Bronchiëctasieën

18-01-2010 om 16:42 uur

Best lezers,

Naar aanleiding van de tekst over bronchiëctasieën de volgende opmerkingen.

Ten eerste is de naam van de ziekte niet goed geschreven (zie mijn benaming).

Ten tweede is de informatie wel erg summier.

Ik ben net aan dit forum deel gaan nemen, vanwege mijn bronchiëctasieën en ik hoop dat er wat meer over loskomt.

Groetjes,
Cheena

Login of registreer om te reageren
26-02-2012 om 23:17 uur

Zeg Richie,

Hoe gaat het dan nu met jou?
Ik lees hierboven dat je in dec. weer moest zien om van zo'n lastig 'beestje' af te komen?
Is dat inmiddels gelukt?
Ik hoop het ten zeerste voor je!!  :Y

(En nog even over de LA, ik had al een contrôle afspraak vast staan half maart. Denk dat ik ga vragen om de onderhoudsmedicatie te verhogen......)

Groetjes en welterusten!!!  :W

Login of registreer om te reageren
29-02-2012 om 06:45 uur

Na een kuur van twee weken via het infuus is de pseudonomas er wel uit.
Het heeft me wel weer veel energie gekost en daarna kreeg ik een zware griep er over heen.
Maar nu weer aan het opkrabbelen en begin volgende week weer met het sporten want ben weer een stuk achteruit gegaan wat conditie betreft. Dat moet ik dus weer opbouwen.
Hebben wel de colistin verneveling verhoogd

Al met al heeft het eenbehoorlijke tijd geduurd vanaf oktober vorig jaar!

Maar weer op de goede weg.

Bedankt Axelle

Login of registreer om te reageren
31-03-2012 om 18:13 uur

[quote author=Richie link=topic=10091.msg346938#msg346938 date=1330494309]
Na een kuur van twee weken via het infuus is de pseudonomas er wel uit.
Het heeft me wel weer veel energie gekost en daarna kreeg ik een zware griep er over heen.
Maar nu weer aan het opkrabbelen en begin volgende week weer met het sporten want ben weer een stuk achteruit gegaan wat conditie betreft. Dat moet ik dus weer opbouwen.
Hebben wel de colistin verneveling verhoogd

Al met al heeft het eenbehoorlijke tijd geduurd vanaf oktober vorig jaar!

Maar weer op de goede weg.

Bedankt Axelle
[/quote

Hoi Richie!

Hoop dat je weer goed op de been bent geraakt!!!
Gaat het doorgaans beter in de lente /zomer?
Ik lees je wel weer, succes met sporten, je werk en je leven!!

Groeten, fijn weekend!  :)
Axelle

Login of registreer om te reageren
01-03-2012 om 09:50 uur

hallo ik heet tanja  woon in zeeland sinds me 49last van be  dit is ontdekt na twee longonsteking e hebben gehad, ik ben veel gebad met een electric vernevelaar pulmicor ontsteking remmer en....ander is lucht verwijderaar.Mijn klachten zijnvooral slijm sochtens en hoest makelijks op  als ik op me zij lig en eind van de middag.Ook als ik line dans  kijk uit met inpanning anders stik bijna en krijg flink benauwd. Het sprorten  bij sportschool dat ik al zo 20 jaar met liefde dee  zumba shebam ga me aan hart dat ik dat nie meer kan. Heb nu nwe hobby gezocht namelijk fotograveren zit nu ook op cursus , omdat ik zi ook chron heb ben al heel me leven vermoeit en heb ik na afgekeurd te zijn  me helemaal op me hobbys  onder ander vintage  makenvkaaren gestort als ik dit  vhad was ik al lang depri geworden. zo hoop  wdat iemand er iets aan mijn verhaal wat heeft  ondanks alles blijf ik postitief  denken groetje uit schone zeeuwse tanja

Login of registreer om te reageren
31-03-2012 om 18:24 uur
Reactie op tanjabb

hallo ik heet tanja  woon in zeeland sinds me 49last van be  dit is ontdekt na twee longonsteking e hebben gehad, ik ben veel gebad met een electric vernevelaar pulmicor ontsteking remmer en....ander is lucht verwijderaar.Mijn klachten zijnvooral slijm sochtens en hoest makelijks op  als ik op me zij lig en eind van de middag.Ook als ik line dans  kijk uit met inpanning anders stik bijna en krijg flink benauwd. Het sprorten  bij sportschool dat ik al zo 20 jaar met liefde dee  zumba shebam ga me aan hart dat ik dat nie meer kan. Heb nu nwe hobby gezocht namelijk fotograveren zit nu ook op cursus , omdat ik zi ook chron heb ben al heel me leven vermoeit en heb ik na afgekeurd te zijn  me helemaal op me hobbys  onder ander vintage  makenvkaaren gestort als ik dit  vhad was ik al lang depri geworden. zo hoop  wdat iemand er iets aan mijn verhaal wat heeft  ondanks alles blijf ik postitief  denken groetje uit schone zeeuwse tanja

Hoi Tanja uit het mooie Zeeland ;)
Welkom!
Goed dat je je verhaal hier met ons deelt!
Positief blijven denken is idd belangrijk. Als je leven niet gaat zoals je graag wil vanwege BE, dan kan dat er flink inhakken: je fijne hobby's moeten opgeven, je werk enz, dat is niet mis. Super dat je nu zoveel andere leuke hobby's hebt gevonden die je wel kunt blijven doen, heel leuk om te lezen wat je allemaal doet!!  :)
Ik hoop dat het verder goed met je blijft gaan, laat maar horen hoor!!

