Foute diagnose

08-07-2014 om 22:17 uur

Schokkend om te moeten horen dat je notabene tweemaal een foute diagnose hebt gekregen. :?
Weliswaar van verschillende artsen en op basis van onvoldoende onderzoek, maar goed, je hebt het er wel mee te doen als patiƫnt.
Heeft iemand dit ook meegemaakt en waar kunnen jullie met je boosheid terecht?

Login of registreer om te reageren
08-07-2014 om 22:28 uur

Ik vind je bericht een beetje onduidelijk, Thirza. Kan je wat meer uitleg geven wat er gebeurd is? Natuurlijk is het overkomelijk dat er een foute diagnose gesteld wordt. Ik weet niet precies waar het omgaat maar sommige ziektebeelden liggen ook gewoon heel dicht bij elkaar.

Login of registreer om te reageren
08-07-2014 om 23:42 uur

Eerst kreeg ik van een (inval)arts plots een diagnose COPD, op basis van een longfunctie en op de leeftijd waarop mijn klachten begonnen waren. Later kwam ik bij een longarts terecht, die mij op forse medicatie zette ivm bronchiestasiƫn, COPD schrapte hij van de lijst.
Uiteindelijk bleek ik sarcoidose te hebben.
Let wel: dit is allemaal onderzocht middels, bloedonderzoek, contrastscan, 2x, longfoto's.
In aanvang waren de uitslagen slecht en had ik een vrij slechte prognose.
En nu ben ik tweeenhalf jaar verder, ik heb een andere longarts gekregen en bleek dat dit allemaal niet klopte. Natuurlijk ben ik blij dat ik enorm verbeterd ben, maar ik zit wel een beetje met een "kater". Hoe kon dit toch gebeuren? Mijn huidige l.a. begrijpt ook niets van mijn eerste diagnoses, als deze de foto's, scan en uitslagen bekijkt.

Login of registreer om te reageren