Wat kan ik verwachten eerste dag opname Heideheuvel, de Eik

26-10-2014 om 10:56 uur

Hallo Allemaal,

As. Woensdag is het zover.
Dan word ik opgenomen in Heideheuvel, de Eik.
Ik ben erg benieuwd hoe de eerste dag eruit ziet bij je opname?

Kan iemand mij daar iets over vertellen?

Liefs Mirtje

Login of registreer om te reageren
26-10-2014 om 13:30 uur

Hallo Mirtje,

Het is al enige jaren geleden en ik kwam op t Hoogt ipv de Eik maar het programma was ong hetzelfde
De eerste dag bestond bij mij vooral uit een soort rondleiding, je kamer inrichten, voorstellen aan medebewoners en naar de arts, dit alles mocht samen met je partner.
En het begon met een kleine bijeenkomst samen met de andere nieuwkomers, uitleg van de regels enz.
Je kreeg je programma voor die week met uitleg en ook hoe het gaat met eten, lunch was toen in de eigen groep in de gezamenlijke keuken/eetkeuken en diner in het restaurant
Uitleg van evt je scootmobiel en andere hulpmiddelen indien nodig.
Ook uitleg bezoektijden en je kunt al je vragen stellen.
Daarna mocht mijn man mee lunchen en ging daarna naar huis en de rest van de middag was een beetje verkennen en wennen.
Het viel mij erg mee en wanneer je een leuke groep hebt dan is het makkelijk om te wennen en valt er vaak ook nog veel te lachen, ook goed voor de ademhaling  :)
De revalidatie kan zoveel toevoegen, succes en groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
26-10-2014 om 21:15 uur

Dank je wel Jolien,

Voor je uitgebreide uitleg.
Daar ben ik heel blij mee, je bent er toch steeds mee bezig!

Nog een paar nachtjes.

Liefs Mirtje

Login of registreer om te reageren
26-10-2014 om 21:32 uur

Graag gedaan hoor, logisch dat je ermee bezig bent.
Het wordt toch een tijdje je tweede huis, samen met allemaal verschillende mensen.
Ik was ook nerveus de 1e dag maar ik denk dat iedereen dat heeft, je wordt echt goed begeleid en
je kan alles vragen en overleggen met alle medewerksers daar.
Echt, het viel mij heel erg mee en heb er een leuke en vooral informatieve tijd gehad.
Mijn conditie was beter, en ik kon er beter mee omgaan.
Heel veel succes en echt je kunt er af en toe ook heerlijk lachen hoor, en dat maakt het gelijk allemaal wat luchtiger.
Groetjes en zet hem op!! Jolien

Login of registreer om te reageren
16-03-2015 om 19:45 uur

dank jullie allen voor jullie mening.
jullie bevestigen wat ik al dacht en dat geeft rust.
morgen een gesprek met de longarts en hoop dat hij mijn onderbouwing ondersteunt en mij een verwijzing geeft voor klinische revalidatie.

Login of registreer om te reageren