langer dan een jaar ziek en niet fultime meer kunnen werken

15-04-2015 om 10:37 uur

Hoi Allen,

Ik vroegen mij af hoe dat werkt allemaal
Na vorig jaar juni met opname IC en helaas longschade blijkt het dat ik niet meer volledig kan werken.
Werkte 36 uur maar uit de woorden van de bedrijfsarts en ondervinden van mijn longarts en mij zelf zijn we er eigenlijk wel uit dat 36 niet meer haalbaar is voor mij.
Nu ben ik aankomend juni een jaar ziek en wordt er gesproken over UWV of een arts ter beoordeling.

Wat kan ik verwachten? want ik heb hier nog nooit mee van doen gehad.
Geruststelling is wel dat ik kan blijven bij mijn werkgever maar dan voor minder uren wat haalbaar is. Komt nog een gesprek met P&O hierover. Voorstel van november fulltime weer werken is gisteren dan ook door de bedrijfsarts van tafel geveegd, was veel te veel zei ze..

Login of registreer om te reageren
17-04-2015 om 16:07 uur

Ik heb al het 1 en ander gelezen hier... Ben al iets wijzer. Echter heeft de bedrijfsarts het plan van mij tl hersteld, ze vond het veel te voorbarig en te snel gaan... Dus ja wie is nu de gene die bindend is hierin
. Mij tl of de bedrijfsarts. Ik zal naar alle waarschijnlijkheid ook niet meer fulltime kunnen werken en ben dus bijna een jaar ziek. Wat gaat er dan gebeuren?

Login of registreer om te reageren
17-04-2015 om 17:13 uur

Op de site van het UWV staat een stappenplan. Als je op deze link klikt en dan op stappenplan kan je de datum van je ziekmelding invullen en krijg je precies te zien wat je wanneer moet regelen. Heb je met je bedrijfsarts besproken hoe hij/zij de toekomst ziet en wat er gaat gebeuren als je niet meer volledig aan het werk kan? Ik vind dit ook erg onduidelijk.

In principe geeft de bedrijfsarts een advies en bepaalt je werkgever hoeveel je moet werken.

Login of registreer om te reageren
17-04-2015 om 17:53 uur

Dank je wel daantje, hier heb ik wat aan..
Bedrijfsarts is van mening dat ik niet meer volledig kan werken, mijn longarts ook niet..
Als ik niet meer volledig kan werken wordt ik gedeeltelijk afgekeurd.. Er wordt dus een afspraak gemaakt met een keuringsarts en moet ook naar P&O van mijn werk..

Login of registreer om te reageren