Werkgever op de hoogte brengen van copd?

18-09-2013 om 22:05 uur

Ik werk in de thuiszorg voor 15 uur en dat is vrij zwaar lichamelijk werk.
Ik werk als Hulp bij het huishouden.
Het is nu nog goed te doen, maar is het wijs om het al te melden bij mijn werkgever.
Vooral omdat de thuiszorg toch al zo op de schop gaat het aankomende jaar.
Ben blij dat ik nog werk heb.
Want ik begin volgende week ook nog aan een cursus licht lichamelijke verzorging via het werk.

Login of registreer om te reageren
18-09-2013 om 22:07 uur

Eerlijk zijnde zou ik het pas vertellen als het niet anders meer kan en jij je ziek moet melden omdat je het werk niet meer aan kan wegens je ziekte.

Succes en sterkte.

Login of registreer om te reageren
18-09-2013 om 22:09 uur

Zoiets dacht ik ook al, Marcus.
Maar ik heb naast copd ook nog een te traag werkende schildklier, dus ben dubbelvermoeid, lijkt het wel.
Denk niet dat ik dit lang vol kan houden.
Ben 's middags gebroken als ik thuis kom van mijn werk.

Ik probeer het zolang mogelijk vol te houden.

Login of registreer om te reageren
18-09-2013 om 22:14 uur

Je werkgever hoeft niet te weten dat je copd hebt, je staat in je recht het niet te vertellen. Waarom zou je je eigen ramen ingooien?

Login of registreer om te reageren
19-09-2013 om 07:49 uur

Daar heb je gelijk in. bioloogje.

Login of registreer om te reageren
19-09-2013 om 12:36 uur

ik heb het ook nooit verteld tegen mijn werkgever .
ze weten wel dat ik iets 'mankeer' aan mijn luchtwegen , nadat ik vorig jaar longontsteking had.
maar vertellen nu , nee nog niet.
het is soms voor mij ook pittig om te 'volgen' werk in een wasserij waar ''''stuks''' halen erg belangrijk is !!!

Login of registreer om te reageren
19-09-2013 om 12:56 uur