vraagje over revalideren en werk

11-06-2014 om 14:35 uur

Het is de bedoeling dat ik intern ga revalideren. Ik ben dan van maandag t/m vrijdag opgenomen, en ik werk ook op doordeweekse dagen. Nu vraag ik me af hoe dat met mijn werk gaat? Meld ik me ziek, of komt het voor eigen rekening? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Login of registreer om te reageren
11-06-2014 om 15:07 uur

Ziek melden en dan kom je bij de Arbo arts terecht.
Maar wel van te voren al melden bij je werkgever natuurlijk!

Login of registreer om te reageren
11-06-2014 om 15:19 uur

Ja, ik heb het al besproken, al vanaf de aanmelding door de longarts.
Arbo wordt bij ons zelden ingeschakeld, heel klein bedrijf...

Login of registreer om te reageren
11-06-2014 om 15:23 uur

Revalidatie is is ziek en niet dat het je eigen uren kost.
Tevens zul je na je reva weer langzaam aan terug moeten opbouwen en ook dat mag je geen eigen uren kosten.
Verder raad ik je aan om niet vanuit een volle werk week de reva in te gaan maar toch met je werkgever afspreken dat je al wat meer rust kan pakken.
Revalideren doe je niet voor niks en nog meer uitgeput starten is geen goede start.

Login of registreer om te reageren
11-06-2014 om 15:33 uur

Dat van dat niet oververmoeid beginnen, daar wees mijn partner me ook al op (kent me een beetje O-)).
Ik werk maar 15 uur per week, maar dat is nu eigenlijk te veel, vind het echter moeilijk om te accepteren wat goed voor me is, een puntje om aan te werken.
Ik had zelf ook al het idee dat het onder ziek valt, het is tenslotte geen vakantie...

Login of registreer om te reageren
11-06-2014 om 16:36 uur

Wanneer ga je beginnen met revalideren?

Login of registreer om te reageren
07-07-2014 om 20:27 uur

daar zat ik ook al mee! Blijft lastig! Ik ben bang dat m'n baas gaat voorstellen om maar onbetaald verlof op te nemen...

Login of registreer om te reageren
07-07-2014 om 21:43 uur
Reactie op wiilluku

daar zat ik ook al mee! Blijft lastig! Ik ben bang dat m'n baas gaat voorstellen om maar onbetaald verlof op te nemen...

Bij mij viel dit gewoon onder de ziektewet.

Login of registreer om te reageren
07-07-2014 om 22:32 uur
Reactie op wiilluku

daar zat ik ook al mee! Blijft lastig! Ik ben bang dat m'n baas gaat voorstellen om maar onbetaald verlof op te nemen...

Volgens mij is dat absoluut niet de bedoeling!
Ziek is ziek!

Login of registreer om te reageren
07-07-2014 om 21:52 uur

Ik zou me ook ziek melden. Dit is toch een soort van ziekenhuisbezoek en je bent ook echt ziek natuurlijk.

Login of registreer om te reageren
07-07-2014 om 21:56 uur

Ik heb poliklinisch gerevalideerd, dat is natuurlijk anders want ik werkte er ook naast. In mijn geval was het niet gunstig om me ziek te melden omdat ik dan netto meer moest werken dan ik normaal doe omdat ik dan geen ADV meer opbouwde. Ik heb in overleg met mijn teamleider betaald verlof gekregen voor de tijd dat ik aan het revalideren was en alleen de uren die ik onderweg was, moest ik opnemen. Dat is bij ons ook de procedure voor doktersbezoek onder werktijd, dan ben je ook niet ziek gemeld.

Login of registreer om te reageren