het uwv en werk

22-09-2011 om 21:24 uur

Ik heb pas geleden een gesprek gehad met een aardbeiddeskundige van het uwv.
die zij dat ik het werk wat ik toen deed voordat ik vorig jaar opgenomen werd niet meer kan doen dus
voor zoveel procent ben afgekeurd.

nu kom ik in een re-intregratieproject waar ze maar gelijk willen dat ik fulltime aan de bak ga mits aangepast werk terwijl ik me eigen huishouden nauwelijks kan doen achter elkaar of douchen en aankleden. bij lichte inspanning krijg ik het al benauwd en wordt ik kortademig.

Nu kwamen ze met voorstellen zoals kantoor werk enz..
ik zij toen van het moet ten eerste stof vrij zijn en absoluut geen vloerbedekking liggen.
hun zijden dan blijft er weinig werk over.

moest dit even kwijt
wat moet ik hier nou mee.(snap er even niks meer van)

Login of registreer om te reageren
02-04-2012 om 22:16 uur

we zijn nu inmiddels weer een paar maanden verder.
en ik werk nog steeds 3uurtjes per dag, want langer gaat nog steeds niet.
We zijn nu bezig met een wsw-indicatie te verkrijgen om te kunnen blijven waar ik nu ben.
Maar het uwv ziet het anders die zegt dat ik nog gewoon full-time aan het werk kan.
Ze zien of willen mijn beperkingen niet zien.

Samen met mijn re-intregratiebegeleidster hebben we de bedrijfarts ingeschakeld. 
die gaat eerst mijn medische gegevens opvragen bij de longarts,internist en huisarts om te kijken
wat hij er aan kan doen dat ik wel die indicatie krijg.

nu maar even afwachten wanneer hij die medische gegevens heeft ontvangen.

groetjes wendy

Login of registreer om te reageren
10-04-2012 om 17:35 uur

Hai,

Doordat ik werkzaam ben in een dierenwinkel en astma en reuma ontwikkeld heb ben ik genoodzaakt ander te werk te zoeken bij een andere werkgever. 2e spoor traject noemen ze dat.
Je krijgt een reintegratie bedrijf achter je en een arbeidsbemiddelaar aangewezen.
Omdat ik nu pas 9 maanden ziek ben en het traject 3 maanden geleden al is opgestart (normaal pas bij 2 jaar ziekte) heb ik ergens geluk om een leuke parttime baan te vinden.

Ik werkte gelukkig al parttime (staat ook op papier) dus het UWV kan mij gelukkig niet verplichten om meer uren te werken. Daarnaast heb ik nu een stageplek gevonden op een administratie waar ik weer in het normale ritme van werken kom. Ik weet dat het heel stom klinkt maar kan het iedereen aanraden.
Stuur brieven (bij mij was het dus echt een smeekbede) naar bedrijven welke jou aanspreken en schrijf over wat je gezondheidstoestand is en leg uit wat je graag zou willen doen bij dat bedrijf! Gastvrouw, licht administratief medewerker, receptionist etc ofzoiets.

Wanneer ik een baan mag vinden tot volgend jaar dan wordt ik uitbesteed, gedetacheerd, bij mijn nieuwe werkgever. Dit is fijn want wanneer ze bijvoorbeeld na een halfjaar je contract niet willen verlengen heb je nog steeds je uitkering van 70% (in sommige gevallen gewoon 100% wanneer je werkgever 30% wil bijleggen uit eigen zak). Dit is natuurlijk wel allemaal afhankelijk hoe je huidige werkgever is verzekerd!

Echter het heeft ook nadelen, ondanks detachering of stage gewoon door blijven solliciteren en geloof me dat is tegenwoordig niet makkelijk. Het is een crime! En als ze dan vaak ook nog horen wat je mankeert...
Daarnaast moet ik nu tot en met volgend jaar juli 2x per week al verplicht sollicteren omdat het UWV kan zeggen dat ik anders mijn best niet heb gedaan. Dat is frustrerend hoor, geloof me.
Ook kan ik wel gekeurd worden maar wordt zeker niet meer dan 35% afgekeurd op astma. En de reuma soort die ik helaas heb die erkent het UWV niet als officiele ziekte! Te gek of niet dan.

