incontinent door hoesten

28-01-2007 om 18:40 uur

Sinds enkele jaren ben ik incontinent van ontlasting (niet zo'n fris praatje he). medisch onderzoek wees geen afwijkingen uit, wel slappe spierspanning. Ik ging naar de fysiotherapeut voor bekkenbodemtherapie. Zij zei dat de oorzaak van de incontinentie ligt aan de slappen spieren, veroorzaakt door het altijd hoesten en de vele astmamedicatie.
Nu is het geen praatje voor bij de koffie (haha), en ken niemand die dit ook heeft. Misschien op dit forum? :W
oja, als je het niet op het forum wil plaatsen mag je mij natuurlijk ook een pb sturen.

Login of registreer om te reageren
22-07-2010 om 15:46 uur

PFFFFFFFFffff, gelukkig ben ik niet de enige.. Ik heb dat ook, door het hoesten urine incontinet.
Niet zo erg,maar het is er..

Login of registreer om te reageren
23-07-2010 om 18:35 uur

beankt voor jullie reacties!!!!! dat doet goed.

@eef, ik denk altijd dat je beter open over dingen kunt zijn dan stilletjes in problemen. maar t is inderdaad geen onderwerp waar je bij de koffie even over praat :P familie en vrienden weten de reden waarom ik soms 'luiers' omheb, of weer de bosjes in duik ;)

@jippie, zou ik ook niet doen hoor er mee zitten in jou geval, ongelukjes gebeuren.... zolang t maar niet dagelijks ellende geeft :s) maar... wordt het erger dan is fysio een goede optie.. ooit wordt je 60 of 80 en dan moet t niet heel heftig zijn he
met de fysio heb ik overlegd dat t 10 tandjes sneller mocht, dit begreep ze gelukkig.

@hanna, je bent echt niet de enige... :X

inmiddels is er verschillende onderzoekjes gedaan bij de fysio, en er is goede kans dat t beter kan gaan met de incontinentie van (urine en) ontlasting.
Jammer dat astma ook dit soort gevolgen kan hebben...
nog een tip? er is een goede site over urine incontintie http://blaasproblemen.forum2go.nl/

Login of registreer om te reageren
23-07-2010 om 20:08 uur

Hopelijk geeft het spoedig resultaat
Heel veel succes met fysio Ems. O+

Login of registreer om te reageren
24-07-2010 om 11:15 uur

Dat is goed nieuws Em!
Ik hoop dat het inderdaad ook echt positieve uitwerking zal hebben, succes ermee! ^O^

Login of registreer om te reageren
10-05-2015 om 12:28 uur

;) Inmiddels is het zo'n 5 jaar verder  :Y
en ik open dit topic weer

Inmiddels heb ik van 3 verschillende fysiotherapeuten in verschillende jaren intensief bekkenbodemtherapie gehad. Alle 3 fysiotherapeuten deden het anders, goed om zo alle manieren van aan en ontspannen te trainen.

Helaas heeft het niks opgeleverd.
De mdl arts ontdekte samen met de dietiste dat ik tarwe allergie had en coeliakie, een dieet scheelde me wel, ontlasting werd normaal, maar helaas lijken de spieren (of de prikkel vanuit de hersenen), steeds sterker en willekeuriger te worden
De mdl arts vond dat er iets op gevonden moest worden, en nu mag ik een microlax nemen als ik een dagje weg ga en waar weinig/geen toiletten in de buurt zijn.
Ook heb incontinentie materiaal om op deze dagen voor de urine.

Oh, wat sneu, zul je nu denken :@
Nou....... microlax en inco materiaal is zoveel fijner dat steeds weer ellende, dat ik er erg blij mee ben.
En ik zit er op deze manier niet zo mee, gelukkig  :s)

tja, astma en de medicatie veroorzaakt ook dit hierboven bij sommige mensen.

