Zweeds plekje #2

26-03-2015 om 19:12 uur Gesloten

Mooi Marcus!! Bedankt voor het plaatsen, vind t erg mooi daar :Y

De reacties zijn gesloten.
25-05-2015 om 10:51 uur

Vandaag met de bus naar de hobby garage - deze kan je per uur of dag deel afhuren - dis is makkelijk om zelf aan de bus te werken ... heb vrijdag de nieuwe onderdelen binnen gekregen die ik besteld had; twee nieuwe schokbrekers, nieuwe remleiding, nieuwe rem rechts voor, nieuw luchtfilter, dit alles ga ik vandaag monteren, olie verversen en de motor afstellen. Doe het samen met een vriend die een oude kever heeft. Zo bespaar ik toch al snel een kleine 1000 euro.

Nog even en ik ben weg ... nog heel wat voorbereidingen deze en komende week ... leuk die volgers en lezers.

25-05-2015 om 10:53 uur

Succes Marcus. Dit zijn de leukere voorbereidingen.
Oma Ake

25-05-2015 om 15:23 uur

Jeetje ben je ook al een halve automonteur geweldig hoor en ook weer leuke vooruitzichten in je geliefde Zweden . Voorbereidingen zijn altijd leuke positieve bezigheden. Eigenlijk al een beetje vakantie.
Blije dag Daysy

25-05-2015 om 17:57 uur

Wat heerlijk die voorbereidingen! Heel eerlijk ben ik best jaloers op je plekje in Zweden, de vrijheid en de schone lucht daar, de prachtige natuur... Ik vind het prachtig voor je dat je daar af en toe naar kunt ontsnappen! Maar ik gun het je van harte en het doet me altijd veel plezier om hier mee te lezen, zo kunnen wij toch ook gezellig meedromen.

25-05-2015 om 18:52 uur

Leuke voorbereidingen voor een leuk reisje.
Wanneer vertrek je Marcus.

26-05-2015 om 07:29 uur

Busje is klaar en nu beetje bij beetje aan het inpakken, keuzes maken wat er nu meegaat. Vertrek 5 juni.

26-05-2015 om 10:11 uur

heel veel plezier weer in Zweden en hou ons op de hoogte.Is euk om te lezen en je hebt altijd mooie fotos.Bye bye

26-05-2015 om 11:38 uur

Dat is al lekker snel zeg, 5 juni vertrekken!! Super dat je busje weer klaar is voor de reis!! Nu jij nog, maar dat komt vast in orde. Heel veel succes met uitzoeken wat je mee wilt nemen!!

27-05-2015 om 02:38 uur

Hier zit ik nu al weer te genieten op dit vroege uur van de fluitende vogeltjes en de ontwakende natuur....in Zweden is dat echt een explosie vaak...

Heb inmiddels best behoorlijk wat spullen opgeslagen voor Zweden, koop zo af en toe op veilingen en in kringloopwinkels iets voor Zweden - keukenapparatuur, oude lampen, oude bouwmaterialen, meubels, antieke linnenkasten, zelfs oude landbouw werktuigen ... Wil 1x in de twee of drie jaar met een vrachtauto naar Zweden. Ben vorig jaar voor de eerste keer met een vrachtauto even snel heen en weer geweest dat bevalt me wel. Sla alles op en neem nu wat dingen mee maar wil ook op de heenreis trekken en kamperen met mijn bus daardoor heb ik maar een beperkte ruimte en moet ik erg kieskeurig zijn met wat ik nu meeneem.

Ben bezig met mijn buurman een hele oude tractor met toebehoren te kopen deze kosten echt heel weinig geld. Het mag allemaal niks kosten en veel moet gewoon op basis van een erg low budget en moet ik gewoon ook financieel mijn best doen om een dergelijk project niet boven mijn hoofd uit te laten groeien!! Natuurlijk moet ik dan wel een beetje klussen en af en toe sleutelen het is daar gebruikelijk zoiets met gezamenlijke "buren" te doen soms met best veel en daarna gezamenlijk te eten bij het kampvuur of gewoon aan de buitentafel.

http://i60.tinypic.com/286tlp3.jpg
Haal de investering er al snel uit gezien diverse werkzaamheden die steeds terugkeren en anders geld kosten - bos, land en grondwerkzaamheden. Ben ook een beetje gek op hele oude machines daar moet ik mezelf al heel mijn leven inperken, echt een mannen ding hé, het kleine jongetje in me denk ik!

Heb de afgelopen tijd diverse contacten opgebouwd met oldtimer garages en en oldtimer restaurateurs en ga ik regelmatig foto's mailen van oldtimers die ik tegenkom die voor restauratie in aanmerking komen, aangeboden worden of ergens staan te roesten. Dan kunnen ze kijken of de betreffende oldtimer iets voor ze is ... misschien levert het nog wat.

Noot: Als longpatiënt moet je gruwelen bij de term kampvuur nou ik ook. In Nederland kan ik rook of een bbq beslist niet verdragen, de lucht in Zweden is echter zo schoon dat ik de rook daar wel kan verdragen!! Wijt het in Nederland aan de combinatie fijnstof die er gewoonlijk al erg veel is en de rook van zo een bbq.

27-05-2015 om 17:29 uur

Heerlijk Marcus dat geknutsel aan auto's en trackers! Als je jezelf er in kwijt kan, prima toch! Idd echt een mannending en die tracker op de foto vind ik super. Echt, hou wel van dat soort nostalgie en je hebt er nog wat aan ook!!
Moet zeggen dat je ook goede buren hebt daar!! Fijn om terug te kunnen vallen!!