het uwv en werk

22-09-2011 om 21:24 uur

Ik heb pas geleden een gesprek gehad met een aardbeiddeskundige van het uwv.
die zij dat ik het werk wat ik toen deed voordat ik vorig jaar opgenomen werd niet meer kan doen dus
voor zoveel procent ben afgekeurd.

nu kom ik in een re-intregratieproject waar ze maar gelijk willen dat ik fulltime aan de bak ga mits aangepast werk terwijl ik me eigen huishouden nauwelijks kan doen achter elkaar of douchen en aankleden. bij lichte inspanning krijg ik het al benauwd en wordt ik kortademig.

Nu kwamen ze met voorstellen zoals kantoor werk enz..
ik zij toen van het moet ten eerste stof vrij zijn en absoluut geen vloerbedekking liggen.
hun zijden dan blijft er weinig werk over.

moest dit even kwijt
wat moet ik hier nou mee.(snap er even niks meer van)

Login of registreer om te reageren
17-11-2011 om 15:18 uur

we  zijn nu inmiddels 4weken bezig.
heb ook al contact gehad met het uwv en gezegd dat het echt niet gaat, hun zeggen kijk het nog
even aan.
ik zij zo van hoor je niet goed ik zei dat het niet gaat omdat het totaal niet stofvrij is.
daar hadden ze niet echt een antwoord op.(vond ik wel raar)
dus ik krijg zo het idee dat ze het wel best vinden zo.

Vandaag ook weer me mond opgetrokken:
Het ging over werktijden en ik werk daar van 8:00 tot 11:00.
dus een collega zij van dat is lang zat en ik zei ja want dat is zo.
toen zei zij van dan moet je eens 40uur werken, ik zei zo van gvd(sorry voor dat woord) ik
wou dat ik 40uur kon werken.
want anders zat ik hier niet, nou de tranen stonden in me ogen.
ik was blij dat het tijd was.
en als ze morgen weer zo doet ga ik naar me leidinggevende.

groetjes wendy

Login of registreer om te reageren
19-11-2011 om 17:55 uur

Wendy,

laat je niet op je kop zitten door het uwv, voor jou is het belangrijk dat jouw werkomgeving stofvrij is en de ventilatie goed is!

Die collega van jou, pfft, wat een kreng. Groot gelijk dat je naar je leidinggevende gaat. Is het bekend bij je collega's dat je ziek bent en daarom een halve dag werkt? Misschien werkt daar het rietjes effect, of is dat te kinderachtig?

sterkte, wens je veel moed toe.

groetjes bioloogje

Login of registreer om te reageren
20-11-2011 om 14:42 uur

@bioloogje
de reden waarom ik maar halve dagen werk weten ze niet, ze weten alleen dat ik astma heb, maar ze weten weer niet dat ik vorig jaar 3x ben opgenomen geweest.
en dat ik waarschijnlijk chronische ontstekingen heb bij me longen als luchwegen.
ik zal het eens aankaarten met dat rietjes effect kijken of dat helpt.

groetjes wendy

Login of registreer om te reageren
13-01-2012 om 20:56 uur

we zijn nu inmiddels 2 maanden verder.
en het zit er nog steeds niet in om meer uurtjes te gaan draaien dan die 3uur op een dag 5 dagen in de week.
ze zijn nu bezig met een  wsw indicaitie dat houdt in dat ze gaan kijken of ik een vaste aanstelling kan krijgen op de sociale werkplaats.

wat ik van de week wel vervelend vond, was dat ze met wasbenzine bezig waren op 5 meter afstand van mij,
en kreeg gelijk een kriebel in me keel en een benauwd gevoel.
heb ik er wat van gezegd, maar ze zeiden dat ze dat niet ergens anders konden doen omdat er ergens anders geen plek was. (terwijl ik zag dat er nog wel een plek over was, maar daar mochten hun weer niet zitten)pfff wat doen ze toch weer moeilijk  ;(.

Login of registreer om te reageren
14-01-2012 om 10:10 uur

Hoi Wendy,

Ik heb het e,e,a. Gevolgd en moet constateren dat jij de zoveelste bent bij het uwv waar niet naar gekeken wordt naar je gezondheid maar naar de taak om je weer in het arbeids proces te krijgen. Immers.... dit is de taak van het uwv.

Zoals eerder geopperd...... het uwv is een verzekerings maatschappij en die hebben de primaire taak om de mensen weer aan het werk te krijgen omdat elk mens wat niet werkt, kost het hen handen vol geld. Aangezien het uwv een machtspositie heeft heeft de kleine mens weinig in de pan de brokkelen. Zeker als het gaat om mensen welke qua gezondheid minder bedeeld zijn.

Ook iik heb er veel aabvaringen mee gehad en ik kan je melden dat het uwv niet interesseert hoe jij je voeld. Hun primaire taak is om jou weer aan het werk te krijgen en het maakt hun niets uit hoe jij je voeld.

Het advies wat ik je kan geven..... ga naar je LA en licht deze in van je huidige situatie. Probeer vervolgens een schijven van je LA te krijgen dat de omgeving van je werksituatie niet bevordelijk is voor je gezondheid. Met die brief kun je machtig schermen. Een controlerend arts van het uwv kan daar nooit tegen op.

Mijn inziens...... als je het schrijven hebt zou ik accut stoppen met je werk wat je doet omdat je aangeeft dat de omgeving voor jou niet prettig is. Bedenk wel..... je gezondheid gaat voor en dus... niet de wensen van een uwv.

