E-Bike #2

02-10-2013 om 09:01 uur

Oeps..weeral een nieuwe topic aangemaakt. *O*

Gisteren,naar de fietsenwinkel gereden...en heb me daar een breed fietszadel aangekocht.
Is aangenamer rijden....dan op een smal zadel. :Y :Y

Groetjes, :W

Login of registreer om te reageren
02-10-2013 om 09:11 uur

Morgen wil ik 40 km fietsen, zo kan ik de nieuwe fiets goed uitproberen voordat ik vrijdag naar de fietsenzaak ga voor een paar kleine aanpassingen.
Natuurlijk moet het wel goed weer zijn, zo'n lekker herfstweer met zon zoals nu. koud vind ik niet zo erg, ik ga toch midden op de dag :-)

Login of registreer om te reageren
02-10-2013 om 11:30 uur

dat is heel wat ,  *) *)
goed aankleden , (ik spreek uit ervaring) :P :P
teste mijn e-bike uit weliswaar in het voorjaar dikke fleece aan en toch koud daarna werd ik super ziek!
nu op zoek naar een windbreaker  ;)
veel succes!

Login of registreer om te reageren
02-10-2013 om 14:24 uur
Reactie op hildje

dat is heel wat ,  *) *)
goed aankleden , (ik spreek uit ervaring) :P :P
teste mijn e-bike uit weliswaar in het voorjaar dikke fleece aan en toch koud daarna werd ik super ziek!
nu op zoek naar een windbreaker  ;)
veel succes!

Ha, ik heb die eerder gehoord, bij ebike deel 1 waarschuwden ze ook al, en mn slaapplekje op schier waarschuwde ook. Dus doe lekker een sjaal om hoor.

oh, en heb altijd heel veel gefietst, heb ook meegedaan met de 11 stedentocht op de fiets, de 11 merentocht... fiets benen heb ik wel  ;) (maar niet meer de kracht om net nog even door te gaan als ik moe ben)

Login of registreer om te reageren
02-10-2013 om 11:43 uur

Waw 40 km, dat is een flink eind trappen, zelfs met een elektrische fiets.
Ik moet me helaas aansluiten bij hildje. Toen ik enkele jaren geleden, midden augustus, nochtans tamelijk goed getraind, een ritje van amper 16 km achter de kiezen had, werd ik plots geveld door een bacteriële infectie. Had ik mezelf teveel uitgeput? Ik weet het niet. Eén ding is zeker, iemand met een longaandoening moet dubbel voorzichtig omspringen met bepaalde inspanningen.
Ik vond het geen toeval, want een paar jaar later kampte ik met hetzelfde probleem, maar dan wel na een uitputtende wandeling bij extreme temperaturen.
De leeftijd zal natuurlijk ook wel een rol spelen, plus nog andere factoren.

Login of registreer om te reageren
03-10-2013 om 08:55 uur

hallo Emma,

Wauw...40km fietsen..kan ik niet. :N  ik doe eerder een 10-15 km per dag. :Y

Maar bekijk zoals de andere reeds geschreven hebben,e-biken is niet zoals een gewone fiets hoor.
Alles gaat sneller dan de gewone fiets....zoiets als een bromfiets,daar kleed je,je ook warmer aan.
En iemand met een longziekte moet steeds warm aangekleed zijn.

En wat mij betreft:ik moet terug nr de winkel,die gast heeft het nieuw aangekocht f.zadel slecht aangetrokken.
Waardoor,het klikt!!
Groetjes, :W :W

Login of registreer om te reageren
03-10-2013 om 16:48 uur

Helemaal blij  *O*
Ik heb zo'n 40 km gefietst en t ging heel goed. thuis gekomen voelde ik heus dat ik wat gedaan had (was ook nat van t zweten), maar was niet zo inmoe als de laatste jaren na een stuk fietst. Heerlijk hoor.
En zo kon ik de fiets goed uitproberen, en kan de fietsenmaker morgen een paar kleinigheden aanpaasen/oplossen.

de route was prachtig, met erg veel pompoenen onderweg!

[quote author=Guido 123 link=topic=18962.msg434321#msg434321 date=1380783321]
hallo Emma,

Wauw...40km fietsen..kan ik niet. :N  ik doe eerder een 10-15 km per dag. :Y

Maar bekijk zoals de andere reeds geschreven hebben,e-biken is niet zoals een gewone fiets hoor.
Alles gaat sneller dan de gewone fiets....zoiets als een bromfiets,daar kleed je,je ook warmer aan.
En iemand met een longziekte moet steeds warm aangekleed zijn.[/quote]
guido, gelukkig hoeven we op dit forum niet elkaar de loef af te steken, iedere longziekte en ieder mens is anders. Super dat je elke dag een ronde fietst.
en warm aankleden? ik had heerlijk thermokleding aan met fleece en windjas, en een extra sjaaltje.

Login of registreer om te reageren
03-10-2013 om 22:00 uur

Zadelpijn went, ik had zo'n zadel overtrekje met een tempur vulling. Was best wel duur maar weggegooid geld, Het hielp wel aanvankelijk maar na 1500 km fietsen gebruik ik het niet meer. Eelt op mn achterwerk gekregen denk ik  ;)

Login of registreer om te reageren
17-10-2013 om 08:33 uur

Hey,

Heb het gisteren ondervonden tijdens mijn ritje..de bladeren vallen..het is vochtig en het slipgevaar komt aanzetten.
Nu rem ik voor dat de bocht eraan komt...want met die voorwiel aandrijving moet je extra voorzichtig zijn.

:W :W

Login of registreer om te reageren
22-10-2013 om 23:02 uur

Ik als 31 jarige heb nu ook al 3 jaar een e-bike en kan echt niet meer zonder.
Zowel mijn benen als mijn longen wilden voorheen niet dat ik een eind ging fietsen. Met de e-bike kan ik dit gelukkig weer wel.  Het heeft mijn leven een stuk aangenamer gemaakt.
Ik geniet ook lekker van een stuk fietsen.

Eerst deed ik dat met mijn moeder. Dan maakten we hele fietstochten. Haha en ik wilde niet eens stoppen onderweg. Dat kan nu helaas niet meer omdat mijn moeder 2 jaar geleden zeer plotseling is overleden.
nu fiets ik soms alleen of met mijn vriend.

Login of registreer om te reageren