Maar daarom is zo'n stage echt belangrijk. Men weet wat je gezondheid is, wat men aan je heeft en wellicht kan er misschien iets voor vasts uitrollen! Ook al is het dan dus maar voor een paar dagen.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan want ik moet zeggen dat het lastig is om aan alle info te komen.
Suc6 voor iedereen die met een soortgelijke situatie zit!

Login of registreer om te reageren
06-05-2012 om 09:52 uur

Ik denk dat je er verstandiger aan doet, je regelmatig ziek te melden. Je zegt dat 3uurtjes werken niet gaat maar je doet het zonder ziekmeldingen. zo ziet het uwv het.

of ga na 1uurtje expres onwijs piepen, laten merken dat je ellendig bent van benauwdheid. Ja het is heel kinderachtig. Als je alleen begrepen wordt op de kinderachtige manier is dat de beste manier.

Ik wordt altijd spierwit van mn benauwdheid, zo weet mijn familie precies wanneer het niet goed gaat me.

Login of registreer om te reageren
23-09-2012 om 13:08 uur

Ik weet wat jij doormaakt wendy 24. Zit zelf ook in dit probleem.

Ik heb mij tijdens de werkzaamheden op de bso zo veel moeten ziekmelden dat ik niet meer mocht werken.

Ik mocht alleen mijn studie voortzetten.

Login of registreer om te reageren
03-12-2012 om 19:09 uur

weer even een berichtje:
We hebben eerst een bezwaarbrief gemaakt voor de eerste afkeur van de wsw-indicatie en toen moesten we naar GRONINGEN terwijl wij aan de andere kant van nederland wonen in ZEElAND dus toen mochten we het telefonisch doen.
Daar waren wij niet zo blij mee want dan kunnen ze niet zien hoe ik er voor sta.
Dus heel de situatie uitgelegd en me klachten ook gezegt.

En nu kreeg ik afgelopen zaterdag een brief dat ik toch de wsw-indicatie krijg en die staat dan voor 3 jaar vast en dan gaan ze het weer opnieuw beoordelen.

groetjes wendy

Login of registreer om te reageren
03-12-2012 om 21:12 uur

Hoi Wendy,

Ik weet niet precies wat die wsw indicatie inhoudt, maar uit wat je schrijft begrijp ik dat t goed nieuws voor je is?!?! Dat vind ik fijn voor je!!

Sterkte met alles,
Groetjes
Jorine

Login of registreer om te reageren
03-12-2012 om 21:25 uur
Reactie op Edelweiss

Hoi Wendy,

Ik weet niet precies wat die wsw indicatie inhoudt, maar uit wat je schrijft begrijp ik dat t goed nieuws voor je is?!?! Dat vind ik fijn voor je!!

Sterkte met alles,
Groetjes
Jorine

het staat voor wet sociale werkvoorzinging, dan gaan ze kijken of je geschikt bent om op
een sociale werkplek te kunnen werken want daar moet je weer aan een bepaalde eisen
voldoen.

Login of registreer om te reageren
03-12-2012 om 21:58 uur

Okey! Dan is het inderdaad goed nieuws voor je.
Hoop dat er een plekje voor je is op een sociale werkplaats! Zou fijn zijn om toch wat te kunnen doen!

Login of registreer om te reageren
03-12-2012 om 22:40 uur

Goed nieuws zeg nu maar hopen dat je snel aan het werk kan in sociale werkvoorziening.

Succes

Login of registreer om te reageren
15-10-2014 om 20:13 uur

effe dit topic weer openen.

ik werk nu 4 uurtjes op een dag 4 dagen in de week terwijl het eerst 5 dagen 4 uurtjes was, maar de 5e dag werd mij teveel.

nu heb ik vandaag een gesprek gehad bij het uwv over mijn wsw-indicatie.
dit gesprek krijg je na 3 jaar als je op een wsw bedrijf zit dat noemen ze een herindicatie dan gaan ze kijken of je nog in aanmerking komt voor het wsw bedrijf.

nou de mijne is met 5 jaar verlengd dus ik zit de komende 5 jaar goed  *O* ^O^ :Y

Login of registreer om te reageren