vraagje over revalideren en werk

11-06-2014 om 14:35 uur

Het is de bedoeling dat ik intern ga revalideren. Ik ben dan van maandag t/m vrijdag opgenomen, en ik werk ook op doordeweekse dagen. Nu vraag ik me af hoe dat met mijn werk gaat? Meld ik me ziek, of komt het voor eigen rekening? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Login of registreer om te reageren
07-07-2014 om 21:58 uur

Bij ons moet je doktersbezoek volledig zelf opnemen, tenzij je afspraken hebt gemaakt met je leidinggevende. En dat heb ik gelukkig. Dus alles wat mijn longen betreft doe ik onder werktijd.

Login of registreer om te reageren
09-07-2014 om 05:07 uur
Reactie op Fonsjo

Bij ons moet je doktersbezoek volledig zelf opnemen, tenzij je afspraken hebt gemaakt met je leidinggevende. En dat heb ik gelukkig. Dus alles wat mijn longen betreft doe ik onder werktijd.

Ik werk parttime dus moet ik het in mijn vrije uren plannen
Doe ik ook
Alleen met Maastricht kan ik dat niet,( prof zit op dinsdagmiddag) daar krijg ik de hele dag vrij voor

Login of registreer om te reageren
08-07-2014 om 14:59 uur

Leuk, de onduidelijkheid hierover. Zelfs werkgevers weten het vaak niet precies. Het longfonds gaf ook al een antwoord waar ik niet veel aan had, namelijk aankaarten bij de arboarts. En daar zit het probleem, daar wordt bij ons weinig (lees nooit) gebruik van gemaakt. Ziek melden klopt voor mijn gevoel wel, het is tenslotte een opname...

@Kido, ik weet nog niet wanneer, zit nu midden in het voortraject.

Login of registreer om te reageren
08-07-2014 om 20:07 uur

Mijn arbo arts was er heel helder over ziek is ziek geen discussie mogelijk.

Login of registreer om te reageren
09-07-2014 om 10:16 uur

Revalideren valt onder ziekenhuisopname en is nooit onbetaald verlof als je een aanstelling hebt...je moet je dan ziek melden,ze kunnen je niet dwingen onbetaald verlof op te nemen,neem anders contact met het uwv of arbo-arts op....succes met de reva....
groetjes patrickĀ  ( p.s. in 2012 een poliklinische en een klinische reva gedaan)

Login of registreer om te reageren
09-07-2014 om 10:53 uur

Allemaal bedankt voor de reacties, het maakt dat ik weer wat sterker in mijn schoenen sta!

Login of registreer om te reageren
10-11-2015 om 17:57 uur

Hoi even voorstellen mijn naam is nicky, sinds ongeveer 1 jaar weet ik nu dat ik copd 2 begin 3 heb... Nu inmiddels bijna een jaar verder blijf ik sukkelen en maak ik ernstige zorgen over mijn gezondheidheid, ben bang dat het gaat verergeren ondanks dat ik gelijk met roken ben gestopt, en niet bij mensen in de buurt durf te komen of zelfs op visite gaan waar gerookt wordt terwijl ik zelf een stevige roker ben geweest en mij zelfs een beetje schuldig gaat voelen om te moeten zeggen dat ik liever niet heb dat er in mijn buurt gerookt word. Ik werk ook parttine 16.25 uur in de week om precies te zijn, en loop al enige tijd te kwakjelen het niet meer aan kunnen qua vermoeidheid, gauw buiten adwm, ben nu al 4 wkn in de ziektewet, ondanks dat mijn copd stabiel is gebleven maak ik toch zorven doordat ik kortaxenig ben wat blijkt nu heb ik chronusche hyperventilatie, pas geleden erg zwaar gehad afgelipen week redelijk rustig.. Daarmee na fysiotherapie gegaan, wie heeft hier ervaring mee, therapeut zeg dat dit nog enige tijd kan gaan duren voor ik het weer onder controle krijg hij zegt niet de copd is de reden dat je benauwd, kortademig bent en al je bijbeborende klachten, slecht slapen onrustig emotioneel noem maar op, maar de chronische hyperventilatie dat weet hij zeker en hij zegt ook dat het daarmee ook beter is om nu niet te gaan sporten, terwijl mijn longarts zegt dat het beteris om mijn conditie op peil houden door met sport fysio. Wie herkent zich hierin een beetje, sorry dat het een beetje een wirwar verhaal is maar voel al met al hierdoor al een redelijke tijd erg onzeker met mijn copd en nu ook nog eens met chronische hyperventilatie...was zwaar overspannen zegt de huisarts ben blij dat mijn baas me even de tijd geeft om te herstellen... Wacht inspanning af wie zich hier in herkent...

Login of registreer om te reageren