26-05-2014

26-05-2014 om 07:29 uur Gesloten

Hallo lieve allemaal,

Ik ben nu bijna een week verder dus ook een week *bijna* 24/7 aan het zuurstof. En ik moet jullie bekennen dat dit nog lang niet zo vreselijk is als het lijkt. Ik vind het wel erg fijn dat mijn hartslag rustiger is en ik niet na een afwas voor pampus lig. Dit is dus een goede oplossing van mijn transplantatie dokter V.. Ik gebruik nu 2 liter in de nacht maar 1,5 liter overdag. En tot nu toe heb ik nergens last van door de zuurstof qua bijvoorbeeld hoofdpijn (opstapeling). Ik heb in ieder geval meer voordelen dan nadelen. Al lig ik geregeld in de clinch met de slang die òf in de knoop zit of ergens achter blijft hangen..

Gisteren heb ik na 6 jaar een afspraak gehad met een oude lerares / begeleidster van de basisschool. Het was zo gezellig en ik heb genoten. Matthew en ik zijn er spontaan blijven eten
Vandaag is het dus een dag om bij te komen
komen. Gelukkig heb ik hier ook de hele dag voor en verder geen verplichtingen op het koken na dan hahaha..

Ik wens iedereen een hele fijne dag
dag,

veel liefs Saskiaxxx

De reacties zijn gesloten.
26-05-2014 om 18:20 uur

Fijn dat je een beetje gewend bent aan de zuurstof en je meer voordelen ervaart als nadelen.
Hopelijk red je het zo tot aan de transplantatie.
Succes ermee hopelijk blijven de ervaringen zo positief.

26-05-2014 om 20:25 uur
Reactie op HJ

Fijn dat je een beetje gewend bent aan de zuurstof en je meer voordelen ervaart als nadelen.
Hopelijk red je het zo tot aan de transplantatie.
Succes ermee hopelijk blijven de ervaringen zo positief.

Dankje wel voor je lieve woorden. Ik ga zeker doorzetten tot aam de transplantatie zodat ik alles achter me kan laten en een 'nieuw' leven kan leiden mèt lucht!

Dankje wel, liefs Saskia.

26-05-2014 om 19:11 uur

Fijn dat je een beetje aan de zuurstof begint te wennen.
Leuk dat jullie zo'n gezellige afspraak hebben gehad.

26-05-2014 om 20:26 uur
Reactie op tessa1975

Fijn dat je een beetje aan de zuurstof begint te wennen.
Leuk dat jullie zo'n gezellige afspraak hebben gehad.

Dankje wel voor je reactie Tessa1975!! Liefs Saskia

26-05-2014 om 22:13 uur

Hoe doe je dat dan met de zuurstof als je ergens heen gaat? En kan je dan nog wel een tijdje op pad? Ben maar gewoon zo brutaal om het te vragen.

27-05-2014 om 01:12 uur
Reactie op Daantje

Hoe doe je dat dan met de zuurstof als je ergens heen gaat? En kan je dan nog wel een tijdje op pad? Ben maar gewoon zo brutaal om het te vragen.

Hallo Daantje, dat vind ik zeker niet brutaal hoor.
Dat heb ik er zelf ook niet bij vermeld. Thuis gebruik ik een zuurstof concentrator, dit is een apparaat die in het stroom zit en uit de lucht schone pure zuurstof maakt. Deze word via een 15meter lange slang mijn neus in geblazen. Dan snap je wel dat ik wel eens in de knoop zit hahaha..

Als ik onderweg ben (nooit langer dan 5 uurtjes) gebruik ik een zuurstof cilinder. Dit is een speciale fles waar zuurstof in zit. Deze kun je handmatig verstellen qua de hoeveelheid liters. Deze fles(sen) heb ik in een trolley of bij mn benen in mn rolstoel. Tillen lukt mij zelf niet. Voor korte stukken helpt mijn vriend me hiermee. Ik hoop dat het duidelijk is. Anders hoor ik het graag.

Liefs Saskia.

28-05-2014 om 20:57 uur
Reactie op Saskiaxxx

Hallo Daantje, dat vind ik zeker niet brutaal hoor.
Dat heb ik er zelf ook niet bij vermeld. Thuis gebruik ik een zuurstof concentrator, dit is een apparaat die in het stroom zit en uit de lucht schone pure zuurstof maakt. Deze word via een 15meter lange slang mijn neus in geblazen. Dan snap je wel dat ik wel eens in de knoop zit hahaha..

Als ik onderweg ben (nooit langer dan 5 uurtjes) gebruik ik een zuurstof cilinder. Dit is een speciale fles waar zuurstof in zit. Deze kun je handmatig verstellen qua de hoeveelheid liters. Deze fles(sen) heb ik in een trolley of bij mn benen in mn rolstoel. Tillen lukt mij zelf niet. Voor korte stukken helpt mijn vriend me hiermee. Ik hoop dat het duidelijk is. Anders hoor ik het graag.

Liefs Saskia.

Leuk dat je het even uitlegt, dan kan ik me er meer bij voorstellen. Ik heb dan zelf ook wel een longziekte (ernstig astma) maar sommige dingen zijn toch nog ver van je bed.

28-05-2014 om 12:19 uur

hai Saskia.om je vragen even te beantwoorden:ik was in februari bij de longarts en toen heb ik ook bloedgassen geprikt en toen vond hij t tijd !maar omdat ik net een kuur had vond hij de waardes ook niet realistisch dus wilde hij dat ik in juli terugkom maar ik heb dan ook gelijk een afspraak met de verpleegkundige voor de uitleg dus ik denk dat ik er niet onderuit kom. bij mij is de saturatie te laag dus vandaar de zuurstof.

28-05-2014 om 16:58 uur
Reactie op zoefie

hai Saskia.om je vragen even te beantwoorden:ik was in februari bij de longarts en toen heb ik ook bloedgassen geprikt en toen vond hij t tijd !maar omdat ik net een kuur had vond hij de waardes ook niet realistisch dus wilde hij dat ik in juli terugkom maar ik heb dan ook gelijk een afspraak met de verpleegkundige voor de uitleg dus ik denk dat ik er niet onderuit kom. bij mij is de saturatie te laag dus vandaar de zuurstof.

Okay, hopelijk voor jou zijn ze goed. Maar zuurstof lijkt erger dan dat het is (mijn ervaring natuurlijk)!!! Mijn saturatie is wel.goed gelukkig. Rond de 94 net 1,5liter (a)

Liefsx