Aankomen van astma medicatie

22-02-2015 om 10:37 uur

De titel zegt het al! Zijn jullie bekend hier mee dat jullie inderdaad ook gewichtstoename kregen na gebruiken van astma medicijnen, ik ben er wel van aangekomen terwijl ik heel gezond en goed eet en nog steeds veel sport herkennen jullie dit?

Login of registreer om te reageren
22-02-2015 om 13:49 uur

Het ligt eraan welke medicijnen je krijgt van prednisolon is dit bekend.

Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
23-02-2015 om 16:00 uur

Hai!

Alvesco 80 mg hele lage dosering maar toch gevoelig denk ik er voor, prednison gebruik ik niet

Login of registreer om te reageren
27-06-2016 om 11:18 uur

Hallo,

Het is wel een hele late reactie, maar ik ben enorm aangekomen van symbicort (30 kilo in twee jaar, geen enkele andere veranderingen in eten/bewegen). Als je een beetje rond kijkt op internet dan zijn er wel meer mensen die dit melden bij verschillende astma medicijnen. Hoe gaat het nu met jou? Heb je nog een medicijn gevonden waar je dit probleem niet bij hebt?

Groetjes,
Bianca

Login of registreer om te reageren
06-07-2016 om 09:31 uur

Hoi ik gebruik net als BiancaM symbicort en ben ook behoorlijk aangekomen. Heb 20 juli weer een gesprek met de longarts en vraag dan om een ander medicijn.
Groetjes Erika

Login of registreer om te reageren
19-07-2016 om 07:34 uur

Dag Erika,

Wat vervelend dat jij hier ook last van hebt. Jammer genoeg wordt ik toch altijd weer terug op symbicort gezet als het wat minder goed gaat, waardoor het gewicht verliezen langzaam gaat. Zou je me alsjeblieft kunnen laten weten wat de longarts als advies geeft? Ik moet namelijk 1 september weer naar de longarts en wil toch wel graag weer van die symbicort af.

Groetjes,
Bianca

Login of registreer om te reageren
27-01-2017 om 14:48 uur

ik gebruik alvesco 160 dan heb ik dat ook dat mijn gewichtstoename meer wordt

Login of registreer om te reageren
30-01-2017 om 09:48 uur

Veel longpatiƫnten zijn te mager en moeten aan de bijvoeding.
Ik heb helaas ong. 5 kilo die ik er niet afkrijg. Maar dat zie ik dan maar als een luxeprobleem.
Ondervoed zijn is erger en ongezonder, dan iets overgewicht, maar het moeten natuurlijk geen 30 kilo worden.
Je gewicht is helaas niet alleen een kwestie van eten en bewegen.

Login of registreer om te reageren
18-05-2018 om 11:02 uur

Ik reageer maar even op dit oude topic. Ook ik ben aangekomen van de astma medicatie. Vorig jaar ben ik om deze reden overgestapt van van Foster naar Symbicort. Het gevolg: nog anderhalve kilo erbij :). Ik ben op zoek gegaan naar extra info. Het blijkt dat het aantal vetvellen toeneemt door de medicatie. Zie https://www.sciencedaily.com/releases/2018/04/180404093920.htm De onderzoekers geven aan dat je wat dit betreft moet zorgen voor een medicijnloze periode in de nacht, moet wel kunnen met je astma natuurlijk.

Login of registreer om te reageren
18-05-2018 om 17:36 uur

Het zal per mens verschillend zijn.
Ik viel alleen maar af met Symbicort, terwijl mijn BMI toch al te laag was.

Login of registreer om te reageren
04-08-2018 om 20:46 uur
Reactie op BiancaM

Hallo,

Het is wel een hele late reactie, maar ik ben enorm aangekomen van symbicort (30 kilo in twee jaar, geen enkele andere veranderingen in eten/bewegen). Als je een beetje rond kijkt op internet dan zijn er wel meer mensen die dit melden bij verschillende astma medicijnen. Hoe gaat het nu met jou? Heb je nog een medicijn gevonden waar je dit probleem niet bij hebt?

Groetjes,
Bianca

Ik zie net je post.
Ik ben een 10 kilo bijgekomen (op een 1,5a2 jaar) sinds ik met symbicort gestart ben.
Al geef ik toe dat ik minder sport door last van mijn benen, maar ik ben van nature vrij mager en kom niet snel bij. Dus ik vind het toch opvallend dat ik 10 kilo ben bijgekomen.

Login of registreer om te reageren