onmogelijk met de auto naar het werk door stofmijt

20-10-2013 om 16:42 uur

Hallo,

Ik heb sinds deze maand de diagnose astma en weet sinds vorige week dat ik allergisch reageer op huisstofmijt. Heb ondertussen medicatie maar de aanvallen blijven komen. Het is me idd al duidelijk dat ze ontstaan op plaatsen waar de mijten zich kunnen bevinden. Eens een aanval gestart is duurt het uren vooraleer ik wat lijk te herstellen. Nadien enorm vermoeid. Ik begrijp de ziekte nog niet zo goed, ook niet veel info gekregen van longarts...
Morgen zou ik terug moeten gaan werken, maar reeds na enkele minuten in de auto zitten begint een aanval op e komen. puffen kan ik niet te veel omdat ik daar te fel op reageer (ben nogal een gevoelig mens).
Ik wilde eens horen onder lotgenoten hoe ik hier best mee verder ga.
Ga alleszins morgen ook terug naar mijn huisarts om alles nog eens terug te bekijken en om meer info te vragen.

Bedankt alvast voor uw reactie!
Groetjes,
An

Login of registreer om te reageren
18-11-2013 om 10:02 uur

Met astma moet je idd leren leven, maar je kan met astma meer dan je denkt.
Wat ik nog wel eens doe is kijken tot hoever ik kan gaan voordat ik het benauwd krijg en de volgende keer proberen verder te gaan.

Je geeft aan dat je het benauwd krijgt als je in de auto zit, heb je airco in de auto ?
Hierdoor kreeg ik het in het begin toen ik mijn auto had ook wel benauwd, er komt namelijk een hele droge lucht de auto in en dit kan je luchtwegen irriteren.
Dit was bij mij ook als ik aan het werk was.

Geuren kunnen een reactie veroorzaken.
Toen ik nog werk had en van vakantie terug kwam moest ik eerst weer wennen aan de geuren die in het pand aanwezig waren.

Login of registreer om te reageren
16-12-2013 om 12:57 uur

Ik heb een tijdje last gehad in mijn auto, altijd als ik daar weg reed, ik parkeerde mijn auto vaak bij berkenbomen, bij het in de autostappen en er naar toe lopen ademde ik de berkenpollen al in. En als ik dan even later de ventilator aanzette, blies die nog meer pollen mijn auto in, en daar zat ik dan.

Het is inderdaad een zoektocht, naar wat het beste werkt. Ik heb mijn astma heel lang onder controle gehad, maar nu dus even niet meer en ben alweer zo'n 3 maanden bezig om de medicatie weer goed te krijgen.

Login of registreer om te reageren