Groeten en fijn weekend,  :)
Axelle.

Login of registreer om te reageren
02-03-2012 om 11:57 uur

@rahims bedankt voor je advies ik ben nu weer herstellende van de zoveelste longonsteking ik ben zeker van plan te gaan sporten onder begeleiding ik heb inmiddels ook inhalatiemedicijnen gekregen met zo een voorkamer en de dokter twijfelde of ik aan een infuus moest maar ik heb de pillen genomen en het gaat inmiddels al weer wat beter ik zag dat je het over heideheuvel had maar waar is dat en heb je zelf ook ervaringen daar?

Login of registreer om te reageren
31-03-2012 om 18:14 uur

Oef, ik schreef in het citaat! Whahaha!  :+

Login of registreer om te reageren
31-03-2012 om 19:11 uur

Hoi allemaal!

Even bijpraten:

Ik was bij de LA en ben daar weer eens flink afgelopen zoals altijd  ;)
Hij kent me nu intussen wel en alles wat ik zeg mag er zijn!!! Daar ben ik blij om! :)
Het lukt me niet om longconditie op te bouwen en nu kan ik gelukkig gaan sporten in het ziekenhuis onder begeleiding van een fysiotherapeut. Het werd tijd want dit gekwakkel ben ik nu wel zat!!!
Zoals ik hier al schreef heb ik weer een kuur Medrol achter mijn kiezen en dan merk ik pas weer wat leven is!!  :)  Ik zou mijn hele leven wel Medrol willen blijven nemen dan zou ik veel vrolijker en actiever zijn!!
Word je hier soms euforisch van??

Nou ja, ik had voor er BE werd geconstateerd mijn leven al niet op de rit ....ik kan aan het alleen zijn niet wennen (ik ben weduwe), maar voor een relatie merk ik dat ik niet voldoende energie heb..
Maar ik ben al lang gestopt met me te vergelijken met anderen die weet ik wat niet allemaal doen in één dag! En ja, dat leeft wel makkelijker als je dit accepteert  ;)
Ik ben blij dat ik vriendinnen heb waar ik bij terecht kan, anders was alles veel moeilijker.
Naar een psycholoog ben ik dan ook nog niet geweest, ik bekijk even hoe het verder gaat..

In ieder geval is de lente begonnen en ga ik meer wandelen en ben weer aan 't zwemmen, ik hoop dat een verbeterde conditie mijn leven een push kan geven, zodat ik ook meer kan doen!!

Verder hoop ik dat het met een ieder goed gaat, laat het maar weer eens weten, als je daar behoefte aan hebt!

Groeten en fijn weekend gewenst,  :*

Axelle.

Login of registreer om te reageren
01-04-2012 om 13:31 uur

Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort ook de diagnose bronchiectasieen,heb eind 2010 een long ct gehad,waar dit is vastgesteld.
Nu ruim een jaar verder,hebben ze opnieuw een ct gemaakt en blijkt het progressief te zijn.
Ik zit momenteel in een long-revalidatieprogramma vanwege een zeer instabiele astma en nu zit ik aan onderhoudsdosis Azitromycine en hoop dat het nu allemaal wat rsutiger gaat worden.
De laatste 4 maanden 5 infecties gehad,waardoor werken vrijwel onmogelijk was...
Ik hoop zo dat het vanaf nu beter zal gaan.
Mijn vriendin heeft copd gold3 en heeft een paar weken geleden een interne longrevalidatie afgerondt en zij is er qua longinhoud op achteruit gegaan doordat ze tijdens die behandeling 3 flinke excaserbatie's heeft gehad.
Van de ene kant snappen we elkaar qua ziek zijn precies en tegelijkertijd geeft het ook spanning als de één een infectie heeft,bang elkaar aan te steken.
Morgen krijg ik te horen of ik mijn medicijnen moet gaan vernevelen,vindt het er steeds enger uit gaan zien.
Zo,dat is even genoeg voor een eerste bericht  ;)
Greetz patrick

Login of registreer om te reageren
01-04-2012 om 13:44 uur

Goh, dat is heftig hoor, zowel voor jou zelf, als voor jullie als stel.
Veel sterkte, voor jullie allebei.

Login of registreer om te reageren