longkanker

28-06-2013 om 14:52 uur

Het is nu 2 1/2 jaar geleden dat mijn rechter long is verwijderd i.v.m. kwaadaardige tumor van 2cm.
Ik spuugde een beetje bloed, ik ben toen naar de huisarts gegaan, hij zij we moeten maar even een foto maken van de longen, een week later weer naar de huisarts voor de longfoto maar de foto was bijna niets te zien maar hij vertrouwde het toch niet zo, de huisarts heeft voor mij een afspraak gemaakt bij een longarts in Leeuwarden, de longarts heeft een longonderzoek gedaan en hij zij gelijk het ziet er niet goed uit, dan zakt de grond onder je vandaan met dat bericht, ik kon gelijk een beslissing nemen, ik zei ik werk aan alles mee, dan kom je in een snel traject terecht en mede op advies van de longarts is mijn rechter long met succes verwijderd een operatie van 5 uren, de chirurch heeft eerst nog geprobeerd voor een longbesparende operatie maar dat mislukte, toen is besloten om de hele long weg te halen. Nu heb ik een pompje Seretide 25/250 en dat bevalt goed, de eerste 5 jaar blijf ik onder controle van de longarts dat zijn de kritieke jaren dat het terug kan komen. Mijn conditie is er wel enorm op achteruit gegaan maar ik kan er goed mee leven, rustig aan elke dag en geen gekke dingen doen, het enige waar ik dan nog wel last van heb is het weefsel achter het litteken dit is erg weer gevoelig, met mooi weer heb ik geen last. Nou dit was mijn belevenis misschien heeft iemand hier iets aan, daag.

         

Login of registreer om te reageren
28-06-2013 om 15:39 uur

Heftig Ruurd! dat je je verhaal met ons deelt!
Hopelijk blijft het goed gaan met je!

Login of registreer om te reageren
28-06-2013 om 16:58 uur

Tjonge Ruurd, dat is een verdrietig verhaal.  :?
Bij mijn vader begon het ook zo. Hij werd wat hoesterig, begon te hoesten en er kwam steeds bloed mee. Maar huisarts vond dit niet zo bijzonder, dacht dat hij zn keel kapot had gehoest of een bloedvaatje hoog in de luchtwegen kapot gehoest.