Last op werkplek

15-07-2013 om 20:04 uur

Sinds jaar en dag ondervind ik hinder op mijn werkplek. (Kantoor) Altijd kou, ben doorlopend neusverkouden enz. enz. Nu is sinds een half jaar e.e.a. dusdanig geëscaleerd dat ik astma heb. Reeds twee zware aanvallen achter de rug en opgenomen in ziekenhuis. De Longarts blijft algemeen t.a.v. werkplekomstandigheden. Het bekende "moet goed schoon en geventileerd zijn en raam moet bijv. open kunnen". Zit tevens met behoorlijke huismijtstofallergie en hooikoorts. Wie heeft ervaring met dit probleem? Mijn direct leidinggevende denkt dat het met 2 uurtjes per dag opbouwen wel weer goed komt? Blijk dus een arts als direct leiding gevende te hebben. Hier beslist de arbo-arts toch over evt. in samenspraak met longarts?

Login of registreer om te reageren
16-07-2013 om 11:29 uur

Laeen stig.

Mogelijk staan er bruikbare tips in de onderstaande PDF.

https://www.longfonds.nl/bestellen/saneren-weg-met-huisstofmijt

Je kunt in overleg met je werkgever (om langdurige afwezigheid te beperken te voorkomen) de arbodienst waarbij het bedrijf is aangesloten een werkplek onderzoek laten doen.
Over de taken en diensten van de ARBO vindt je hier iets. Direct overleg lijkt me beter.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/inhoud

Groet

Login of registreer om te reageren
16-07-2013 om 12:38 uur

Je werkgever beslist, de arbo-arts kan niet meer doen dan adviseren. Wel kan ze een onderzoek laten doen op je werkplek door een arbeidsdeskundige.

Kun je zelf goed aangeven waar je ziek van wordt op de werkvloer, en wat oplossingen zijn. Is een andere werkplaats mogelijk. Dit alles is belangrijk om te bespreken met je leidinggevende.

Login of registreer om te reageren
20-07-2013 om 17:35 uur

Thanks. Ik zal e.e.a. een doornemen. Er is bij mijn bedrijf inmiddels een werkruimte waar men vloerbedekking heeft verruild voor een stofvrije vloer en ook raamdecoratie e.d. is stofvrij. Ik opteer dus voor die plek maar heb even wat achtergrondinfo nodig.

Login of registreer om te reageren