revalidatie bijna klaar. Bijna intake voor vervolg in eigen woonplaats

16-04-2015 om 14:37 uur

Mijn revalidatie in het ziekenhuis loopt ten einde. Ik kijk er met een goed gevoel op terug en heb veel geleerd. Vooral mijn grenzen aangeven was erg belangrijk voor mij.  :)Ik heb 2 hele leuke groepen gehad bij de revalidatie die er allemaal echt voor gingen.

Nu heb ik aankomende maandag een intake gesprek bij een aanbevolen praktijk voor fysiotherapie. Het ziekenhuis heeft connecties met hun in een andere plaats dan waar ik woon, maar raden dit zeker aan. de begeleiding zou heel goed zijn. Na een afspraak gemaakt te hebben kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk niet meer in een groep kom, maar individueel ook dan voor 2 keer per week begeleidt zal gaan worden. Uit mijn longfunctietest die ik daar krijg moet blijken of dit inderdaad zo zal gaan. 

Ik ben blij dat het erop zit en ik in mijn eigen woonplaats verder mag gaan, want het scheelt erg in reiskosten (ik moet ruim een half uurtje rijden met de auto naar het ziekenhuis en terug doe ik er bijna 1,5 uur over door de files) Openbaar vervoer ligt voor mij net iets te ver lopen. Ik ben ook huiverig, want ik heb nog vaak terugvallen en dan kan ik er niet naar toe, Ik mocht namelijk ook bij een gewone fitness gaan, maar dit durf ik nu nog niet, want dan wordt er niet op je gelet.

Hebben jullie tips voor vragen die ik kan voorleggen als ik op het gesprek ben?

Login of registreer om te reageren
17-04-2015 om 19:47 uur

De reiskosten kun je aftrekken van uw belasting aangifte,ook van eventueel voorgaande jaren.
Dit zijn bijzondere kosten voor chronisch ziek zijn.
Het lijkt me verstandig om je aan te melden voor de noemer beweegzorg dan word het vaak vergoed door de zorgverzekering,fitniss valt hier niet onder.Dus BEWEEGZORG.
Ik heb enige jaren terug longrevalidatie gehad ,een half jaar.
Nadien zit ik op beweegzorg voor longpatienten een uur in de week en het gaat gelukkig heel goed.
Informeer zeer zeker bij uw zorgverzekeraar.
Ik zit bij Unive-Vitaalpolis en krijg 1000 euro per jaar vergoed.
Informeer ook bij een belastingadviseur over verdere aftrekposten,let op dit veranderd elk jaar.
Gewoon werk van maken er is genoeg winst te behalen.
Heel veel sterkte en heb je vragen stuur gerust eenmail of stel een vraag

Login of registreer om te reageren
06-05-2015 om 11:36 uur

Bedankt Teus.

Intake is goed verlopen. Ik moet 12 mei voor de wandeltest en 18 mei ga ik er beginnen. Ik wordt eerst uit mijn fysiopakket individueel begeleid en daarna mag ik het zelf gaan doen en is die mevrouw in de buurt. Ik krijg het niet vergoed. Longfunctie is van 55 procent naar 75 procent gegaan. De fysio van de revalidatie wil ook echt dat ik nog even onder begeleiding blijf, omdat ik zo instabiel ben en het per keer verschilt hoe ik mijn programma kan afwerken.

Login of registreer om te reageren
13-10-2015 om 11:41 uur

Ik ga hem even omhoog halen. Ik ben nu sinds 18 mei in mijn woonplaats verder gegaan. Ik krijg geen vergoedingen, omdat astma niet in het zorg pakket voorkomt. Ik heb 4 weken lang personal training vanuit mijn fysiopakket gehad. Nu betaal ik maandelijkse abonnementskosten en mag ik 2 keer per week komen sporten. Ik heb wel een copd programma dat op mijn kunnen is afgestemd. Ik doe het alleen, maar er lopen fysiotherapeuten rond die mij in de gaten houden. Ik moet nu dus zelf mijn grens aangeven en dit gaat ook heel goed. Soms ga ik eroverheen, maar dit is echt zelden. Het gaat heel erg goed en ik merk ook verschil . Ik heb een longinhoud van 75 procent overgehouden aan de revalidatie en dit is niet verbeterd. Het heeft geen invloed op mijn longinhoud en dat wordt nog wel onderzocht. Naar mijn gevoel heb ik meer lucht en kan ik meer aan. Ik ben nu sinds de xolair die ik vanaf maart krijg en vanaf juni ook stabiel. Geen grote aanvallen of ontstekingen meer gehad. Als ik in januari nog zo ben mag ik mij meer gaan belasten. Dit houdt in dat ik dan meer zelf mag gaan doen en 2 uurtjes per week intensief bezig mag zijn. Als dat haalbaar is mag ik voor de 2 uurtjes ook (vrijwilligers)werk zoeken, zo niet zal ik niet meer kunnen werken.

Login of registreer om te reageren