Longforum 2.0: Testtopic

12-05-2015 om 09:20 uur

Zoals jullie zien is het live gaan met de nieuwe software gelukt. Ondanks het vele testen van onze kant zijn er altijd nog dingen die mogelijk niet optimaal werken. En deze kunnen ook jullie tegen komen.

Omdat we gebruik maken van nieuwe software zijn bepaalde functionaliteiten verdwenen. Daarnaast zijn er ook weer nieuwe functionaliteiten bijgekomen. Dit topic is niet bedoeld voor het melden van functionaliteiten die verdwenen zijn (tenzij deze de werking van het forum verstoren), maar puur voor fouten in de werking van de aanwezige functionaliteiten.

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn die dingen te melden in dit topic.

Login of registreer om te reageren
16-05-2015 om 17:14 uur

Ik (en nog wel wat meer leden denk ik) heb(en) gemerkt dat je niet altijd de smilie krijgt die je denkt te krijgen.
Zoals : \ " > waar hij : / van maakt.
En zo zijn er nog een paar smilies.

Al denk ik niet dat jullie daar veel aan kunnen veranderen :)

Login of registreer om te reageren
16-05-2015 om 17:17 uur

Hoe krijg ik alle reacties weer in beeld zoals laatste nieuwe berichten wat voorheen links in de bovenhoek stond, een internetanalfabeet
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
18-05-2015 om 09:17 uur

Vraagje... Bij online leden staat nu bij mij alleen een crew lid. Er zijn vast meerdere mensen online (ik ben sws aan het pb'en met iemand, en ikzelf ben natuurlijk online). Wordt dit niet meer weer gegeven?

Login of registreer om te reageren
18-05-2015 om 19:31 uur

^ Inmiddels staat het er wel. :)

Login of registreer om te reageren
18-05-2015 om 19:35 uur

Nog een vraagje.. Ik zal wel niet goed kijken maar kan het zo gauw niet vinden. Kan iemand mij vertellen hoe ik rechtstreeks bij mijn pb's kom? Ik klik nu elke keer op dat postvakje rechtsbovenaan, en op een bepaald berichtje. Dan openen alle pb's zich en vanuit die pagina klik ik op 'inbox'.

En weet iemand ook of ik het anders in kan stellen? Mijn berichten staan nu allemaal door elkaar, ik zou het graag op volgorde van binnenkomst hebben. Dus in het geval van dit nieuwe forum: Het nieuwste bericht bovenaan en het oudste onderaan.

En als laatste over de pb's.. Ik zie wel mijn inbox, maar geen outbox. Een aantal van mijn verstuurde berichten kan ik zien in bep. pb's in mijn inbox, maar niet degene die ik als laatst verstuurd heb (waar nog niet op is gereageerd). Hoe kom ik bij mijn outbox?

Misschien een beetje dommig.. ik zal wel niet goed kijken. X_X
Maar als iemand me met bovenstaande vragen kan helpen, graag!

Login of registreer om te reageren
19-05-2015 om 20:29 uur

De term inbox gaat hier eigenlijk niet op. Het is een mailbox met daarin een samengesteld overzicht van alle gesprekken die je gevoerd hebt, dus zowel inbox als outbox.

Hoe kom je er:
Je komt direct naar je al je berichten via het knopje ‘inbox’ en dan ‘alle berichten’
Ook kun je via je profiel (klik op je naam) in het linkermenu naar je 'inbox' gaan.

Login of registreer om te reageren
20-05-2015 om 08:45 uur

Bedankt voor je hulp SD!
Ik kan echter niet klikken op 'inbox' wanneer ik op het postvakje rechtsbovenin klik. Of moet ik een andere 'inbox' hebben? Ik kan daar iig alleen klikken op 'start een nieuw gesprek', of door een van de zichtbare gesprekken te klikken en via daar naar 'inbox' te gaan.

Voor mij jammer dat het per 'gesprek' gesorteerd staat, ik vind het zelf handiger als het gesorteerd staat op volgorde van binnenkomst, maar dat is wellicht persoonlijk.

Ik heb gezien dat je veel berichtjes terug kunt zien in de gesprekken (zowel in als out), maar de laatst verstuurde berichten (waar je nog geen reactie op terug hebt) kan ik niet zien. Ik vind dat wel jammer, ik heb nog wel eens dat ik al verstuurde berichtjes nog eens nalees of ik iets nou wel of niet had gevraagd. Of dat ik later een berichtje wil sturen maar even terug kijk in mijn voorgaande berichtje (waar ik dan geen reactie op heb gehad), wat ik nou wel/niet heb verstuurd. Maar dat kan ik echt niet terugzien?

Login of registreer om te reageren
20-05-2015 om 09:06 uur

Welke browser gebruik jij? Misschien dat dat nog iets uitmaakt.
Als het goed is staat er maar 1 inbox rechtsbovenin. De andere zijn melding en account.

Ik kan het niet zien van je verstuuurde berichten niet namaken helaas. Ik zie alle berichten, ook de verstuurde staan in mijn inbox. Hier ga ik naar laten kijken.

Login of registreer om te reageren
20-05-2015 om 17:10 uur

Ja dat klopt, je account, daarnaast het wereldbolletje (meldingen), daarna postvakje, favorieten, opties.
Maar als ik op het postvakje klik, rolt hij uit en zie je links het woord 'inbox' (waar je niet op kunt klikken), rechts 'start een nieuw gesprek' (waar je wel op kunt klikken), en daaronder de gesprekken (waar je ook op kunt klikken). Via die gesprekken waar je wel op kunt klikken, kun je wel weer naar je inbox.
Het is ook geen punt om het via die weg te doen als het niet anders is. Maar ik dacht misschien is er een knop net als bij het vorige forum, waarbij je met 1 klik in je inbox bent. :)

Bij mij staan mijn verstuurde berichten ook in de inbox, maar niet mijn allerlaatst verstuurde. Ik zie mijn eigen verstuurde berichten pas nadat er iemand op heeft gereageerd.

Login of registreer om te reageren