tips voor spoelen en stomen met zout water

23-12-2011 om 16:39 uur

mijn astma is al lange tijd niet stabiel, en de longarts kwam met het idee om te gaan stomen en spoelen met zout water
wie heeft er tips hoe je dat het makkelijkste doet? alles is welkom

Login of registreer om te reageren
30-12-2011 om 00:23 uur
Reactie op emsepems

och, ik had gezegd goed slijmvlies maar ik bedoel groen (normaal is helder tot wit)  ik ga het nog even snel veranderen

Dan zou ik even de ha bellen en vragen wat hij/zij er van vindt. Een kort AB-kuurtje er bij om het helemaal schoon te krijgen en met spoelen zo te houden, anders blijf je misschien zo onzeker. Het komt iig niet van het spoelen. Zoutoplossing is desinfecterend.

Login of registreer om te reageren
29-12-2011 om 15:19 uur
Reactie op emsepems

Wat ik wel gek vind is dat iedere ochtend er groen slijm komt uit mijn neus en holtes, soms veel, soms weinig  :?
Is dit normaal? of zou er toch iets van een bacterie zitten (die zit er dan volgens mij al een lange tijd)  :X

hoi Ems,
kHeb ook wel eens gehoord dat slijm wat al een langere tijd ergens opgehoopt zit groen wordt. Betekent dus niet altijd perse een bacterie, maar kan ook gewoon 'oud' slijm zijn.
k zou t even aankijken, als het echt lang duurt dan is t mss toch een bact, maar als je je er verder niet ziek van voelt (kloppende holtes, koorts,hoofdpijn etc) kan je denk ik rustig nog even aankijken en vooral goed doorgaan met spoelen :) fijn dat je kannetje je zo goed bevalt! Ik kende t helemaal niet, ik doe t altijd met een spuit en dat bevalt ook wel goed.
Succes meid!

Login of registreer om te reageren
29-12-2011 om 19:08 uur

Hoi emsepems,
Heb je topic gevonden hahaha... vindt het erg interessant om te lezen. Maar weet alleen niet of het iets voor mij zou zijn. Ik bedoel... ik heb alleen s'morgens een beetje last van slijm achter in de neus maar dat komt vanzelf gemakkelijk los en kan het zonder enige moeite uit spuugen.  Daarna de gehele dag nergens last van.

Jij schrijft dat het slijm uit je neus een groen achtige kleur heeft. Mijn inziens is dit te wijten aan luchweg infectie in die betreffende luchtwegen. Zoiets zou ik niet negeren. Kleur geel duidt op een beginnende infectie.

Mtvrgrt kees01

Login of registreer om te reageren
29-12-2011 om 19:39 uur

fijn ems dat het spoelen je zo goed helpt. Ik ben ook af en toe aan het spoelen, vooral als de neus dicht zit, is het een uitkomst. groene slijm, dat klinkt niet goed. even in de gaten houden.

groetjes bioloogje

Login of registreer om te reageren
29-12-2011 om 19:49 uur

Bij mij komt er ook af en toe iets groens naar buiten, gelukkig niet zo veel maar het zit mij toch ook niet zo lekker moet ik eerlijk zeggen.

Login of registreer om te reageren
30-12-2011 om 09:41 uur

bedankt voor al jullie reacties!  ^O^
en wat ik zo lees is dat jullie ook de twijvel of dat groene kleurtje wel goed is.
een paar maanden geleden heb ik oa AB gehad ivm een exacerbatie, toen was alle groen weg, en een week na de kuur kwam t weer terug  :?

Inmiddels heb ik bedacht dat mijn regelmatig benauwd zijn hier best van kan komen. Dat is natuurlijk een mooie gedachte wat dit kan waarschijnlijk goed te verholpen worden  :s)
Omdat ik me er niet ziek door voel, op dit moment niet benauwd, en de longarts me eind januari weer terug wil zien ivm met neus-bijholtes en longen onderneem ik nog geen actie. Kan de LA dan beslissen of doorsturen naar KNO-arts een optie is (foto's kno gebied zijn al gemaakt), hij denkt namelijk aan obstrctie in de neus/bijholtesv door bv poliepen.
...... wordt vervolgd ;)

Login of registreer om te reageren
30-12-2011 om 15:42 uur

Ik heb vandaag hier in de stad gezocht naar een neuskannetje, maar helaas geen eentje te vinden
Zal straks ook eens op internet zoeken

Login of registreer om te reageren
30-12-2011 om 17:44 uur
Reactie op Dominique

Ik heb vandaag hier in de stad gezocht naar een neuskannetje, maar helaas geen eentje te vinden
Zal straks ook eens op internet zoeken

je vind ze vaak in reform winkel, volgens mij kan de aptheek heb ook bestellen voor je
en natuurlijk op internet. Ik heb de 'Rhino Horn', en mij bevalt hij heel goed, geen geknoei, met handig zoutschepje

Login of registreer om te reageren
30-12-2011 om 18:40 uur
Reactie op emsepems

je vind ze vaak in reform winkel, volgens mij kan de aptheek heb ook bestellen voor je
en natuurlijk op internet. Ik heb de 'Rhino Horn', en mij bevalt hij heel goed, geen geknoei, met handig zoutschepje

Aptheek had ze niet en de reform winkel ben ik niet langs gefiests
Probeer dat morgen nog wel te doen
Gaat weer aardig dicht zitten, ook hoofdpijn boven mijn ogen

Login of registreer om te reageren
30-12-2011 om 18:50 uur
Reactie op Dominique

Aptheek had ze niet en de reform winkel ben ik niet langs gefiests
Probeer dat morgen nog wel te doen
Gaat weer aardig dicht zitten, ook hoofdpijn boven mijn ogen

voordat je de hele stad af fietst: ik heb een rondje bellen gedaan, vragen om een neuskannetje, werkte goed :Y

Login of registreer om te reageren