Longfunctieonderzoek bij klein kind

05-10-2005 om 11:30 uur

Hallo,

wie kan mij vertellen hoe een longfunctie-onderzoek in zijn werk gaat bij een kind van 2 jaar (en negen maanden)? Moet ik er rekening mee houden dat hij na afloop net zo moe is als een volwassene van de histamine-provocatie? Of zit dat onderdeel er niet in?

Ik ben voor kinderen nieuw op dit gebied, we gaan naar het UMCG, de polikliniek Kinderlongziekten. Hoe staat die bij jullie bekend?

Groet,
[glow=red,2,300]Regina[/glow]

Login of registreer om te reageren
05-10-2005 om 13:31 uur

Hoi Regina

Ons zoontje Jefrey is 3 jaar en 9 maand. Wij hebben aan een onderzoek in Utrecht meegedaan en daar heeft hij een longfunctietest gehad.

Hoe dat in zijn werk ging heb ik beschreven bij het onderwerp: zwaar astma-aanval 3 jarig jongentje.
Misschien kan je eigen kinderarts je doorsturen naar Utrecht voor een longfunctie-test.

succes.
groetjes Americo

Wij wonen ook in het noorden en gaan neer het ziekenhuis in Assen

Login of registreer om te reageren
05-10-2005 om 16:06 uur

Hi,

ik was misschien niet duidelijk genoeg. Hij krijgt morgen een longfunctietest in het UMCG, is mij gezegd. Ik hoef dus niet naar Utrecht. Het UMCG is voor ons, hoewel we niet in Groningen Stad wonen, het dichtstbijzijnde ziekenhuis.

Iemand ervaringen met het UMCG, en waar moet ik op rekenen met die test?

Regina

Login of registreer om te reageren
09-10-2005 om 17:33 uur

Hoi Regina

Hoe is de test verlopen?
Ik ben erg benieuwd.

groetjes Rianne

Login of registreer om te reageren
10-10-2005 om 13:48 uur

Hoi Rianne,

de huisarts had het mis, het was geen longfunctie-onderzoek. Wel een uitgebreid onderzoek door een longarts, die echt elke nies en hoest die je beschreef in zijn dossier zetten. Heel tevreden over mijn zoon, was nu gezond, het hoesten dat hij nog doet is productief.

Moet doorgaan met de Flixotide (opbouwfase nog) en over drie maanden terugkomen.

Groet,
Regina

Login of registreer om te reageren