tips voor spoelen en stomen met zout water

23-12-2011 om 16:39 uur

mijn astma is al lange tijd niet stabiel, en de longarts kwam met het idee om te gaan stomen en spoelen met zout water
wie heeft er tips hoe je dat het makkelijkste doet? alles is welkom

Login of registreer om te reageren
30-12-2011 om 19:31 uur
Reactie op emsepems

voordat je de hele stad af fietst: ik heb een rondje bellen gedaan, vragen om een neuskannetje, werkte goed :Y

Heb nog maar twee plekken waar ik kan gaan kijken
1 met de fiets en de andere met de auto
Apotheek ben ik wel geweest, maar had niets

Login of registreer om te reageren
31-12-2011 om 13:52 uur
Reactie op Dominique

Heb nog maar twee plekken waar ik kan gaan kijken
1 met de fiets en de andere met de auto
Apotheek ben ik wel geweest, maar had niets

Dus niets gevonden, nu bestel ik het maar via internet

Login of registreer om te reageren
30-12-2011 om 19:17 uur

Ik heb vandaag de apotheek ook nog ff een bezoekje gebracht voor de onderhoudsmedicatie en het neus kannetje voorgelegd. Ook hij had ze niet en had er zelfs nog nooit van gehoord. Hij zou er meteen achteraan gaan en belt me mij tzt nog terug. Toch wel aardig van die vent  :Y :Y :Y

Mtvrgrt kees01

Login of registreer om te reageren
31-12-2011 om 14:17 uur

Ik heb nog een bestelling uitstaan bij een drogist
Waarschijnlijk kan het neuskannetje nog mee komen

Login of registreer om te reageren
31-12-2011 om 20:25 uur
Reactie op Dominique

Ik heb nog een bestelling uitstaan bij een drogist
Waarschijnlijk kan het neuskannetje nog mee komen

slim! Ik hoop dat je er net zoveel profijt van heb als ik nu lijk te hebben.....

Login of registreer om te reageren
04-01-2012 om 14:30 uur

Hey Ems,
Wil even zeggen dat ik n.a.v. dit topic ook maar weer begonnen ben met trouw mijn neus te spoelen met NaCl (met een spuitje doe ik het). Niet dat ik echt last heb van mijn holtes ofzo, maar toch om t idee te hebben het maximale te doen aan mijn astma.
Dus wil je even bedanken voor de inspiratie :-);-) Hopelijk brengt t jou ook meer stabiliteit!!
xxx
Jorine

Login of registreer om te reageren
04-01-2012 om 15:01 uur
Reactie op Edelweiss

Hey Ems,
Wil even zeggen dat ik n.a.v. dit topic ook maar weer begonnen ben met trouw mijn neus te spoelen met NaCl (met een spuitje doe ik het). Niet dat ik echt last heb van mijn holtes ofzo, maar toch om t idee te hebben het maximale te doen aan mijn astma.
Dus wil je even bedanken voor de inspiratie :-);-) Hopelijk brengt t jou ook meer stabiliteit!!
xxx
Jorine

dankjewel!

volgens mij is t verhaal van mijn longarts (spoelen om zo long ellende te voorkomen) voor meer mensen een inspiratie. Superfijn dat we op zo'n forum elkaar kunnen ondersteunen.

Ja, de longarts had het al over een operatie.... ik hoop dat ik dit met spoelen kan voorkomen!

Login of registreer om te reageren
04-01-2012 om 15:20 uur

Hoi EMS,

Fijn dat het spoelen bij je zo goed helpt!
Ik ben alleen nieuwschierig naar wat voor operatie je longarts het over had?
Ik heb nl zelf een astma wat sterk ontregeld is. Nu doorgestuurd naar de kno arts ivm ontstoken holtes, spoelingen en Avamys gebruik
Gebleken is een scheefneustussenschot en nu eerst een CTG laten maken.
De longarts vertelde dat je astma sterk kan ontregelen door ontstoken holtes en dat het slijm daarvan je longen prikkelt!

Heel veel succes!!

Gr. Gerrie

Login of registreer om te reageren
04-01-2012 om 15:24 uur
Reactie op gerrie

Ik ben alleen nieuwschierig naar wat voor operatie je longarts het over had?

ze hebben een foto gemaakt om te kijken of er ook poliepen zitten, die zouden dan eventueel weggehaald worden
maar ik heb ook een scheef schotje, die zou als kind al rechtgezet moeten worden maar dat vonden mijn ouders toen geen fijn idee. Dus ik loop nog steeds scheef rond  ;)
en als idd dat zorgt dat het slijm niet uit de neus kan maar richting de longen gaat is het daar flink aan t donderjagen (woorden van mn longarts)

neusspray (flixonase) gebruik ik al 25 jaar

Login of registreer om te reageren
04-01-2012 om 15:29 uur

Dank je!

Ik hoop dat het met de spoelingen beter mag gaan. Alleen die groene kleur zou ik goed in de gaten houden!

Login of registreer om te reageren