relatie en de invloed van COPD

25-07-2014 om 09:01 uur

Ik wil onderstaande verhaal hier delen.
Het is een vrij dramatisch liefdesverhaal waarin mijn angst voor haar COPD roet in het eten heeft gegooid.
Ik ken haar 2,5 jaar. Alles wat wij deden was fijn omdat er oprechte passie, liefde, warmte, aantrekkingskracht, humor, respect, waardering, gelijkwaardigheid, vertrouwen en genegenheid was.
Wat ons ook heeft verbonden was narcisme, omdat wij beiden een ex bleken te hebben die narcistische trekken had. Die gemeenschappelijkheid verbond, en gezamenlijk hebben wij haast een soort expertise over narcisme ontwikkeld.
Zij heeft zelfs een keer beeldje van ons gemaakt en zij noemde het `echte liefde`.
Ik heb gaandeweg echter een scherm om mij heen getrokken omdat ik een niet gedefinieerde angst voor het onbekende van de progressie van COPD ontwikkelde.
Daardoor nam zij langzaam afstand hetgeen ik snap. Wij spraken enige tijd terug af niet meer een relatie te hebben met elkaar.
Onze band is echter zó sterk dat wij recent nog een gezamenlijk weekend van 1 tot 3 augustus 2014 naar de Moezel hadden gepland. Dat zegt mij iets over het gevoel voor elkaar en de band die er is.
Omdat zij echter toch vooruit wilde is heeft zij vrij recent een andere man leren kennen. Het weekend weg kon toen niet meer doorgaan.
Wat er vervolgens gebeurde met mij is heftig. Soms zeggen mensen wel eens dat er een schok nodig is om iemand wakker te schudden.
De schok heeft op mij het effect gehad dat ik nu geen enkele angst meer voor COPD heb en dat ik treur om het geluk dat verloren is gegaan, om de liefde voor haar.
Want het gaat om het gevoel voor iemand, daar wil ik mij in mijn leven door laten leiden en niet meer door een onbestemde angst voor COPD. Als eerste stap heb ik mij nu op dit forum aangemeld.
Ik heb nog steeds goed contact met haar, ik verwijt haar niets! Dat heb ik haar ook laten weten.
Ik heb haar ook laten weten dat niet niet aan daten met anderen moet denken.
Het is met het lezen van dit verhaal misschien al wel duidelijk, maar ik wil het graag ondubbelzinnig als volgt samenvatten: de relatie is mislukt door mijn angst voor COPD (ik noem dat een scherm optrekken). Het gevoel, de liefde, oftewel de basis voor een relatie is altijd goed geweest, dat kan ik gerust schrijven want dat vind zij ook. Dat is dus ook het punt niet geweest. Door de schok ben ik mijn angst voor COPD kwijtgeraakt. Het is voor mij een persoonlijk drama. Maar ook zij heeft mij laten weten mijn pijn te voelen.
Laat eventuele reacties svp waardig en respectvol zijn, het is al moeilijk genoeg.
Ik sluit af met een zeer toepasselijk gedicht:

“Volg je hart, luister naar de signalen.
Ook al zijn de dagen zwart en begin je te dwalen.
Voel je instinct zegt genoeg, weet wat je hart bedoelt
als je door emoties wordt overspoelt.
Laat je leiden door je hart in lief en leed
Laat je gevoel spreken dat weet ik zeker
dat je de juiste keuze maakt”.

Login of registreer om te reageren
29-08-2014 om 10:26 uur

Gisteren op de bijeenkomst van het Longpunt in mijn regio was een van de gastsprekers een psychologe en zij bracht onder andere precies datgene ter sprake waar ik tegenaan ben gelopen zoals ik verwoord heb ik de openingspost van mijn topic. Wat goed dat er op deze wijze, met de belangenloze inzet van vrijwilligers, aandacht aan wordt geschonken.

Login of registreer om te reageren
29-08-2014 om 10:56 uur

Fijn dat je er wat aan de bijeenkomst hebt gehad Wim!
Ikzelf heb geen COPD maar (licht, althans zo ervaar ik het) astma die flink kan ontsporen als ik een luchtweginfectie heb. Het is gewoon heel lastig, voor alle partijen.
Sterkte!
Oma Akke

Login of registreer om te reageren
29-08-2014 om 18:19 uur

De volledigheid gebied mij te vermelden dat zij en ik elkaar inmiddels weer opgezocht en gevonden hebben. Het is helemaal goed zo.

Login of registreer om te reageren
29-08-2014 om 19:20 uur
Reactie op Wimvd

De volledigheid gebied mij te vermelden dat zij en ik elkaar inmiddels weer opgezocht en gevonden hebben. Het is helemaal goed zo.

Hartstikke fijn! Wees zuinig op elkaar en geniet van al het goede dat er is.
Oma Akke

Login of registreer om te reageren
29-08-2014 om 18:27 uur

Wat een geweldige afloop, maak er iets moois van. :Y *O*

Login of registreer om te reageren
24-12-2014 om 19:30 uur

Helaas is het over gegaan. COPD heeft er geen rol in gehad. "Love doesn't need to be perfect, it just needs to be true".

Login of registreer om te reageren
12-01-2015 om 18:35 uur

Het navolgende teken ik met heel veel achting en respect voor haar op. Het komt erop voor mij op neer dat COPD toch een rol lijkt te hebben gespeeld in het verbreken van de relatie. Het beeld was voor mij eerst diffuus, maar ze heeft recent laten weten dat ze anders in het leven is gaan staan en dat ze derhalve mij “een gezonde vrouw” gunt. Het geeft denk ik aan wat een worsteling er doorgemaakt wordt. Daar kan ik alleen maar waardig mee omgaan en diep respect voor opbrengen.

Login of registreer om te reageren
12-01-2015 om 18:39 uur

ik begrijp je achting, je respect.

Maar heeft ze wel gevraagd wat JIJ nu echt wil?

Login of registreer om te reageren
19-01-2015 om 07:19 uur

Er zijn eigenlijk alleen maar beren op de weg gekomen. Ik geloof echter in de liefde. Daar wil ik in blijven geloven!

Login of registreer om te reageren