Login of registreer om te reageren
10-05-2015 om 23:02 uur

Jammer dat de therapie niet echt wat heeft opgeleverd. Nu ik in een rolstoel zit moet ik ook steeds zorgen dat ik op tijd naar het toilet ga, ik kan nl niet even snel rennen omdat het dringend is! Zeker als ik bvb op bed of op de bank ben, dan moet ik eerst in mijn rolstoel raken, dan naar het toilet, dan op het toilet, dan m'n broek nog uit krijgen... Als je niet kan staan of stappen is dat niet alleen een hele inspanning, maar het kost ook aardig wat tijd! Als ik heel erg moet hoesten of lachen heb ik het dan ook wel eens moeilijk. Maar ongelukjes heb ik echt zo goed als nooit gelukkig.
Ik vind het erg knap van je dat je er op deze manier mee omgaat. Mij lijkt incontinentiemateriaal enzo ook fijner dan in een isolement raken, maar het blijft voor velen een taboe en niet makkelijk om te aanvaarden. Fijn dus dat jij er je draai in hebt gevonden en er ook open over praat, daar help je volgens mij ook anderen mee!

Login of registreer om te reageren
10-05-2015 om 23:24 uur

Als ik heel erg hoest, zoals de laatste 2 weken, verlies ik ook urine en ontlasting, door de druk van het hoesten.
Ik moet sowieso altijd snel naar het toilet rennen als ik aandrang heb. Lastig. Thuis maakt het niet uit, maar buiten de deur.....
Fijn dat je er zo mee omgaat Ems, ik zou ook kiezen voor inco materiaal i.p.v. een isolement.
Oma Akke

Login of registreer om te reageren
10-05-2015 om 23:31 uur

Het lijkt een vrouwenprobleem, maar ik zie zelfs in de supermarkt inconmateriaal voor mannen liggen tegenwoordig.
Na een paar bevallingen, jaren hoesten, is het slot bij mij ook wat minder goed af te sluiten.
En het is best nog wel een taboe.
Dames, tijdens een lachbui is het soms ook overstroming, toch :s)
Toch blijven we maar lachen. :Y

Login of registreer om te reageren
11-05-2015 om 03:51 uur

Wat zitten we toch in het zelfde schuitje met zijn allen. Heb het gelukkig alleen bij behoorlijke inspanning maar moet er wel erg opletten. Probeer bijvoorbeeld eerst ergens naar het toilet te gaan voor ik thuis kom met de boodschappen. Het naar binnen brengen van de boodschappen is een inspanning die zorgt dat aandacht naar de longen gaan en verlies ik een stukje controle over mijn blaas. Dan moet ik of rennen naar het toilet of het is gewoon al net ietsje te laat.

Heb dit wel eerder hier ook aangegeven blijf er last van houden. Gelukkig is het minder dan een aantal jaren terug toen ik zo een hele slechte periode had. In die periode kreeg ik ook incontinentie materiaal ervoor dat is nu niet meer nodig gelukkig.

Login of registreer om te reageren
13-05-2015 om 21:26 uur
Reactie op Sien

. Fijn dus dat jij er je draai in hebt gevonden en er ook open over praat, daar help je volgens mij ook anderen mee!

dankjewel Sien, met je reactie maak je me verlegen. De reden dat ik dit open bespreek hier is dat ik idd hoop dat anderen ook geholpen worden.
Ik schaam me er echt niet voor, maar het is ook geen onderwerp om mee rond te strooien.

Reactie op Thirza

Toch blijven we maar lachen. :Y

Helaas is het geen vrouwenprobleem, incontinent zijn van urine en ontlasting. Al komt urine inco vaker voor bij dames, omdat die een kortere route hebben van blaas naar buiten. en zwangerschappen ook invloed kan hebben.
Tuurlijk blijven we plezier maken, blijven we lachen. Het is een vervelend probleem, maar niks om depressieverig over te zijn. Mijn astma geeft me veel meer ellende en beperkingen hoor.

zal ik nog even doorkletsen over dit onderwerp?
Ik ben namelijk zo blij met mijn inco verpleegkundige. Bestel inco materiaal, en wil er onderbroekjes van de firma bij. Zegt ze: doe dat maar niet. ze zijn duur, dik en niet vrouwelijk. Je bent nog zo jong..... Je kunt beter goed zittende slips halen bij een lingerie zaak.
Dat gedaan en nu heb ik broekjes waar je t inco matriaal niet eens doorheen ziet. en t heeft nog een leuk vrouwelijk randje ook :-)

eerst had ik witte slipjes gekocht, maar daar zag je t incomateriaal doorheen. dus ik weer terug om de slip te ruilen voor zwart.. toen heb ik de echte reden ook maar 'opgebiecht'. Niks geen rare reactie, maar een begripvolle reactie.
Zo zie je maar, je kan er prima eerlijk over zijn ;-)

Login of registreer om te reageren