Een pleegnestje Kittens

31-05-2015 om 19:43 uur

Ooh Wow! Morgen krijg ik gewoon een pleegnestje kittens met moederpoes in huis.
Per toeval werd ik gevraagd als pleeggezin en ik heb gezegd dat mocht het nodig zijn ik dat best eens zou willen doen.
Paar dagen geleden had ik een intake/huisbezoek en nu is het al zover!
Een nestje van 6 katertjes met moederpoes.
Jeetje wat bizar. Zo super snel al.
Voelt echt heel raar nu. Dit had ik niet verwacht nog.
Moederpoes schijnt heel lief te zijn en de kittens zijn 3 tot 4 weken oud. Dus ze beginnen al op de kattenbak te gaan en beetje vast voer te eten. Ze blijven hier tot ze ongeveer 10 weken oud zijn.
Dus nog wel een tijdje!
Heb al wat foto's gehad en het zijn wel schatjes. Wit met grijs of wit met rood zo te zien.
Ok! Nu maar eens nadenken wat ik nog moet klaarmaken voor het nestje komt.
Gelukkig krijg ik van de dierenbescherming wel alle spullen want heb zelf niets in huis nog haha.

Als jullie het leuk vinden kan ik hier verslag doen (met foto's) van de komende periode :)

Foto die ik kreeg van de bemiddelaar:
http://i57.tinypic.com/4qh79d.jpg

Login of registreer om te reageren
02-06-2015 om 21:52 uur

Ook hier 1 die enorm geniet van opgroeiende kittens. Ik heb zelf 13 jaar perzen en exotics met veel plezier gefokt. 2 jaar geleden heb ik na de forse massale longembolie de knoop direct omgehakt en is alles wat toen nog open was gecastreerd. Ik zou nu gezien mijn slechte gezondheid het ook niet meer kunnen.

Hier waren bij de pasgeboren nesten 's morgens en 's avonds de weegmomenten. Daarbij was 's avonds ook qualitytime. Wegen, verschonen, knuffelen, moeders een extra extra voeding in de vorm van pasta of wat koffiemelk, mits moeders daartegen kon. En een nieuwe snugglesafe ( warmteplaatje) voor de nacht. Was dan een volledig uur met ze bezig. Dat werd naarmate de kittens ouder werden uiteraard uitgebreid. Ik had altijd super sociale kittens die nergens bang voor waren. Met 16 weken mochten ze bij mij pas verhuizen.

Login of registreer om te reageren
03-06-2015 om 19:22 uur

@JubikelCats: Wat leuk! Als ik vragen heb kan ik die dus wel bij jou stellen ;)

Vandaag Dag 3!
Ze doen het volgens mij heel goed.
Eten goed de brokjes en drinken zo nu en dan bij mams.
Nog wel eens wat ongelukjes naast de kattenbak maar heel vaak gaat het ook gewoon goed in de bak. Hopelijk gaat dat steeds beter en hoef ik dus minder op te ruimen en schoon te maken :p
Vanavond was een vriendin hier en hebben we lekker met ze geknuffeld en gespeeld. Stoetel werd meteen verliefd op haar en dat was wederzijds. Wie weet gaat ze nog overstag en wilt ze hem adopteren, haha.
Ze hebben vandaag ook hun namen gekregen. Het zijn de 7 (noujaa 6) dwergen geworden.
Stoetel, Giechel, Niezel, Bloosje, Doc en Dommel. Mama had al de naam Lotus gekregen maar is eigenlijk natuurlijk Sneeuwwitje ;)

Lekker Stoeien!
http://i60.tinypic.com/296m0lk.jpg

De tunnel is leuk speelmateriaal:
http://i62.tinypic.com/2iurtsh.jpg

Login of registreer om te reageren
03-06-2015 om 20:35 uur

Schattig, Vlinder. Fijn dat je er zo lol aan beleeft!

Dat was zeker een heftig moment voor je....dat je daar van slag van bent lijkt me heel normaal en ook 'gezond', t zou raarder zijn als het weinig met je deed, toch? Gelukkig geven de kittens je afleiding.

Login of registreer om te reageren
04-06-2015 om 15:56 uur

Ha Vlinder,

Weer genoten van je foto's en je verslag van dag 3. Wat kun je blij worden van dieren hè!

Groetjes Scarlett

Login of registreer om te reageren
04-06-2015 om 16:53 uur

Leuke update weer!

En die tunnel.. Heel bekend hier :p
Die van ons was (en is nog steeds na een jaar!) er helemaal wild mee. Ze vond en vind hem fantastisch om in te spelen. Nu gebruikt ze hem soms zelfs als slaapplekje. En met meer kittens is het natuurlijk helemaal leuk ;)

Leuke foto's ook, het zijn echt leuke kittens!

Login of registreer om te reageren
04-06-2015 om 17:46 uur

Het zijn echt dotjes.
Heerlijk om gewoon in de kamer te gaan zitten en te kijken naar hoe ze met elkaar stoeien. Dat gaat er soms keihard aan toe, haha.
Merk wel dat de lucht van de kattenbak en met name de ongelukjes (plas en de diarree naast de bak) wat op mijn longen gaat slaan. Hoop dat dit dus gaat afnemen want anders weet ik niet of ik het ga volhouden.
De kamer luchten is niet echt mogelijk. Probeerde vanavond het raam even open te zetten maar voor ik met mijn ogen kon knipperen hing moederpoes al half uit het raam. Ik kon haar nog op tijd pakken maar mijn hartslag was wel even wat tikken hoger ;)
Dat was niet zo'n slim idee van mij, haha.

Login of registreer om te reageren
04-06-2015 om 17:53 uur

Kan je de kattenbak niet ergens anders zetten, ander kattengrit gebruiken (kan veel schelen qua geur) of een hor in je raam doen?

Login of registreer om te reageren
04-06-2015 om 18:00 uur

@Daantje: Nee, de kattenbak moet natuurlijk bij de kittens in de kamer staan. Ik heb ze in een aparte kamer zitten. Ander kattengrit kan denk ik niet, ik krijg dit van de dierenbescherming en voor kittens is ook nog niet alles geschikt. Een hor is wel erg veel gedoe voor een paar weken maar ik ga proberen de moederpoes zo nu en dan op de gang te zetten en dan even door te luchten.

Login of registreer om te reageren
04-06-2015 om 18:58 uur

Je hebt van die horren die je zelf kunt maken, heel simpel. Klittenbant in je raamkozijn plakken en dan van dat hordoek erin plakken, kan gewoon blijven zitten als je je ruim sluit. Je kunt t bij de action kopen.

Login of registreer om te reageren
04-06-2015 om 19:16 uur

@Milly: Daar ga ik eens naar kijken.. Al vraag ik mij af of klittenband dan sterk genoeg is want toen ik het raam dicht had gedaan sprong ze op de verwarming en ging behoorlijk duwen tegen het raam. Dus als ze doorheeft dat het raam open is ben ik ook wel beetje bang dat ze dan tegen die hor gaat duwen.

Login of registreer om te reageren