Een pleegnestje Kittens

31-05-2015 om 19:43 uur

Ooh Wow! Morgen krijg ik gewoon een pleegnestje kittens met moederpoes in huis.
Per toeval werd ik gevraagd als pleeggezin en ik heb gezegd dat mocht het nodig zijn ik dat best eens zou willen doen.
Paar dagen geleden had ik een intake/huisbezoek en nu is het al zover!
Een nestje van 6 katertjes met moederpoes.
Jeetje wat bizar. Zo super snel al.
Voelt echt heel raar nu. Dit had ik niet verwacht nog.
Moederpoes schijnt heel lief te zijn en de kittens zijn 3 tot 4 weken oud. Dus ze beginnen al op de kattenbak te gaan en beetje vast voer te eten. Ze blijven hier tot ze ongeveer 10 weken oud zijn.
Dus nog wel een tijdje!
Heb al wat foto's gehad en het zijn wel schatjes. Wit met grijs of wit met rood zo te zien.
Ok! Nu maar eens nadenken wat ik nog moet klaarmaken voor het nestje komt.
Gelukkig krijg ik van de dierenbescherming wel alle spullen want heb zelf niets in huis nog haha.

Als jullie het leuk vinden kan ik hier verslag doen (met foto's) van de komende periode :)

Foto die ik kreeg van de bemiddelaar:
http://i57.tinypic.com/4qh79d.jpg

Login of registreer om te reageren
01-06-2015 om 18:18 uur

O wat toch een schattige kleine lieve poesjes alleen ze kunnen natuurlijk wel veel uitspoken straks dus ja.... misschien niet te gelijks de kamer in. Sterkte voor deze dag en ben blij voor je dat deze kleine muisjes je een heleboel lach momenten en boze momenten afleidingsmomenten kunnen geven

veel plezier van die ondeugdjes

Login of registreer om te reageren
01-06-2015 om 18:30 uur

Ze zijn schattig, de katjes! Het zal me wel een feest worden als je ze allemaal in de huiskamer loslaat. Wij hadden ooit 2 kittens, die deden niets liever dan in de gordijnen klimmen.
Fijn dat ze juist op deze emotionele dag zijn gekomen. Het geeft vast veel afleiding.
Succes en veel plezier.
Oma Akke

Login of registreer om te reageren
01-06-2015 om 18:55 uur

Wat een schatjes zijn het.
Fijn dat ze juist vandaag op zo'n moeilijke dag zijn gekomen.

Login of registreer om te reageren
01-06-2015 om 20:11 uur

Een behoorlijk heftige dag sterkte. Wat een erg lieve schatjes, jammer dat ik wegga anders wist ik het wel .... Hebben vandaag onze 23 jaar oude poes in laten slapen de tweede van onze drie poezen nu hebben we er nog eentje.

Login of registreer om te reageren
02-06-2015 om 06:58 uur

Wat een leuk idee om dit op het forum te plaatsen!! Ik ga het zeker volgen, hou van alle dieren. Heb altijd katten gehad, vind ze superleuk, nu alleen nog een hond die me de nodige afleiding bezorgt als ik het even niet meer zie zitten,

Je zult hier vast heel veel plezier van hebben, je wordt er in ieder geval vrolijk van!

Groetjes Scarlett

Login of registreer om te reageren
02-06-2015 om 17:42 uur

Wat een leuke en lieve reacties!
Gister was een hele heftige en emotionele dag en zag het in de avond echt even niet meer zitten.
En dan ook zo'n bende grut bij elkaar waarvoor ik moest zorgen en bang was dat ik het fout zou gaan doen.
Gelukkig voel ik mij vandaag weer wat beter. Gister kwam alles gewoon weer erg dichtbij. Om de vriendin van mijn moeder te moeten gaan begraven op een plekje naast mijn moeder was erg confronterend en zwaar.
Dan mag je ook gewoon even in een dipje zitten. Gelukkig ben ik er alweer bijna uit hoor!

Vanmorgen heb ik de moederpoes op de gang eten + medicijn (ze was aan de diarree) gegeven en even snel wat geknuffeld.
Ik was weer vroeg thuis en heb toen eerst de kattenbak schoongemaakt en wat met het kleine grut gespeeld. Mijn vader kwam in de middag buurten en heeft geholpen met het wegen van de kittens. Toch handiger met twee handen, haha.
De kittens zijn enorm schattig en lief. Als je op de grond gaat zitten dan klimmen en klauteren ze zo op je. Moederpoes is heel erg lief en vraagt om veel aandacht. Totaal niet schuw.
Tot nu toe had ik moeder amper bezig gezien met de kittens. Gelukkig zag ik ze vanavond bij mama drinken. De kittens eten ook al erg goed brokjes en drinken zelf water. Dus volgens mij doen ze het heel erg goed!
Op naar dag 3!

Drinken bij mama:
http://i61.tinypic.com/1126dqx.jpg

Login of registreer om te reageren
02-06-2015 om 17:46 uur

Dat dipje is natuurlijk heel erg logisch, gelukkig dat het nu al weer een stukje beter met je gaat!
En het nestje kittens is natuurlijk wel leuke afleiding.

Wat fijn dat ze het zo goed doen en dat moederpoes ook niet schuw is. Het lijkt me echt een fantastisch leuk nestje.

Kittens wegen gaat inderdaad beter met z'n tweeën, die van ons hebben we toen ze thuiskwam ook nog regelmatig gewogen en dat was niet altijd even makkelijk :p

Veel plezier met je kittens!

Login of registreer om te reageren
02-06-2015 om 17:58 uur

@Waterlelie: Haha, nee zeker niet makkelijk ;) Ze zijn hartstikke snel. Ik heb nu een soort trommel en die zet ik op de weegschaal en dan zet ik ze daarin en dan is het handig als eentje ze tegenhoud en de ander kan kijken wat er voor getal staat en dat opschrijft, haha. Zal vanzelf ook wel makkelijker gaan. Moet het nu nog elke dag doen en bijhouden.

Login of registreer om te reageren
02-06-2015 om 18:01 uur
Reactie op vlinder

@Waterlelie: Haha, nee zeker niet makkelijk ;) Ze zijn hartstikke snel. Ik heb nu een soort trommel en die zet ik op de weegschaal en dan zet ik ze daarin en dan is het handig als eentje ze tegenhoud en de ander kan kijken wat er voor getal staat en dat opschrijft, haha. Zal vanzelf ook wel makkelijker gaan. Moet het nu nog elke dag doen en bijhouden.

Dat is inderdaad wel het makkelijkste.
Wij hadden ook een bak waar we haar in zette en de 1 hield in de gaten dat ze bleef zitten (op het laatst gaven we haar maar een brokje zodat ze in ieder geval even stilzat :p ) en de ander schreef het getal op.

Nu zal het inderdaad nog wel iedere dag gedaan moeten worden.

Login of registreer om te reageren
02-06-2015 om 20:01 uur

Een dip na zo'n emotionele dag is logisch. Gelukkig gaat het weer wat beter met je.

Dat is nog een hele klus: zes jonge beweeglijke katjes wegen!
Fijn dat de moederpoes helemaal niet angstig is.
Hoe lang blijven ze bij jou?

Veel plezier met het spul.

@Marcus 23 jaar, dat is echt een hoogbejaarde kat. Mijn oude kater Boris is ruim 19 geworden, dat vond ik al zo oud. Akelig dat je hem moest laten inslapen.......

Oma Akke

Login of registreer om te reageren