revalidatie in schoondonck (breda)

31-05-2012 om 15:05 uur

Ik heb vandaag te horen gekregen van de longarts dat ik mag gaan revalideren in schoondonck.
omdat ik nu eigenlijk al 2 jaar aan het sukkelen ben met mijn gezondheid.
Hij zou vanmiddag de longarts van het revalidatiecentrum bellen, en dan krijg ik van die longarts weer een brief voor een intakegesprek.
Het wordt waarschijnlijk 5 dagen in de week of 3 dagen en dan 3 maanden.
Dus nog even afwachten wanneer dat is.

Moet het allemaal nog een beetje op me in laten werken, maar ik weet wel als ik het niet doe dat ik dan blijf sukkelen.

Login of registreer om te reageren
16-07-2012 om 18:33 uur

beste Wendy, heb 29 juni 2012 mijn 3 maanden in schoondonck afgesloten en kan je vertellen dat het echt werkt. Kon nog geen 100 mtr lopen, kon amper mijn huishouden doen, maar ben nu weer lekker rustig aan overal mee bezig. Ze leren je daar zo goed om te gaan met je beperkingen en je conditie weer op pijl te brengen dat je in principe een ander mens bent als je klaar bent. Ze kunnen je geestelijk en lichamelijk weer aardig op de rails helpen dus heel veel succes en voor je het weet zijn de 3 maanden weer om en heb je weer nieuwe mensen leren kennen.

Login of registreer om te reageren
16-07-2012 om 20:38 uur

Hoi Wendy, wat grappig dat jij oojk bezig bent met Breda. Ik ga 13 augustus starten. 12 weken 5 dagen per week intern. Ik vond de observatie week erg zwaar maar het belangrijkste is (heb ik gehoord) is dat je dpelen voor ogen hebt5 en gemotiveerd bent. Ik vind het allemaal erg spannend. Jij veel succes de 20e!!! 

Login of registreer om te reageren
16-07-2012 om 20:47 uur
Reactie op rosihoo

Hoi Wendy, wat grappig dat jij oojk bezig bent met Breda. Ik ga 13 augustus starten. 12 weken 5 dagen per week intern. Ik vond de observatie week erg zwaar maar het belangrijkste is (heb ik gehoord) is dat je dpelen voor ogen hebt5 en gemotiveerd bent. Ik vind het allemaal erg spannend. Jij veel succes de 20e!!! 

misschien komen we elkaar dan nog tegen als ik mag beginnen na de observatieweek

Login of registreer om te reageren
17-07-2012 om 12:01 uur

ja dat zou zeker leuk zijn. Hard werken is altijd leuker met leuke mensen om je heen. hihihi

Login of registreer om te reageren
20-07-2012 om 14:28 uur

Hoi allemaal,
Ik heb vandaag mijn intakegesprek gehad eerst bij de longarts en daarna naar de longverpleegkundige,
De longarts was heel aardig en gaf mij het idee dat hij er ook wel voor wilde gaan.
De longverlpleegkundige vond ik en me vader ook wat suger maar dat was meer haar uitstraling.
En ik moet een bandje dragen 24/7 een week van te voren om te kijken wat mijn bewegingscapiciteiten zijn.
En mijn observatieweek is 20 augustus

groetjes wendy

Login of registreer om te reageren
20-08-2012 om 21:45 uur

hoi allemaal

vandaag  me eerste dag hier in breda.
de longverpleegkundige hier daar wordt ik geen vriendjes mee hier denk ik zo ze zij vanmiddag in een gesprek dood leuk daar is mee te leven hoor met astmatische brongitisch.
Ik dacht echt wat krijgen we nou weer.
Ik moest even me tranen laten gaan op me kamer hoor.

maar vandaag een rustig dagje gehad,
veel informatie die je te horen krijgt.
en heb al een longfunctie moeten blazen pfff ging voor geen meter deed gelijk zeer bij me longen.
en me bloedgaswaarde is gemeten en er is een ecg gemaakt.

groetjes wendy

Login of registreer om te reageren
20-08-2012 om 21:52 uur

Denk je niet dat ze het goed bedoelt, Wendy? Je zit nu toch daar om door middel van je revalidatie met je klachten te leren omgaan? Een longziekte is doorgaans chronisch dus ervan af komen doe je niet. Je zult er dus mee moeten leren leven.

Login of registreer om te reageren
20-08-2012 om 22:04 uur
Reactie op Daantje

Denk je niet dat ze het goed bedoelt, Wendy? Je zit nu toch daar om door middel van je revalidatie met je klachten te leren omgaan? Een longziekte is doorgaans chronisch dus ervan af komen doe je niet. Je zult er dus mee moeten leren leven.

dat denk ik ook wel, maar ik vatte het verkeerd op denk ik.
idd om ermee leren omgaan zit ik hier, en om meer uithoudingsvermogen te krijgen.

Login of registreer om te reageren
20-08-2012 om 22:19 uur

Heel begrijpelijk hoor Wendy. Ik denk wel dat Daantje ook voor een groot stuk gelijk zou kunnen hebben (ik ben er niet bij geweest maar schat het vanuit eigen ervaring in...) maar kan me je gevoel heel goed voorstellen. Soms worden de dingen net even niet tactisch gebracht, of kennen mensen je nog niet goed genoeg om het op de juiste manier, die bij jou past maar vooral: jou kan helpen, over te brengen.

Heel veel succes met alles en zit je met dingen, vragen, of juist leuke dingen, deel het vooral! ^O^

Login of registreer om te reageren
24-08-2012 om 20:22 uur

hey allemaal,

mijn observatieweek zit erop.
soms was het best wel zwaar en kom je veel jezelf tegen.
mijn ouders zijn deze week nog op bezoek geweest en me vriend.
ben nog 2 dagen ziek geweest, kreeg het opeens heel warm en duizelig en best wel kortademig bij een paar meter lopen.
dus dat had ik door gegeven aan de verpleging en ze hadden me temp op gemeten bleek ik dus opeens 38,0 te hebben.
en als ik deed hoesten hoorde je het borrelen (weet even niet hoe ik het kan noemen) bij me luchtwegen maar ik kreeg geen slijm opgehoest.

de uitslag kreeg ik vanmiddag en ik mag 12 weken gaan revalideren intern 5 dagen in de week.
en het start op 24 september.

Login of registreer om te reageren