Bontkraagjes op scholen - toename allergenen?

14-02-2014 om 13:42 uur

Ik vraag me af, of een school waar relatief veel leerlingen een jas meenemen met een bontkraag, kan zorgen voor een toename van allergische klachten bij leerlingen die daar aanleg voor hebben? Een hond of kat blijkt bij veel mensen allergische klachten te veroorzaken vanwege vooral de huidschilfers en een eiwit dat erin zit,als ik het goed heb. Heeft iemand enig idee of dat met de bontkragen die momenteel erg in de mode zijn,ook zo is? Dat er veel meer allergenen in het algemene klimaat daar komen. Ik vraag me dat serieus af :')

Login of registreer om te reageren
14-02-2014 om 20:38 uur

ik denk niet dat kinderen echte bontkragen hebben
wat ik me wel kan voorstellen is dat in de nepbontkragen meer stof, mijt, stuifmeel zit dan in bv katoen. Donsjassen zijn ook in, dat lijkt me ook niet zo gezond voor allergische kinderen

t enige is regelmatig de winterjassen wassen, maar bij kinderen lijkt me dat gene probleemĀ  ;)

Login of registreer om te reageren
15-02-2014 om 12:37 uur
Reactie op emsepems

ik denk niet dat kinderen echte bontkragen hebben
wat ik me wel kan voorstellen is dat in de nepbontkragen meer stof, mijt, stuifmeel zit dan in bv katoen. Donsjassen zijn ook in, dat lijkt me ook niet zo gezond voor allergische kinderen

t enige is regelmatig de winterjassen wassen, maar bij kinderen lijkt me dat gene probleemĀ  ;)

dat is juist echt mode met name van moscow :') maar die opmerking van die donsjas vind ik wel een goede daar heb ik nooit aan gedacht :o al moet ik zeggen dat die wel vaak lekker doorweekt wordt in de regen :')

Login of registreer om te reageren
15-02-2014 om 13:00 uur
Reactie op Liliane

dat is juist echt mode met name van moscow :') maar die opmerking van die donsjas vind ik wel een goede daar heb ik nooit aan gedacht :o al moet ik zeggen dat die wel vaak lekker doorweekt wordt in de regen :')

maar: dooweken is vocht, lekker in de warme schoolklassen/gangen en de huismijt tiert welig. of zie ik dit nu weer verkeer.
belangrijk is dat jassen goed gewassen worden

en verder.... kun je naast de gezonde dingen zoals luchten, schoonmaken, temp gelijkmatig... weinig doen lijkt me ;)

Login of registreer om te reageren