training iets eten met veel eiwitten om t spierherstel te bevorderen.
Naja, al met al een goede gestart kunnen maken.

Login of registreer om te reageren
07-10-2015 om 19:07 uur

@Daantje, heb over 2 weken n intake staan bij de fysio hier in de buurt. Denk dat de reva nog paar weken zal zijn.... Fijn om alvast wat geregeld te hebben voor daarna, want moet blijven trainen. Om proberen dit vast te houden en hopelijk nog wat verder op te bouwen als t lukt.
De hulpmiddelen gebruik ik omdat mijn handen snel 'krachteloos' zijn. Heb n soort schuimbuisje wat over de handvaten van dunschiller/mesjes ed past. Daardoor kan ik t makkelijker vasthouden zonder veel spierkracht te gebruiken. Verder n hoekmes, t handvat van dat mes staat omhoog. Daardoor vergt t snijwerk minder kracht. En iets om op t aanrecht te leggen, waar je n pan op zet tijdens t afgieten. Dan hoef je niet heel de pan op de tillen, maar alleen te kantelen om t eten in t vergiet te kieperen;) en glijt de pan niet onderuit.....

Login of registreer om te reageren