NCRV + update Sas

28-05-2014 om 17:02 uur Gesloten

Eigenlijk lieve allemaal,  wou ik dit uitstellen met vertellen maar omdat ik er behoorlijk zenuwachtig voor ben (gezonde spanning hoor;-)) en het me hele leuk lijkt, vertel ik het toch maar en ik wil jullie graag op de hoogte houden met deze nieuwe ervaring.. Een aantal weken geleden kreeg ik een email van iemand van de NCRV, er werd gevraagd of ik vrijblijvend met hun kennis wil maken ivm hun nieuwe tv programma; 'Deel je Leven'. Ze wist dat ik op de wachtlijst stond door mijn persoonlijke blog. Omdat ik het eerst niet geloofde (dat overkomt mij normaal nooit) heb ik tot savonds gewacht tot Matthew thuis was en heb die email aan hem voorgelegd. Pas savonds heb ik terug gemailt dat ik graag meer informatie wou over het programma. Al snel kreeg ik antwoord. Als ik mn telefoon nummer door gaf kon ze me de volgende dag bellen, maar omdat ik die hele middag in Groningen te vinden was, heb ik dit verschoven maar die dag daarop. We hebben een gezellig gesprek gehad. Ze vertelde dat het een tv programma is die mij dan vòòr-, tijdens- en na mijn long transplantatie volgt om een beeld te krijgen wat een (long-) transplantatie met iemand kan doen. Dit programma gaat over meedere donororganen maar omdat ik op longen wacht, vonden ze me wel interessant. Na een telefoontje met de stagiaire van de redactrice, mocht ik er even over na denken en het me hele leuk en vooral uitdaging voor een nieuwe ervaring. Ik ben al eerder op tv geweest maar dat was niet speciaal op mij gericht maar dit wel. Natuurlijk moest ik in ons telefoon gesprek vertellen wat ik nu precies deed! ik probeerde het leuk te houden; 'Ja, eigenlijk kan ik best veel', 'kun je dit verder uitleggen?' was haar vraag dus ik heb mijn dag schema verteld maar op het eind van dat gesprek moest ik toegeven; er gebeurt weinig in mijn dagelijkse leventje dan slapen en een date met de stofzuiger en de stofdoek hahaha! Maar dat ter zijde, ze ging met de 'afdeling' overleggen of ik geschikt was en ze zou me begin deze week terug bellen. Dat heeft ze vandaag gedaan. Ze vroeg of ik er verder nog overnagedacht had, en dat heb ik vertelde ik haar. Het lijkt me iig een leuke ervaring. Ook kon zij vertellen dat ze mn ooh zooo drukke (in mijn ogen) levens verhaal wel interessant vonden voor een verdere kennismaking. Nu hebben we drie datums afgesproken en die zijn al best snel. Vanaond overleggen en dan terug mailen. Ooeeeehhh vind het zooooooo spannend !!!

Verder even een update over lichamelijke gedoe.. Gister weer bloedsporen in mn slijm. Het wordt bijna normaal?! Ook niet bepaald goed lijkt me! 18 juni controle bij longarts in Groningen en ben bang dat het een kuur wordt, ik duim voor pillen maar infuus zal meer denk ik maar er is een dilemma ; ik wil en kan geen thuisbehandeling meer, waarom niet? kost echt teveel energie, kom er vaak vermoeiende uit dan dat ik erin ging met te weinig resultaat! Maar dan kan alleen een opname.. Wil ik (zoals gewoonlijk) ook niet xd want het is niet bepaald naast de deur (2u rijden voor mijn vriend) :$ dikke dilemma!!

Zuurstof gaat goed. Beter als verwacht. Of ik verbetering merk? Best wel. Als ik aan de zuurstof zit, is mijn lichaam duidelijk rustiger. 1u of langer zonder zoals gisteren tijdens zwemmen en erna, ben ik moe oftewel kapot!! Dus dat is een goede oplossing..

Liefs tot gauw x

De reacties zijn gesloten.
28-05-2014 om 17:43 uur

Go Sas, dat is leuk en spannend, ik heb ook eens zoiets mogen doen maar dan als interview voor een blad, dat is hartstikke spannend. Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren. hoop dat je nog lang kan zwemmen, is toch heel fijn. Ik ga je blogg volgen ben benieuwd. Jammer dat je waarschijnlijk weer een kuur moet hebben, ben nu ook weer aan een kuur bezig. Maar het is voor het goede doel, zeg ik altijd. Nou tot weerziens op het forum. Daantje

28-05-2014 om 19:05 uur

Dat is erg leuk zeg, kan me voorstellen dat je het een hele spannende ervaring vindt! Laat maar weten wanneer de uitzending is, ben erg benieuwd.

Vervelend dat je weer een kuurtje moet, hoop dat je door de kuur weer opknapt.

Sterkte en tot het volgende blogmoment.

28-05-2014 om 19:13 uur

Leuk en spannend joh. Wat gaaf dat je dat met ons wilt delen.
Hoop dat 'n kuur in het ziekenhuis niet nodig zal zijn.
kan Matthew tijdens jouw ziekenhuisbezoek niet in Groningen verblijven?

31-05-2014 om 02:59 uur
Reactie op tessa1975

Leuk en spannend joh. Wat gaaf dat je dat met ons wilt delen.
Hoop dat 'n kuur in het ziekenhuis niet nodig zal zijn.
kan Matthew tijdens jouw ziekenhuisbezoek niet in Groningen verblijven?

Hee Tessa1975, even een antwoord op joun vraag, Matthew kan helaas niet om Groningen verblijven want hij moet gewoon werken in Overijssel.

Liefs Saskiaxxx

28-05-2014 om 19:50 uur

Hoi Sas,

Ik ben nu al benieuwd :) Wat ontzettend leuk en stoer dat je daaraan mee wilt werken. Want t zal ook best persoonlijk zijn allemaal. Maar dat geeft ons wel een beeld van wat wachten op een donororgaan en t hele proces van transplantatie en revalidatie inhoudt. Als we daar een beeld bij krijgen, letterlijk, zal dat heel leerzaam zijn. En ook leuk om jou in actie te zien dan! :) Hopelijk kan de uitzending snel doorgaan, want dat betekent dat je niet te lang hoeft te wachten op de trans  *O*

Hopelijk is kuurtje niet nodig óf lukt t met pillen...ik snap je overwegingen wel ,Je wilt gewoon alles Níet :) haha, heel herkenbaar!!

Liefs

29-05-2014 om 18:34 uur

Leuk en spannend dat je op tv komt.
Hoop voor je dat een kuur niet nodig is of dat pillen anders eventueel mogelijk is.
Beterschap.

31-05-2014 om 14:27 uur

Hey Saskia! Hoe is t nu met je? hopelijk gaat die kuur pred aan je neus voorbij!!
Wel spannend zeg dat ze je willen volgen in het transplantatie proces. Ben benieuwd!!
Lieve groetjes

31-05-2014 om 20:16 uur
Reactie op Milly

Hey Saskia! Hoe is t nu met je? hopelijk gaat die kuur pred aan je neus voorbij!!
Wel spannend zeg dat ze je willen volgen in het transplantatie proces. Ben benieuwd!!
Lieve groetjes

Hee Milly,  het gaat naar omstandigheden wel goed. Met jou dan? Ben benieuwd wat de uitslagen.zijn de 18e ;-)

Liefs x

02-06-2014 om 12:46 uur

Hey Saskia,wat spannend zeg! echt heel erg leuk voor je hoor. succes de 18 de  ^O^