Zweeds plekje #2

26-03-2015 om 19:12 uur Gesloten

Mooi Marcus!! Bedankt voor het plaatsen, vind t erg mooi daar :Y

De reacties zijn gesloten.
27-03-2015 om 02:58 uur

Zijn blijkbaar stillekes aan deel twee begonnen zie ik, met dank aan de moderators die alles regelen en in de gaten houden. Milly het is er ook erg mooi en bovenal een heerlijke zuivere lucht en klimaat - lage luchtvochtigheid en vaak windstil. Zou Teewee eens vragen anders voor een overzicht van pollen en stof mijt en dergelijke al is hier voor pollen en hier voor het weer ook veel info, fysiek is het voor mij echt stukken beter daar.

Deel één is trouwenshier te vinden.

03-05-2015 om 13:44 uur

Marcus, wanneer ga je weer naar Zweden, en hoe lang denk je weg te blijven?
Veel plezier met de voorbereidingen!
Oma Akke

03-05-2015 om 14:15 uur

Als alles meezit ga ik de eerste week van juni weg en kom ik eind september weer terug. Zal op de heenweg er langer overdoen omdat ik eerst wat ga rond trekken met mijn busje. Ben inderdaad druk met alle voorbereidingen hutkoffer medicijnen en alle andere zaken en diverse aankopen die ik nog moet doen. Een aantal dingen heb ik gedurende het jaar al aangeschaft of op veilingen gekocht. Wil in Zweden mijn hobby kaas en ijs maken weer oppakken namelijk. Een van de boeren in de buurt gaat me geiten en koemelk leveren, een ander kan me ook schapenmelk leveren misschien maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Inmiddels heb ik al een aantal afnemers gevonden die mijn ambachtelijke ijs en kaas willen afnemen en willen door verkopen, dat brengt ook weer wat geld in het verbouwingsfonds.

Zelf zal ik op een aantal "land en ambachtelijke markten" gaan staan met mijn ijs en misschien met de kaas. De Zweden zijn gek op ambachtelijk en ook gek op stroopwafels misschien dat ik daar dit jaar al wat mee ga doen. Heb een professioneel stroopwafel- ijzer, een grote poffertjesplaat op een veiling van failliete bedrijven gekocht. Anders wordt dat het jaar erop krijg het nog best druk in Zweden naast de verbouwing en renovatie. Heb er ook over gedacht om met mijn busje en een grote espressomachine op diverse bijeenkomsten te gaan staan, dat is echt een publieks trekker namelijk. Kan best zo zijn dat het een combinatie wordt met mijn busje diverse soorten koffie en ambachtelijk ijs en dat ik de kaas door laat verkopen.

Heb nog een aantal onderzoeken die van belang zijn voor de longrevalidatie als ik terug kom en een kuur die nog loopt.

In Zweden werd ik ook al gemist ... kreeg kort geleden een telefoontje ... meneer de Zweedse conservatie cursus begin woensdag om 18u. _O-

Noot: Oma Akke ben je vraag over de naam van de paddenstoelen niet vergeten die wordt dit jaar wel beantwoord.

03-05-2015 om 14:23 uur
Reactie op Marcus

Noot: Oma Akke ben je vraag over de naam van de paddenstoelen niet vergeten di wordt dit jaar wel beantwoord.

Leuk Marcus!
En wat een voorbereidingen. Een echte logistieke operatie.
Succes ermee. Ik ga weer meelezen.
Oma Akke

03-05-2015 om 14:29 uur

Plannen en ideeën zat altijd - sommigen blijven bij een plan en sommigen komen tot uitvoer. Zie het altijd wel wat het uiteindelijk wordt. Het woord moeten is namelijk geen werkwoord maar een zelfstandig naamwoord van .... "moeten in het tapijt"!!

Leuk dat je weer meeleest Oma Akke.

04-05-2015 om 20:49 uur

Ha Marcus, het gaat weer een mooie en bezige tijd zijn voor je in Zweden! Wat een leuke plannen heb je!! Succes met je laatste kuur en alle voorbereidingen!! Waar ga je toeren met je bus, met een omweg naar Zweden oid?
Hoor er graag van als je weer iets te melden hebt :Y

05-05-2015 om 20:58 uur

Wat een avonturen en voornemens! Heb veel bewondering voor je Marcus, zoals jij in het leven staat en van alles onderneemt, ondanks het ivm je gezondheid niet altijd even makkelijk is. Maar jij geeft er een draai aan om er zoveel mogelijk uit te halen. Je bent een inspiratie voor velen!

05-05-2015 om 23:08 uur

Wat een heerlijke plannen! Mij mag je altijd in je koffer stoppen hoor! Ik heb erg veel bewondering voor hoe positief en ondernemend jij in het leven staat ondanks je ziekte. Je lijkt goed voor jezelf te zorgen en toch ook genoeg ruimte te vinden om gewoon van het leven te genieten. Dat vind ik erg mooi en inspirerend. Ik we,s je een erg mooie tijd toe deze zomer in Zweden en ik ga je hier sowieso volgen.

06-05-2015 om 13:40 uur

Geweldig Marcus!
Ik hoop ooit ook nog eens naar Zweden te gaan. Lijkt mij prachtig en ook heerlijk voor de longen.

06-05-2015 om 15:50 uur

Hoi Marcus'
Heel veel sterkte met je laatste kuur, en daarna alle leuke dingen voorbereiden en op naar Zweden waar je longen weer volgezogen kunnen worden met goede gezonde lucht. Ben blij voor je dat je zo'n mooie plek hebt.
Blije dag Daysy