E-Bike #2

02-10-2013 om 09:01 uur

Oeps..weeral een nieuwe topic aangemaakt. *O*

Gisteren,naar de fietsenwinkel gereden...en heb me daar een breed fietszadel aangekocht.
Is aangenamer rijden....dan op een smal zadel. :Y :Y

Groetjes, :W

Login of registreer om te reageren
23-04-2014 om 16:21 uur

Ik ben zo blij met mijn e-bike, zou echt niet zonder kunnen. Vanmiddag even lekker naar de markt geweest (maar 3 km totaal), maar zonder deze fiets zou ik de auto pakken, hoeft nu niet  :s)

Login of registreer om te reageren
23-04-2014 om 16:30 uur
Reactie op cisca

Ik ben zo blij met mijn e-bike, zou echt niet zonder kunnen. Vanmiddag even lekker naar de markt geweest (maar 3 km totaal), maar zonder deze fiets zou ik de auto pakken, hoeft nu niet  :s)

top! *O* heerlijk he, zo lekker buiten fietsen voor een boodschapje, zoveel fijner dan de auto

Ik fiets nu ook weer veel nu ik de ebike heb *O*

Login of registreer om te reageren
23-04-2014 om 21:25 uur

Ik ben weer aan het opknappen. Fietsen was altijd zo lekker. Ik moet nog leren om maat te houden geloof ik. En eerst helemaal herstellen van een astmaterugslag. Misschien weer iets over mezelf geleerd. ^O^
Ik geloof ook wel dat ik met een e-bike meer zou fietsen dan dat ik nu doe. Mijn boodschappen doe ik een dorp verder en ik twijfel wel eens om de fiets te pakken maar doe dat dan niet omdat ik door de winderige velden moet en dat zoveel energie kost. Ik moet er toch eens over nadenken. Misschien een tweedehandsje proberen?

Dank voor jullie reacties.

Login of registreer om te reageren
23-04-2014 om 21:33 uur

Heb ik ook gedaan, een tweedehandsje
Ben er hartstikke bljj mee

Login of registreer om te reageren
23-04-2014 om 21:59 uur

Ik werd wel gewaarschuwd dat je bij tweedehands goed op de accu moet letten. Als die slecht is en je die moet vervangen ben je alsnog veel geld kwijt.

Login of registreer om te reageren
24-04-2014 om 07:10 uur
Reactie op Daantje

Ik werd wel gewaarschuwd dat je bij tweedehands goed op de accu moet letten. Als die slecht is en je die moet vervangen ben je alsnog veel geld kwijt.

Is ook zo Daantje
Ik heb mijn fiets wel bij een fietswinkel gekocht
1 accu is minde, maar voor mij is de fiets goed
Misschien laat ik de slechte accu nog eens reviseren

Login of registreer om te reageren
05-05-2014 om 17:48 uur

Fijn dat dat gelukt is Em, weer lekker de fiets pakken!

Login of registreer om te reageren
08-02-2020 om 14:38 uur

ik schop dit topic weer omhoog :-)

6 1/2 jaar geleden heb ik een ebike gekocht, merk trek waar ik eindeloos op gefietst heb. helaas ik de bionx accu niet meer leverbaar, dus gaat die stuk dan heb ik niks.
Dit jaar heb ik de mogelijkheid om belasting vrij en deels met vakantie dagen een nieuwe fiets te kopen.... maar welke....

vanmorgen ben ik naar de fietsenhandel geweest (display is stuk, hoop dat die makkelijk te maken is), en dus rond gekeken en gefietst op verschillende fietsen.
De Batavus fietst lekkerder voor mij dan de gazelle, de trek moest nog binnen komen.

ik wil een gesloten kettingkast, accu van 400 (kun je rond 100 km op fietsen), midenmotor, niet te zwaar want hij moet op het fietsenrek achterop de auto kunnen... maar schrok van de prijs tegenwoordig. 3000 euro

wat voor ebike heb jij, waar heb je op gelet, en heb je tips?

Login of registreer om te reageren
08-02-2020 om 16:37 uur

Merk Peper. Die heeft ballonbanden en daarmee meer grip bij gladheid en/of oneffenheden. Vind ik echt heel fijn.
Andere afwegingen: prijs, kleur, ergonomische houding (tintelende handen/polsen, zadelpijn), actieradius.
Inmiddels zou ik het gewicht van de fiets meenemen in mijn afweging: hij moet ook nog te hanteren zijn als ik erg ziek ben.

Login of registreer om te reageren
Moderator
08-02-2020 om 18:14 uur

Hoi,

Net vorig jaar met net zo'n regeling een nieuwe Sparta r5e ltd. gekocht.
Weliswaar met achtermotor maar een geweldig goede fiets.
Het gewicht is wel een dingetje maar e-bikes zijn sowieso zwaar.

Login of registreer om te reageren