Astma-onderzoek

06-11-2014 om 21:03 uur Gesloten

Geachte dames en heren,
Ik ben Bavly Barsom, leerling in 6-VWO  bij de KSH te Hoofddorp.
Hierbij doe ik een verzoek aan alle astmapatiënten om, als men het wil, een enquête in te vullen i.v.m. een onderzoek naar astma. Dit onderzoek sluit aan bij mijn profielwerkstuk voor school. Het is een enquête van maar 8 vragen, niet zo lang dus. De deadline is 23 november. Dat is tevens de datum waarop de pagina niet meer te bezichtigen is, wegens een eind aan het onderzoek. Ik hoop veel enthousiasme te zien in de vorm van veel ingevulde enquêtes.

Dit is de link: http://thesistools.com/web/?id=432421

De reacties zijn gesloten.
06-11-2014 om 21:04 uur

dit mag alleen bij het topic ...onder toestemming van het longfornds

06-11-2014 om 21:07 uur

Even navragen idd. En dan zijn er vast veel mensen die de enquete wel willen invullen

06-11-2014 om 21:10 uur

Ik heb hem voor je ingevuld. Wel lastig als je al meer dan tien jaar astma hebt en het in de loop van de jaren alleen maar erger wordt en je steeds meer beperkt wordt.

06-11-2014 om 21:11 uur

Er is toestemming gegeven voor dit onderzoek en het staat nu ook op de goede plek :)

06-11-2014 om 21:22 uur

Dank u wel dame.

07-11-2014 om 13:04 uur

Ik heb hem ook ingevuld!
Vond het soms wel wat lastig.. Ik weet niet of je veel aan mijn antwoorden hebt, maar ik heb mijn best gedaan. :)

Zo bijv. bij de vraag qua klachten voor en na medicatiegebruik.. Bij sommige mensen zie je dat ze eerst wat maanden klachten hebben, en daarna pas medicatie krijgen. Maar bij mij waren de klachten zo heftig dat ik daar geen tijd rond mee kon lopen daarmee en best snel al aan de pufjes moest. Dus bij mij is het meer 'voordat ik met medicatie begon': waren er amper klachten (op gevoelige longen, vaak bronchitis en longontsteking na).

Ditzelfde geldt voor activiteiten. Ik kan nu minder (met medicatie) dan voordat ik medicatie kreeg omdat er toen nog geen 'echte' astma was (enkel gevoelige longen).

En de laatste vraag over in hoeverre je levenskwaliteit is verbeterd door de korte luchtwegverwijder... vond ik ook wat lastig. Het is denk ik met name de combinatie van medicatie die je helpt, en niet alleen je 'nood-medicijn' (de korte luchtwegverwijder).

Ik weet niet of je met bovenstaande iets kunt, maar ik denk ik geef het eerlijk aan. Ik heb toch mijn best gedaan je zo goed mogelijk te kunnen helpen.

Veel succes!

07-11-2014 om 19:21 uur

Ik heb hem ook ingevuld, maar vond sommige vragen ook erg lastig. Bij mij is het al 25 jaar geleden gediagnosticeerd.
En idd wat betreft de levenskwaliteit, dat haar een openvraag beter ook geweest. Bij mij zijn mijn longen na de forse massale longembolie zo slecht geworden dat alleen de kortwerkende medicijn hierop niet heel veel invloed heeft.

07-11-2014 om 21:21 uur

ook ik had graag open vragen gehad
gebruik bv geen kortwerkende luchtwegverwijders, maar dat is niet in te vullen.

succes met je onderzoek en opleiding Bavly!

21-11-2014 om 20:20 uur

Hallo allemaal,

Allereerst bedank ik iedereen die de tijd heeft genomen om de enquête in te vullen.

En hierbij doe ik nogmaals een beroep op alle astmapatiënten of zij de enquête, als zij het natuurlijk willen, kunnen invullen.

Het is een korte enquête, dus je bent er niet veel tijd aan kwijt.

De deadline is 23 november, dat is dus over 2 dagen.

Ik hoop veel enthousiasme te zien in de komende 2 dagen.

23-11-2014 om 21:45 uur

Het Onderzoek is nu klaar
Nogmaals bedank ik iedereen die toch de tijd heeft genomen om de enquête in te vullen.