Onderzoek

04-06-2015 om 09:38 uur Gesloten

Hallo allemaal,

Voor een opdracht van de opleiding Oefentherapie Cesar onderzoek ik samen met klasgenoten of er een relatie is tussen een eventuele depressie en mensen met COPD. Hiervoor zijn wij opzoek naar mensen met COPD (GOLD I t/m IV) die bereid zijn om een enquête in te vullen. Deze enquête duurt slechts enkele minuten. De resultaten worden anoniem verwerkt.

Wilt u deelnemen aan dit onderzoek? Klik dan op de onderstaande link. U komt dan bij de enquête terecht.
enquetemaken.nu/r/24azi

Heeft u nog vragen? Plaats dan een berichtje hieronder.

Alvast hartelijk bedankt!

Linda

De reacties zijn gesloten.
04-06-2015 om 09:46 uur

Heb het ingevuld!
Succesen groetjes, Jolien

04-06-2015 om 17:24 uur

Hartstikke bedankt!

07-06-2015 om 17:42 uur

Tot nu toe hebben wij 5 reacties op de enquête binnen. Zijn er nog meer mensen die deel willen nemen?

07-06-2015 om 17:58 uur

Hoi Linda.
Met alle respect om er achter te komen wat de relatie is tussen copd en depressie vind ik de vraagstelling weinig ruimte geven. Je bent of altijd blij en evenwichtig eigenlijk niets aan de hand. Of je bent depressief in diverse gradatie's. Natuurlijk ben je verdrietig en boos maar die ruimte geven jullie niet. Dat is de reden dat ik het niet verder hebt ingevuld, terwijl ik toch best bereid ben om enquete mee te doen.
Blije dag Daysy

08-06-2015 om 10:39 uur

Beste Daysy,

Ik begrijp wat je bedoelt, maar hier kan ik helaas niets aan doen. Aangezien wij geen psychologen in opleiding zijn, maar oefentherapeuten, moesten wij een meetinstrument kiezen, die voor ons te hanteren is. De vragenlijst die wij gebruikt hebben, is niet door onszelf ontworpen, maar is een gestandaardiseerde vragenlijst in de zorg. Er zijn weinig meetinstrumenten voor therapeuten om te inventariseren of er een depressie aanwezig is bij een cliënt. Deze enquête/vragenlijst is niet diagnostisch bedoeld, de psycholoog bepaald of er een depressie aanwezig is, niet de therapeut. Deze test is alleen om te kijken of er eventueel sprake kan zijn van een depressie, omdat dit de therapie kan vertragen. Ik hoop dat je hierdoor begrijpt, waarom wij deze keuze gemaakt hebben (en dus de zwart-wit opties in de vragenlijst).

Hartelijke groet,

Linda

13-06-2015 om 07:34 uur

Hoi Linda
Bedankt voor je antwoord, ik begrijp het best hoor dat jullie daarom zelf geen invloed op hebben, maar ik wilde dit gewoon even met je delen.
Blije dag datsy

21-06-2015 om 21:00 uur

Bedankt voor het invullen allemaal. Het resultaat is, dat er geen verband is tussen de verschillende fasen van COPD en een depressie.