Vraag aan het uwv (arbeids deskundige en/of controlerend arts.... een gesprek en geef daar aan dat de werkomgeving voor jou niet bevordelijk is voor je gezondheid. Geef aan dat je wel graag wilt werken maar de omgeving mag niet een negatieve invoeld op je hebben hebben omdat dat je prestaties zal verminderen. Het uwv is verplicht gehoor te geven. Doen ze dat niet.... dan moet jij je meteen ziek melden voor de werkzaamheden welke je verricht.

Het motto..... je werk mag je gezondheid niet schaden.

Succes

Mtvrgrt kees01

Login of registreer om te reageren
29-01-2012 om 15:10 uur

heb gisteren een brief gekregen met het antwoord dat ik gen wsw-indicatie krijg,
volgens het uwv kan ik nog gewoon op de 'gewone' aarbeidsmarkt aan de slag.
terwijl dat duidelijk niet meer gaat.
ze zien of willen mijn beperkingen niet zien.

ik ga met die brief morgen naar mijn re-intregratie coach en dan vragen of zij er nog wat aan kan veranderen.

Login of registreer om te reageren
29-01-2012 om 17:46 uur

Hoi Wendy

Das jammer om te horen. Maar typisch een beleid van een uwv. Wat ik nu je reactie mis, is dat het uwv een uitspraak doet zonder enige motivativering. Mijn inziens zijn ze dit wel verplicht. Ik adviseer je dan ook om terstond schriftelijk reageerd door een bezwaarschrift schrijven, en stop een kopie van die brief bij dat bezwaarschrift.

Motiveer je brief met tekst en uitleg waaruit blijkt dat jij niet kunt werken op de gewone arbeidsmarkt en onderbouw je motivering met feiten. Vervolgens schrijf je in diezelfde brief een verzoek aan het uwv om hun uitspraak te onderbouwen.

In diezelfde brief vraag je vervolgens om een gesprek om de inhoudelijkheid van je bezwaarschrift toe te lichten. Neem dan iemand mee.

Stuur het bezwaarschrift aangetekent op en maak uit voorzorg een volledige kopie van het gehele bezwaarschrift voor je eigen administratie.

Als je niet schriftelijk reageerd op hun schrijven dan ga je volgens hun regels akkoord met hun uitspraak. Als dat laatste gebeurd dan heb je geen poot meer om op te staan bij het uwv.

Mtvrgrt kees01

Login of registreer om te reageren
30-01-2012 om 07:45 uur

Hoi Wendy,

Niet vervelend bedoelt hoor, maar ik denk dat jij je eigen glazen ingooit.
UWV zegt 3 uur per dag werken, jij zegt dat is teveel, dat gaat niet en vervolgens werk je al maanden 3 uur per dag.
Conclusie UWV is dus, zie nu wel , het gaat dus wel.

Probeer vervolgens een schijven van je LA te krijgen dat de omgeving van je werksituatie niet bevorderlijk is voor je gezondheid. Met die brief kun je machtig schermen. Een controlerend arts van het uwv kan daar nooit tegen op.

Denk dat een verzekeringsarts dit ter kennisgeving aan neemt, maar er vervolgens niets mee doet.
Het word anders wanneer er een rapport komt met cijfers van onderzoeken en conclusies m.b.t. je gezondheid.
Ben zelf door de arbo-arts doorgestuurd naar het NKAL in Utrecht voor een onderzoek m.b.t. vervroegde WIA-aanvraag.
Zeer uitgebreid rapport ontvangen, en dit meegenomen naar de keuring door de verzekeringsarts.
Conclusie verzekeringsarts `` Tja, de cijfers liegen niet hé, daar kan ik niets aan veranderen ``.
Dus, mijns inziens moet je zorgen voor een uitgebreid rapport door bijv. longarts, waarop je gezondheidstoestand d.m.v. cijfers aantoonbaar is.
Het UWV heeft vroeger te vaak mensen geloofd op hun blauwe ogen, die tijd is niet meer na de aangescherpte regelgeving, maar cijfers liegen niet.

m.vr.gr.
Ton

Login of registreer om te reageren
30-01-2012 om 10:50 uur

Wendy jij hebt je leeftijd ook tegen en er zijn als ze wat beter gaan kijken vast en zeker meer mogelijkheden voor je kwa werk.
En net wat een ander schreef over die brief van je LA die lezen ze meestal geen eens...

In t verleden deden ze te makenlijk en nu flink moeilijk ergens wel logisch enkel een beetje jammer dat degene die echt niet kunnen daar de dupe van worden.

Login of registreer om te reageren
31-01-2012 om 12:45 uur

Hoi Wendy,

Ik heb ook een paar jaar geleden met dit zelfde probleem gezetten. Wat een gedoe... hopelijk laat je de moed niet teveel zaken. Ik heb wel via mijn rechtsbijstandverzekering verschillende rechtzaken tegen het uwv aangespannen... met resultaat dat ik nu voor 55 - 65 % ben afgekeurd. En dus maar 20 uur mag werken.
Als je een rechtsbijstandverzekering heb raad ik je zeker aan om met hun te gaan praten. Ik had een advocaat die zelf bij het uwv had gewerkt en wat dus goed uitpakte voor mij.

Heel veel succes en sterkte en laat je niet gek maken..
groetjes merel

Login of registreer om te reageren