beatrixoord

25-03-2014 om 00:12 uur

ik moet voor longrevalidatie drie maand naar beatrixoord..ik ga intern..wie heeft ervaring..moet je dan hele dagen sporten..of is dit om de dag of een uurtje pd?

Login of registreer om te reageren
25-03-2014 om 04:06 uur

Ik ga dit even volgen. Ik ga over 2 weken voor de assessment week naar beatrixoord ook klinisch.

Login of registreer om te reageren
25-03-2014 om 08:25 uur

Ik ben vorig jaar in juni drie maanden intern geweest. Ik had een vol programma maar bewegen en andere ddingen. Waren goed verdeeld. Maar moet zeggen dat mijn conditie wel goed was en dat zal misschien wel verschil maken... Als er vragen zijn hoor ik het graag!

Login of registreer om te reageren
27-03-2014 om 10:16 uur

Hoi Ikke,

Of het nu op beatrixoord is of een ander revalidatiecentrum in NL, het verschilt heel erg in hoe 'goed' (qua longfunctie, conditioneel, etc) je de revalidatie in gaat wat ze doen met bewegen.

Voor de mensen die erg weinig kunnen bewegen is het bijv. veelal gericht op ADL, kleine stukjes wandelen, en lichte vorm van fitness.
En de mensen die relatief gezien het meest kunnen, die gaan vaak lang stuk wandelen, paar keer in de week fitness, bewegingstherapie in de vorm van sport&spel, etc.
En dan heb je nog een groep die daar tussenin zit.

Dus het hangt heel erg af van je eigen gestel.

Als je graag vast meer wilt weten zou ik dit vragen bij het revalidatiecentrum, als je daar al bent geweest voor intake kunnen ze je al wel vast wat vertellen. Niet precies, maar het ene of andere uiterste is dan wel duidelijk. Anders aan je LA, die kan ook wel een globale richtlijn geven.

Login of registreer om te reageren
05-04-2014 om 14:02 uur

Ik ga dit ook even volgen want ook zal binnenkort naar beatrixoord gaan. Nu nog even niet duidelijk wanneer omdat van de week borstkanker bij mij is geconstateerd. Wel in begin stadium dus operatie en bestralen. Het liefst ga ik eerst revalideren en dan pas bestralen omdat ik nu nul conditie en nul weerstand heb.

Login of registreer om te reageren
20-07-2015 om 08:30 uur

Beatrixoord is hard aanpakken zegt mijn vriend die er half jaar is geweest. Hij kon niets meer en is er ontzettend van opgeknapt. Het is niet altijd makkelijk maar we wensen je heel veel succes. Je hebt geluk dat je kunt gaan, wij zitten ook op oproep te wachten. SUCCES

Login of registreer om te reageren
13-08-2015 om 23:29 uur

Ik heb hier binnen kort een afspraak, voor een intake, ben heel benieuwd hoe het daar is. Ik ben der nog nooit geweest wel een paar keer bij heideheuvel, is het veel anders of is het ongeveer wel gelijk aan heideheuvel?

Login of registreer om te reageren