Wat voor werk doe je?

17-01-2007 om 19:08 uur

Na de topic "wat voor opleiding doe je" lijkt dit me ook wel een passende :)
Oftewel wat voor werk doe je en daarbij wat voor voor en nadelen kom je daar tegen ivm je astma?

Ik zelf werk bij Dixons, dit is een electronica winkel waar ik computers, camera's, mp3 spelers, printers, telefoons etc. verkoop.
Ik ben daar assistent bedrijfsleidster.
Buiten dat vooral de computers nogal stof kunnen produceren (en dit is gelukkig al een stuk minder omdat ze tegenwoordig niet allemaal meer aan hoeven!) en er vloerbedekking ligt die we gewoon veel moeten stofzuigen vind ik niet hele veel belemmeringen.
Soms is het wel lastig tijdens een telefoon gesprek of gewoon een klanten gesprek in de winkel dat ik ineens in een hoestbui uitbarst.
Soms dusdanig dat ik de klant even moet excuseren :)
Maar over het algemeen weet ik en ook mn collega's dat wel goed op te vangen en ze begrijpen me ook goed... gelukkig :)

Login of registreer om te reageren
02-10-2014 om 16:14 uur

Ik ben orthopedagoog en werk voornamelijk met kinderen met een ontwikkelingsstoornis (adhd, autisme, etc.). Ik vind het leuk werk. Ik heb wel geregeld infecties, wat het draaien van groepen lastig maakt. Verder gaat het best.

Login of registreer om te reageren
06-11-2014 om 21:23 uur

Ik werk al veel te lang in de kinderopvang maar het blijft gewoon mooi en dankbaar werk!
Heb ook echt een weerstand opgebouwd waar je u tegen zegt. #TheForce  O-)

[quote author=Leven in overvloed link=topic=2939.msg476003#msg476003 date=1412259257]
Ik ben orthopedagoog en werk voornamelijk met kinderen met een ontwikkelingsstoornis (adhd, autisme, etc.). Ik vind het leuk werk. Ik heb wel geregeld infecties, wat het draaien van groepen lastig maakt. Verder gaat het best.
[/quote]
Wat leuk! Daar heb je een HBO opleiding voor nodig toch? Lijkt me zooo gaaf, om op die manier mijn kennis en ervaring te verbreden alleen ik heb 0,0 zelfdiscipline :(

Login of registreer om te reageren
24-11-2014 om 14:02 uur

Sinds 1 oktober werk ik voor de afdeling reisinformatie van de NS op het OCCR. Wel heb ik na 4 schone en zo goed als gezonde jaren, meteen weer mijn eerste predkkuurtje gehad. Vrees dat deze zaal niet echt heel erg goed is voor mijn gezondheid.

Login of registreer om te reageren
26-11-2014 om 04:59 uur

Ik werk als archiefmedewerkster niet goed voor mijn gezondheid maar erg leuk werk.

Login of registreer om te reageren
12-12-2014 om 11:14 uur

ik werk als psychiatrisch verpleegkundige op een chronische afdeling en op de maandag als ambassadeur van de verwenzorg voor de hele divisie wonen voor psychiatrisch zieken. Leuk werk maar ook vele extra uren die in de verwenzorg gaan zitten.

Login of registreer om te reageren
26-12-2014 om 22:47 uur

hoi
ik ben niels en ben al 25 jaar werkzaam in de varkensvlees industrie.
Laatste 12 jaar werkzaam in de varkensslachterij waar het varken geslacht wordt.
Sinds 7 jaar heb ik astma en het wordt ieder jaar zwaarder om hier te blijven werken omdat de luchtvochtigheid altijd rond de 80 en de 100% ligt en ik daar telkens weer ziek wordt.

NKAL (Nederlands Kenniscentrum voor Arbeid en Longaandoeningen) heeft er onderzoek voor me gedaan en wacht nog op hun uitslag. maar ze hebben al gezegd dat waar ik ook ga werken ik last zou hebben.
En dit is ook al eens gezeg door een longarts.

Dat ik mijn pensoen niet ga halen bij de slachthal van VION staat vast.
Ben ook bezig om naar ander werk uit te kijken maar wie wil me met mijn astma en autisme is de vraag.

Daarin tegen vind ik mijn werk wel leuk maar door mijn benauwdheid werkt het wel erg tegen. :?

Er is al vaak gezegd laat je afkeuren maar dat vind ik nou niet zo'n goed idee.

Sinds ik astma heb is het een gevecht om aan het werk te blijven maar de laatste twee jaar spannen wel de kroon omdat het erg vochtig blijft (geen winter geen vorst) blijven mijn lucht wegen maar geprikkeld worden.

Maar goed we doen ons best en meer kun je ook niet doen en zoals mijn collega's altijd zeggen rustig aan Niels. ^O^

Login of registreer om te reageren
18-02-2016 om 18:43 uur

Ik werk als verzorgende in een verpleeghuis.
Dus last van de droge lucht, parfums en rokende bewoners.

Login of registreer om te reageren
19-02-2016 om 22:08 uur

Hoi
Mijn naam is Niels,
Ik ben nu nog in dienst van een varkens slachterij maar zit bijna 2 jaar in de ziektewet en mag van het UWV in de IVA en hoef niet meer te werken.
Ik heb astma en nog 10 andere diagnoses en het werken werd steeds zwaarder tot dat ik enkel naar het werk ging om ziek te worden.
Ik ben niet blij dat ik niet meer hoef te werken want dat zal ik wel gaan missen maar aan de andere kant zal mijn leven niet meer bestaan uit enkel werken eten en slapen want dat doe ik ook veel 10 tot 13 uur per nacht en nog niet uitgerust. (:|
Ik hoop dat mijn leven dragelijker zal worden en rustiger.
groetjes niels ;)

Login of registreer om te reageren
25-02-2016 om 21:27 uur

Hoi, ik werk in een aquariumspeciaalzaak. 27 graden, vochtig en een slecht luchtverversingssysteem. Ik moet veel praten en kan slecht tegen het vocht. Alhoewel het hartstikke leuk is ben ik dus op zoek naar een andere baan. Na een beetje drukke week kan ik mijn vrije dagen soms alleen gebruiken om bij te komen. Veel slapen en na korte inspanning kan ik dan echt niet meer en doe ik de hele tijd kleine dingetjes. afwas in 3 delen, dat soort dingen.

Login of registreer om te reageren
23-06-2016 om 22:46 uur

Ik werk op een radio farmaceutische laboratorium. :) de voordelen: een zeer goed gereguleerd lucht systeem, een constante temperatuur en veel begrip van collega's. De nadelen zijn voor mij: elke ruimte heeft een andere druk (bovendruk en onderdruk), voor sommige ruimtes moeten wij mondkapjes dragen wat weer lastiger met ademhalen en de "klap" die je soms krijgt als je naar buiten stapt.

Verder heb ik veel wisselende diensten wat ik zowel als voordeel als nadeel ervaar. Als ik veel last heb van mijn longen vind ik een hele week avonddiensten fijn (ik kan dan uitslapen en ben meestal rond half 10 weer thuis :) )
Maar soms kan het ook zomaar zijn dat je begint met avonddiensten om je week te eindigen met hele vroege diensten. Die overgang is soms wel erg lastig..
Toch zou ik op dit moment geen andere baan willen :)! Voornamelijk omdat ik het werk leuk vind en mijn collega's echt begrip hebben voor mijn situatie :)!

Login of registreer om te reageren