longkanker

28-06-2013 om 14:52 uur

Het is nu 2 1/2 jaar geleden dat mijn rechter long is verwijderd i.v.m. kwaadaardige tumor van 2cm.
Ik spuugde een beetje bloed, ik ben toen naar de huisarts gegaan, hij zij we moeten maar even een foto maken van de longen, een week later weer naar de huisarts voor de longfoto maar de foto was bijna niets te zien maar hij vertrouwde het toch niet zo, de huisarts heeft voor mij een afspraak gemaakt bij een longarts in Leeuwarden, de longarts heeft een longonderzoek gedaan en hij zij gelijk het ziet er niet goed uit, dan zakt de grond onder je vandaan met dat bericht, ik kon gelijk een beslissing nemen, ik zei ik werk aan alles mee, dan kom je in een snel traject terecht en mede op advies van de longarts is mijn rechter long met succes verwijderd een operatie van 5 uren, de chirurch heeft eerst nog geprobeerd voor een longbesparende operatie maar dat mislukte, toen is besloten om de hele long weg te halen. Nu heb ik een pompje Seretide 25/250 en dat bevalt goed, de eerste 5 jaar blijf ik onder controle van de longarts dat zijn de kritieke jaren dat het terug kan komen. Mijn conditie is er wel enorm op achteruit gegaan maar ik kan er goed mee leven, rustig aan elke dag en geen gekke dingen doen, het enige waar ik dan nog wel last van heb is het weefsel achter het litteken dit is erg weer gevoelig, met mooi weer heb ik geen last. Nou dit was mijn belevenis misschien heeft iemand hier iets aan, daag.

         

Login of registreer om te reageren
28-06-2013 om 15:39 uur

Heftig Ruurd! dat je je verhaal met ons deelt!
Hopelijk blijft het goed gaan met je!

Login of registreer om te reageren
28-06-2013 om 16:58 uur

Tjonge Ruurd, dat is een verdrietig verhaal.  :?
Bij mijn vader begon het ook zo. Hij werd wat hoesterig, begon te hoesten en er kwam steeds bloed mee. Maar huisarts vond dit niet zo bijzonder, dacht dat hij zn keel kapot had gehoest of een bloedvaatje hoog in de luchtwegen kapot gehoest.
Maar nee, het bleek longkanker te zijn.
Bij mijn pa zat het helaas op een verkeerde plaats, inoperabel en chemokuur was geen optie.
Mag ik vragen hoe oud je bent?

Login of registreer om te reageren
28-06-2013 om 17:26 uur

Hallo Ruurd,

Bij mij een klein beetje hetzelfde verhaal.
Vorig jaar is bij mij een tumor geconstateerd, operatie niet mogelijk door zeer beperkte longfunctie, dus stereotactisch bestraald.
3 weken geleden voor halfjaarlijkse controle geweest, van de bestraalde tumor is niets meer te zien, maar er is opnieuw een tumor geconstateerd.
Gaat weer bestraald worden en wacht nu op een oproep.

m.vr.gr.
Ton

Login of registreer om te reageren
30-06-2013 om 18:06 uur

Bij mij is een halve long verwijderd ongeveer 8 maanden geleden . Mijn conditie is ook nog niet je van het , maar ik probeer steeds meer te doen , ook qua sport . Ik had een carcinoid tumor , moet nu om de 4 maanden op controle . Ik ben wel nog veel last van het litteken en pijn in de ribben . Ook ben ik wat beginnen hyperventileren , daar ga ik voor naar de therapie . Ik ben 45 . Hebben jullie ook nog last van het litteken en een doof , raar gevoel aan de geopereerde zijde ? Lijkt soms wel of mijn ribben knel zitten . groetjes  :W

Login of registreer om te reageren
20-09-2013 om 09:45 uur

Hoi gewoonikke,

Ben nieuw hier op het forum en zocht op 'carcinoid'. Daardoor kwam ik bij jou. Lees dat je hetzelfde hebt meegemaakt. Ik heb 2 jaar geleden de operatie gehad.
Lees ook dat jij dat dove gevoel hebt, dat heb ik ook erg lang gehad, en nu is het extra gevoelig. Erg vervelend. Krijg ook regelmatig kramp in het operatiegebied, zeer pijnlijk. 
Toch merk ik nog steeds welke long kleiner is, terwijl hij weer helemaal ontplooid is. Hij is soms ook erg gevoelig, bij inspanning en kou.  vind het toch wel tegenvallen wat de nasleep is. Heb ook astma gekregen, dat maakt het wel weer wat lastiger denk ik..
Hoe is het nu met je?

Groetjes!

Login of registreer om te reageren
20-09-2013 om 11:02 uur

Hoi , met mij gaat het best goed , mijn conditie is wel niet zo , ik ben gauw buiten adem . Inderdaad je voelt vanalles , vooral als het weer verandert . steken , strak gevoel enz. Als ik een tijd werk moet ik toch effe rusten en dan kan ik weer vooruit ! Hoeveel hebben ze bij jou weggehaald ?
gr

Login of registreer om te reageren
23-10-2017 om 09:33 uur
Reactie op gewoonikke

Bij mij is een halve long verwijderd ongeveer 8 maanden geleden . Mijn conditie is ook nog niet je van het , maar ik probeer steeds meer te doen , ook qua sport . Ik had een carcinoid tumor , moet nu om de 4 maanden op controle . Ik ben wel nog veel last van het litteken en pijn in de ribben . Ook ben ik wat beginnen hyperventileren , daar ga ik voor naar de therapie . Ik ben 45 . Hebben jullie ook nog last van het litteken en een doof , raar gevoel aan de geopereerde zijde ? Lijkt soms wel of mijn ribben knel zitten . groetjes  :W

Ja, die heb ik ook. Alles trekt tegen. Ben nu al 7 weken geopereerd van longkanker. Ik neem Dafalgan maar die doet de pijn niet verdwijnen.

Login of registreer om te reageren
24-10-2017 om 20:11 uur

Hoy,
Bij mij is 4.5 jaar geleden mijn linkeronderkwab weggehaald, en een stukje van de bovenste kwab. Ik heb nog steeds behoorlijk veel last, maar ben nu onder behandeling van de pijnkliniek waar ik ongeveer om de 9 maanden een behandeling krijg. De pijn is niet weg, maar het wordt wel draaglijker zodat ik toch kan functioneren.
Als je echt veel pijn blijft houden, en je krijgt het niet onder controle raad ik je aan om bij je artsen te vragen naar een doorverwijzing naar een pijnkliniek.
In het begin was ik voor de pijn onder behandeling van een fysisch geneesheer, maar die kon mij niet helpen, ik ben ontzettend blij dat ik na bijna een jaar toen doorverwezen ben naar de pijnkliniek, ik kan nu tenminste terug doorslapen.
Ik wil je absoluut niet bang maken, ik hoop natuurlijk dat het snel beter gaat, maar hoe langer je wacht, hoe moeilijker het te behandelen is.
Ik hoop hier echt binnen enkele weken te lezen dat het veel beter met je gaat!
Ik duim voor jou!

Login of registreer om te reageren