Wat is jouw saturatiewaarde?

21-08-2013 om 21:05 uur

Even een vraagje.. wat is jouw saturatie waarde als de longarts het bij je meet?
Als ik gewoon 'zit' en dus in rust is mijn saturatie prima(96%).
Maar tijdens mijn werk in het ziekenhuis was het vanmorgen 93%. Op zich wel passend bij de ziekte die ik heb.
Voor een aantal van jullie zal 93% ook een top saturatie zijn, maar goed.. ik ben 21 en heb nog niet zo lang geleden mijn diagnose gekregen.

Login of registreer om te reageren
01-08-2015 om 02:13 uur

Die van mijn meestal rond de 96%

Alleen met de slaaptest van apneu dipte ik korte periode (tijdens ademstops) naar 68%
Slaap nu bijna een jaar met een cpap en dat gaat goed

Login of registreer om te reageren
01-08-2015 om 09:47 uur

Met zuurstof zit ik rond de 92%. Zonder zuurstof schommel ik tussen 83% en 85%. Met inspanning zonder extra zuurstof ging het regelmatig naar de 72%.

Login of registreer om te reageren
03-08-2015 om 18:27 uur

Ik zat begin mei nog op 92%....dat is best laag. Uiteindelijk ben ik met een luchtweginfectie in het ziekenhuis opgenomen en had toen een saturatie van 52%!

Ik zit nu 24/7 aan de zuurstof en in rust is is nu ca. 97 maar loop ik al naar de wc zakt ie al naar 85%.

Login of registreer om te reageren
27-08-2015 om 06:45 uur

hallo Bull
ik heb ook een vraagje waar ik niet uitkom
ik heb altijd een lage saturatie
zelfs in het ziekenhuis toen ik met de fysio moest gaan lopen met rollator
en zuurstof vloog mijn saturatie naar beneden
ik zou wel eens willen weten wanneer het gevaarlijk gaat worden zo'n lage
saturatie
wie weet daar meer van?
groetjes muffin

Login of registreer om te reageren
27-08-2015 om 14:17 uur

LA meet bij mij ook nauwelijks mijn saturatie, maar bij de cardioloog altijd. En ook altijd de vraag: je hebt een lage saturatie weet je dat? Ja dat weet ik. Ik zit in rust op 92-93% wanneer ik me inspan op 95-96%. Maar bij benauwd of vochtig weer zak ik rond de 85%. Daar heb ik zuurstof voor in huis en dan kom ik weer uit rond de 91-92%. Mij zegt een piekflow meting veel meer want dan zie ik in hoeverre mijn long dicht geknepen wordt. Sat kan dan gewoon goed zijn maar soms ook veel lager.

Login of registreer om te reageren
27-08-2015 om 20:22 uur

@ muffin
Wanneer je saturatie 'gevaarlijk' laag is weet ik niet, maar een gezonde saturatie zit tussen de 95 en 100%.... Als je saturatie erg zakt is het slecht voor je organen, allereerst voor je hart en hersenen aangezien die als eerste van zuurstof worden voorzien. Maar de rest van je organen krijgen dus ook te weinig zuurstof, dus goed is jet niet! Ik zou het gewoon met je LA bespreken, dan weet je het zeker!

Login of registreer om te reageren
19-07-2020 om 10:04 uur

Nou dat klinkt allemaal prima in mijn oren. Normaal bij mij is 97 of 98. Bij inspanning /wandelen en bij training bij de fysio zak de sat naar 88. Ik functioneer verder redelijk normaal en gebruik pufjes

Login of registreer om te reageren
22-07-2020 om 13:29 uur

Mijn saturatie is rond de 92, bij inspanning zakt deze naar 88 of nog minder waardoor ik het gevoel heb of ik
pudding in mijn benen heb.
maandag 27 juli start ik voor het eerst met de biologicals Nucala behandeling.ik hoop dat het me wat brengt.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Login of registreer om te reageren