Bedrijfsarts, hoe gaat dat?

13-08-2014 om 16:15 uur

Mijn teamleider had ik net aan de lijn over hoe het gaat. Op zich kan ik prima dingen met hem afspreken maar omdat ik nu zovaak ziek geweest ben het afgelopen jaar, vroeg hij of ik niet een keertje bij de bedrijfsarts langs wilde gaan. Op zich lijkt me dat ook wel fijn omdat die me misschien kan helpen met het maken van een opbouwschema om weer aan het werk te gaan. Mijn teamleider wil namelijk altijd erg graag snel weer opbouwen. Ik heb niet de indruk dat er op het werk echt prikkels zijn die mijn astma verergeren maar misschien zie ik wat over het hoofd. Nou zijn hier vast mensen die al eens bij de bedrijfsarts geweest zijn maar hoe gaat zoiets in z'n werk, wat moet ik me er bij voorstellen?

Login of registreer om te reageren
20-08-2014 om 12:41 uur

Ik kreeg vandaag een brief dat ik aanstaande maandag een afspraak heb. Hoop dat het me lukt om er heen te gaan. Kan dan gelijk even langs op mijn werk om wat sf te spreken.

Hoe veel tijd moet ik rekenen voor een gesprek daar?

Edit: ik heb de brief blijkbaar eerst niet goed gelezen want het is niet aanstaande maandag maar pas 8 september. Lekker nuttig -O-

Login of registreer om te reageren
20-08-2014 om 15:20 uur

Ik heb nooit langer dan 10 minuten bij een bedrijfsafts gezeten. Maar dat kan verschillen per arts natuurlijk.

Login of registreer om te reageren
20-08-2014 om 17:18 uur

Dat scheelt niet alleen per arts, maar ook per aandoening(en).

Login of registreer om te reageren
21-08-2014 om 20:41 uur

Is idd lastig te zeggen. Bij ons planden ze altijd wel een half uur in per werknemer. Maar soms was ik ook met (nog minder dan) 10 minuten weer weg.
Het ligt idd aan wat er te bespreken is, maar ook hoe actief je daar zelf over wilt spreken, en hoe actief de BA er over wil spreken.

Login of registreer om te reageren
25-08-2014 om 13:54 uur

Net gebeld. De bedrijfsarts is nu nog op vakantie en had een volle agenda maar er had net iemand afgebeld dus nu kan ik volgende week terecht, superfijn :)

Login of registreer om te reageren
02-09-2014 om 13:00 uur

Ik ben geweest en heb gelukkig een heel goed gesprek gehad. Ze nam het heel serieus. Ik was sowieso al helemaal gesloopt van de reis naar m'n werk (uur met het OV en autorijden durf ik nog niet echt) en dat zag ze ook wel aan me. Op dit moment hoef ik nog niet aan het werk en als ik me weer wat beter voel moet ik proberen te beginnen met een uurtje per dag, ook ivm de reistijd. Dat dan een week proberen en als het goed gaat de week erna 2 uur per dag en als het niet goed gaat, anderhalf uur. Zo rustig opbouwen. Het wordt een kwestie van een lange adem maar ik ben ook wel blij en opgelucht. Mijn teamleider wilde dat ik vier uur aan het werk ging per dag maar dat vond ze veel te veel. Over vier weken moet ik weer terug als ik bij de KNO-arts en de longarts geweest ben. Klinische revalidatie zag ze ook nog wel als optie. In elk geval zag ze de ernst van de situatie wel in. Ik mag/moet wel gewoon dingen proberen te doen maar wel ook genoeg rust nemen. Ik mag ook gewoon op vakantie (want ik neem er ook gewoon vakantiedagen voor op) maar moet wel heel goed kijken waar ik heen ga.

Daarna even koffie gedronken met collega's, dat was gezellig maar ik merk ook wel dat ik er gewoon nog niet aan toe ben om weer aan het werk te gaan. Hopelijk komt dat weer en heb er wel vertrouwen in dat het met langzaam opbouwen wel weer goed komt. Het streven was ook wel om me weer terug te krijgen in m'n eigen functie. Ze zei ook dat ik wel m'n eigen kracht in moet zien omdat het ook al heel lang goed gegaan is. Helaas was m'n teamleider er niet, die stuur ik even een mail.

Login of registreer om te reageren
Moderator
02-09-2014 om 16:19 uur

Fijn zo'n meedenkende bedrijfsarts.
Overigens wat een ... opmerking van die collega van je.

Login of registreer om te reageren
03-09-2014 om 16:11 uur

Mail terug van m'n teamleider. Voor hem is het duidelijk. Alleen gaat hij er vanuit dat ik binnenkort wel weer aan het werk ga terwijl ik eerst nog maar moet zien hoe het dan gaat. Hij hoopt ook dat over een paar weken als ik weer begin, er wel meer mogelijk is dan een uurtje per dag. Tsja, ik denk dat ik er meer aan heb om rustig te beginnen dan met meer uur wat hij in z'n hoofd heeft. Jammer dat ik hem gisteren niet persoonlijk gesproken heb want denk dat hij de ernst van de situatie niet zo inziet en dat het niet 'zomaar' beter gaat.

Login of registreer om te reageren
Moderator
03-09-2014 om 18:04 uur

Verwijs hem gewoon door na de ba.
Die is verantwoordelijk voor hoe en wat.
Niet je tl.

Login of registreer om te reageren