Bosch en Heide

08-08-2008 om 10:10 uur

Ik ben op zoek naar alles en iedereen die met Bosch en Heide te maken heeft gehad in de periode 1967-1971.

Ik heb daar als klein ventje een hele fijne tijd gehad, het asfalt voetbal veldje was wat minder, en natuurlijk dat steenkoude water in het zwembad.....

Dus heeft u daar gewerkt als "tante", of was je daar als patiƫntje? en heeft u nog leuke foto's?

Alles is welkom!

Victor van Cruijsen

Login of registreer om te reageren
24-09-2012 om 12:23 uur

Hallo bekenden van Bosch en Heide te Laren,

Mijn opa was daar hoofdbroeder , Broeder Kon en woonde in het huisje vooraan het terrein.
Zelf heb ik mijn opa helaas nooit mogen kennen omdat hij al in 1967 is overleden echter mijn oma heeft er nog wat jaren gewoond.
Ik meen dat het rond 1977 is gesloopt en er volla's op gezet zijn.

ook ik heb er een geweldige tijd doorgebracht, zowel in het grote huis als ook in het steenkoude zwembad.

Ergens staat iets over een zuster Remy die op het terrein woonde.....klopt, is mijn tante en woont tegenwoordig in Drente.

verder weet ik me nog te herinneren dat mijn oma nog jarenlang elke zondag naar de oud directrice ging om koffie te drinken.
het enige wat ik van haar weet is dat wij haar Tante Jannie noemde en in het centrum van Blaricum woonde.

Login of registreer om te reageren
24-09-2012 om 12:55 uur
Reactie op SanderKos

Hallo bekenden van Bosch en Heide te Laren,

Mijn opa was daar hoofdbroeder , Broeder Kon en woonde in het huisje vooraan het terrein.
Zelf heb ik mijn opa helaas nooit mogen kennen omdat hij al in 1967 is overleden echter mijn oma heeft er nog wat jaren gewoond.
Ik meen dat het rond 1977 is gesloopt en er volla's op gezet zijn.

ook ik heb er een geweldige tijd doorgebracht, zowel in het grote huis als ook in het steenkoude zwembad.

Ergens staat iets over een zuster Remy die op het terrein woonde.....klopt, is mijn tante en woont tegenwoordig in Drente.

verder weet ik me nog te herinneren dat mijn oma nog jarenlang elke zondag naar de oud directrice ging om koffie te drinken.
het enige wat ik van haar weet is dat wij haar Tante Jannie noemde en in het centrum van Blaricum woonde.

Hallo Sander, hebben jullie nog foto's uit die tijd? zou leuk zijn. Groeten Dick-jan

Login of registreer om te reageren
04-06-2013 om 23:18 uur

Hallo alle ik ben Rob Roelofs en ik zat als ik het goed had in 1969 en 1970 in B&H bij tante Verkade als ik het goed heb. Ik herinner me zeker nog wel het zwembad het voetbalveld, de koude douche en inderdaad Willem Duys dit is geen fabel. Hij woonde bij de uitgang aan de linkerzijde vanuit het huis gezien. Ik zelf kom uit Amsterdam. Wat me ook nog bij staat is op zondagavond toppop kijken met zijn alle
Weet iemand naar welke school we gingen en hoe we er naar toegingen

Login of registreer om te reageren
08-06-2013 om 14:00 uur

[quote author=Rob Roelofs link=topic=5882.msg416596#msg416596 date=1370380727]
Hallo alle ik ben Rob Roelofs en ik zat als ik het goed had in 1969 en 1970 in B&H bij tante Verkade als ik het goed heb. Ik herinner me zeker nog wel het zwembad het voetbalveld, de koude douche en inderdaad Willem Duys dit is geen fabel. Hij woonde bij de uitgang aan de linkerzijde vanuit het huis gezien. Ik zelf kom uit Amsterdam. Wat me ook nog bij staat is op zondagavond toppop kijken met zijn alle
Weet iemand naar welke school we gingen en hoe we er naar toegingen
[/quote]

Sorry Willem Duys moet rechterzijde zijn. Volgens mij was de groepsnaam Arend maar weet dit niet 100% zeker.

Login of registreer om te reageren
19-12-2018 om 20:29 uur

Ik heb ongeveer 65 jaar geleden 2 jaar in Bosch en Heide gezeten bij oom piet en tante mieneke. Wij voetbalden achter rechts in het bos op een zand veldje en de weg naar school in Laren was nog een zandpad.
Opzij van het gebouw stonden toen walnoot bomen.
Daarna weer naar huis en 60 jaar geleden naar Heideheuvel bij Oom kees. Ik kan met ook nog een oom jan en tante marta herinneren. Heideheuvel was toen een gebouw die later verkocht is aan de omroep. Er tegenover stont een lyceum. Daarna naar een pleeggezin in Hilversum. Dr Schook en Dokter Schuler hadden toen de leiding. Van af mijn twintigste heb ik tot aan mijn 65ste normaal kunnen werken onder de daar ingestampte slagzin "je kunt alles wat een ander ook kan, alleen duurt het wat langer" en natuurlijk met gebruik van de daar geleerde ademhalingstechnieken. Op mijn 75ste staken de ouderwetse astma aanvallen weer de kop op en daar worstel ik nu mee. Maar ik kan zeggen dat ik nog steeds dankbaar ben dat ik daar geweest ben en wat ik daar geleerd heb. Dus Heideheuvel heeft nut gehad en ik denk met de huidige technieken en medicijnen waarschijnlijk nog meer.

wally

Login of registreer om te reageren