xyzal

30-03-2008 om 14:48 uur

Ik gebruik voor de allergie xyzal.
Zoals jullie hebben kunnen lezen gaat het op dit moment heel slecht met de allergie. Pijnlijke ogen, neus zit dicht enz.
Merk dat die xyzal weinig doet.
Wat slikken jullie en helpt het?
Heb al een arius van mijn dochter gepakt die werkte volgens mij beter.

Login of registreer om te reageren
08-07-2008 om 17:40 uur

[quote author=kristof s link=topic=5127.msg123158#msg123158 date=1215515307]
ik gebruik nu ook al een tijdje xyzal, elke avond.
maar het werkt niet echt, heb steeds last van benauwdheid, pijnlijke oren en ogen.
ik gebruik ook symbicort, maar de klachten minderen niet :s
[/quote]
Kristof, als je de medicijnen al een paar weken hebt en ze werken niet bij jou, dan raad ik je aan weer een afspraak te maken met je arts. Want het is natuurlijk de bedoeling dat ze gaan werken. In de bijsluiters staat na welke termijn dat zo hoort te zijn, die zou ik er voor de zekerheid eens op naslaan.
Sterkte! :W

Login of registreer om te reageren
15-07-2008 om 08:57 uur

Omdat telfast bij mij niet werkte schreef mijn HA mij een maand gelden Xyzal voor.
Werkte op zich wel, maar ik werd inderdaad alsmaar zwaarder.... In een maand tijd ben ik 4 kilo bijgekomen!! Ook niet zo prettig dus :? Na het lezen van de bijsluiter ben ik toen direct gestopt, is inderdaad een bijwerking die zelden voor schijnt te komen?
Veder had ik geen bijwerkingen van Xyzal, terwijl ik het toch 's morgens in moest nemen?
Nu maar weer op zoek naar een medicijn dat wel helpt.......

Login of registreer om te reageren
23-03-2009 om 19:26 uur

Oh jeetje, heb vandaag ook prednison en xyzall gekregen... en ik ben al niet echt slank  >:(
Hopelijk heeft het bij mij niet te veel bijwerkingen!
Als jullie er iets op vinden laat het weten hé.
Heel veel succes ook,

Sien

Login of registreer om te reageren
23-03-2009 om 20:40 uur
Reactie op Sien

Oh jeetje, heb vandaag ook prednison en xyzall gekregen... en ik ben al niet echt slank  >:(
Hopelijk heeft het bij mij niet te veel bijwerkingen!
Als jullie er iets op vinden laat het weten hé.
Heel veel succes ook,

Sien

hey sien,

Vergeet niet dat er ook veel positieve verhalen zijn :Y
Ik gebruik xyzal al enkele jaren zonder problemen ;)
en prednison kom ik nauwelijks van aan ;)
Wees er niet te bang voor en als het toch gebeurd, vergeet niet hoeveel je er dan van opgeknapt bent ;)

Gr sam :W

Login of registreer om te reageren
24-03-2009 om 11:10 uur

Tuurlijk, dat is waar  :Y
ik voel me vandaag in ieder geval al wat minder benauwd dus ben ik wel blij  *O*
hopelijk gaat het zo verder en kan ik mijn slaap wat inhalen  :z

groetjes,
Sien

Login of registreer om te reageren
25-04-2009 om 15:58 uur

Hoeveel xyzal slikken jullie dan per dag?
Ik slik 1 tabletje per dag en dat al een paar jaar en ik ben inderdaad in die paar jaar een kilo of 6 aangekomen maar dacht dat het meer te maken had met de hormonen ( ben 52 jaar)
Had er nog nooit van gehoord maar ik geloof het meteen, maar kan de xyzal ook niet meer missen en het valt met mijn gewicht nog wel mee.

Fijne dag nog.

Login of registreer om te reageren
22-07-2013 om 15:14 uur

Ik slik al jaren Xyzal, tot grote tevredenheid. Ik neem het alleen in bij beginnende klachten, zoals een loopneus, jeukende ogen etc, of als ik op bezoek ga bij mensen waarvan ik weet dat ze meerdere katten in huis hebben.
Nu heb ik van de apotheek merkloze tabletten gekregen, maar deze werken echt onvoldoende.
Ik dacht eerst dat het tussen mn oren zat, mn neus bleef druppen, mn ogen bleven jeuken. Ook werken ze totaal niet in op mijn slaapbehoefte. I.t.t. de "echte"  Xyzal, daar pit ik altijd heerlijk door.
Ik heb het nu een paar keer uitgeprobeerd, mijn man had gelukkig nog een strip in zijn bureaulade. Ik heb er vanmorgen eentje ingenomen en binnen een uur was mijn drupneus over.
Terwijl ik gisteren de hele dag heb lopen niezen, ook na inname van de merkloze X.
Herkent iemand dit? Of zit er dan toch tussen mijn oren?
Ik slik verschillende medicijnen o.a. voor bloeddruk ook en heb daar ook vaak een ander merk van. Dan merk ik niets.  Dus het is niet zo dat ik persé een merktablet zou moeten hebben.
Ik moet volgende week naar de h.a., ik wil het er toch eens met hem over hebben.
Maar staaf dit graag met ervaringen van anderen. :)

Login of registreer om te reageren
10-10-2017 om 10:14 uur

Even dit topic een schopje omhoog :D
Als je het hele jaar door Xyzal (of een ander allergietabletje) slikt, wordt de werking dan minder?
Mijn dochter slikt m alleen in het voorjaar, (die periode wordt overigens wel steeds langer) maar kan dan in de winter stoppen. Zij merkt dat de Xyzal dan sterker wordt als ze weer begint in februari.
Ik heb dus nu ook weleens dat ik de hele dag loop te niezen en te snotteren en ook na inname van de Xyzal verbetert het niet.
Of zit dat "tussen je oren"? Hebben jullie deze vraag weleens aan je arts voorgelegd?

Login of registreer om te reageren
10-10-2017 om 10:55 uur

Het schijnt niet zo te zijn maar ik heb meerdere mensen gehoord die dit gevoel wel hadden.

Login of registreer om te reageren
10-10-2017 om 10:57 uur

deze is leuk... herkenbaar meer

Normaal kan ik half september makkelijk stoppen met de dubbele hoeveelheid allergiepillen (mizollen). Maar dit jaar lukt me het (nog) niet, en slik nog steeds 2x daags een tabletje

Login of registreer om te reageren