Ergernissen

30-04-2015 om 12:26 uur

Volgens mij is er nog geen topic over ergernissen, ik kon het niet vinden.

Ik start met onze ergernis. Mijn dochter kreeg vorige week Erythromycine voorgeschreven door de huisarts. Ze ging naar de apotheek om het op te halen, maar het was er niet.
Het was een lang weekend, ook dat nog.
Op dinsdagmiddag toog ik naar de apo, het zou er nu vast wel zijn.
Nee, het was er nog niet.
Gistermiddag weer en toen was er doosje met een paar tabletjes, niet genoeg dus.
Er werd overlegd en de assistente zei dat het pas leverbaar zou zijn in oktober. :?
Ze zouden contact zoeken met de huisarts om te overleggen wat er ipv Erythromycine dan gegeven moet worden.
Het is nu donderdag, een week verder dus, en we weten nog steeds niets.
Gelukkig is het geen acute ernstige nood, maar ik vind dit toch wel heel vervelend, zacht uitgedrukt.

Wees dus gewaarschuwd mensen. Schrijft uw dokter u deze a.b. voor, het is er niet! :N
Kennelijk zijn de artsen hier niet van op de hoogte.

Login of registreer om te reageren
01-05-2015 om 13:02 uur

Ik wil even zeggen dat ik dit topic heerlijk vind, even een plekje om het uit te schreeuwen als het even niet gaat!

Om alles toch maar wat te relativeren even dit filmpje:   >:D

http://youtu.be/JLNvBvJ-F00

Login of registreer om te reageren
01-05-2015 om 13:40 uur

[youtube]JLNvBvJ-F00[/youtube]

Hahahahahahahahahahahahahahahahaha *ligt in een deuk om de video*

Deze is geniaal! En zeker waar!

Login of registreer om te reageren
01-05-2015 om 14:00 uur

Lekker he Sien, je MOET hier mopperen, klagen, zeuren, spuien, emmeren, miepen, jammeren, mits het maar netjes binnen de forumregels gaat. :Y ;)

Die van Brigitte is echt leuk ja. Maar zij is hier sowieso goed in. Ook die sketch over dat verplichte  "opfluffen" van je gezin tijdens de kerst, dat haar natuurlijk niet lukt (en niemand) maar geen mens die dat durft toe te geven. :)
Maar deze is ook leuk, tekst van Annie M.G. Schmidt:
https://www.youtube.com/watch?v=AYeWn66qpnc

Login of registreer om te reageren
14-05-2015 om 13:22 uur

Dat ik momenteel veel hartkloppingen heb.... bloed irritant...

Login of registreer om te reageren
17-09-2015 om 10:02 uur

Helaas heb ik weer eens een apotheek-ergernis. Ik heb een geïnfecteerde brandwond en de huisarts schreef daar speciale geïmpregneerde gazen voor. Ik zou het dan na 5 dagen moeten laten zien aan hem.
Maar bij de apo hadden ze het gaas niet in voorraad. Ook de volgende dag bleek het niet meer leverbaar te zijn. Na enig heen en weer overleg krijg ik dan een alternatief voorgeschreven.
We zijn bijna 2 dagen verder dus!
Dat niemand dit voorziet, of eerder in het proces zegt: het gaat niet lukken mevrouw. Nee, je moet er zelf achteraan blijven bellen.
Enfin, het alternatief is inmiddels gearriveerd, echter duurder! en moet het zelf betalen. Ik was blij (nou ja blij) dat ik mn eigen risico inmiddels had bereikt, dus de rest zou gratis worden dit jaar.
Nope, verbandmiddelen worden niet vergoed mevrouw.
Ik moest het even kwijt....

Login of registreer om te reageren
22-09-2015 om 10:01 uur

Hoi @Thirza

verbandmiddelen worden onder bepaalde omstandigheden wel vergoed.
arts vraag machteging aan. Zorgverzekeraar bepaald welke leverancier het mag leveren. ( even voor bellen of op de website van de zorgverzekering zoeken) Het is een gedoe maar ik heb tot nu toe verbandmiddelen gewoon gehad. Niet via de apotheek die heeft hier geen contract hiervoor. ( dat hadden ze moeten zeggen)

Login of registreer om te reageren
22-09-2015 om 13:38 uur

Hoi Puckie, het geldt alleen als je langdurig verbandmiddelen nodig hebt, dus bij doorliggen bijvoorbeeld. Het is voor mij gelukkig een kortdurende kwestie. Ik moet een stukje gaas afknippen dat iets groter is dan de wond en een aantal dagen laten zitten. Ik kom dus met één gaas toe.
Maar mijn ergernis betrof meer in de gang van zaken van de apo.

Login of registreer om te reageren
22-09-2015 om 14:54 uur

@thirza
Ik heb het ook gehad voor kortdurende wondbehandeling.
maar ik hoop dat het intussen beter gaat met je.

Login of registreer om te reageren
29-08-2016 om 12:18 uur

Naar het ziekenhuis gaan, overal staan borden: verboden te roken, dit is een rookvrij ziekenhuis, er staan zelfs verbodsborden op de stoep geschilderd en nog moet je door een walmende massa heen.
Een vrouw die met een sigaret in haar waffel met een peuter loopt te sjouwen, sorry, maar hoe dom ben je dan?
Pas op het allerlaatste moment bij de ingang, gooide ze haar peuk op de grond, waar hij bleef liggen smeulen.
Aan de overkant stonden mensen met zuurstofflessen aan hun karretje te roken.
Ze zouden het echt moeten verbieden, op het gehele terrein!!!
Sorry, ik moest het even kwijt.

Login of registreer om te reageren