ZZP en AOV

28-07-2013 om 20:41 uur

Wie heeft ervaring met het afsluiten van een arbeidsongeschiktheidsverzekering als ZZP-er? Ook ervaringen van mensen die dit niet als ZZP-er deden maar om andere redenen hoor ik graag. Waar ik benieuwd naar ben:
- Als je een longziekte hebt, wordt deze dan uitgesloten? Simpel gezegd: als je astma opspeelt of blijvend verergert, krijg je dan een uitkering of is dat uitgesloten.
-  hoeveel meer premie moest je betalen.
- werd je geaccepteerd en onder welke voorwaarden?
- ik zag dat je, als je nergens geaccepteerd wordt, je bij het UWV terecht kunt. Wat zijn je ervaringen hiermee?

Iets over mijn achtergrond: ik ben 50, werkzaam als psycholoog, momenteel in loondienst. Ik werk ruim 20 jaar. Mijn ziekteverzuim ligt hoger dan de norm, die is bij mijn huidige werkgever 4%. Het komt neer op een aantal weken per jaar. De laatste zeer lange ziekteperiode, bijna anderhalf jaar, was van eind 2006 tot begin 2008. Ik ben toe aan de andere baan. Ik kwam er afgelopen week achter dat groepspraktijken en particuliere GGZ's je niet in loondienst nemen maar een soort ZZP-constructie met je aangaan.  Ik ben aan het uitzoeken of het voor mij financieel haalbaar is om op dit soort aanbiedingen in te gaan, dat zou mijn mogelijkheden enorm vergroten.
Alvast bedankt.

Login of registreer om te reageren
28-07-2013 om 20:52 uur

Mijn ervaring? Je krijgt een acceptatie keuring. Meestal wordt rigoureus uitgesloten waarvan de verzekeraar maar even denkt dat ze risico lopen. De premies blijven echter sky high. Ik had er een met drie maanden wachttijd, anders was het helemaal niet te betalen. In de gulden tijd nog een ruime 900 per maand. Mijn advies? niet aan beginnen. Haaien zijn het. Ik heb helaas geen beter nieuws voor je.

Login of registreer om te reageren
28-07-2013 om 21:49 uur

Ook ik moest gekeurd worden
Mijn astma mocht niet erger worden
Is het eigenlijk ook niet geworden
Wel vele andere problemen bij gekregen (zonder om gevraagd te hebben)

Login of registreer om te reageren