Wat voor werk doe je?

17-01-2007 om 19:08 uur

Na de topic "wat voor opleiding doe je" lijkt dit me ook wel een passende :)
Oftewel wat voor werk doe je en daarbij wat voor voor en nadelen kom je daar tegen ivm je astma?

Ik zelf werk bij Dixons, dit is een electronica winkel waar ik computers, camera's, mp3 spelers, printers, telefoons etc. verkoop.
Ik ben daar assistent bedrijfsleidster.
Buiten dat vooral de computers nogal stof kunnen produceren (en dit is gelukkig al een stuk minder omdat ze tegenwoordig niet allemaal meer aan hoeven!) en er vloerbedekking ligt die we gewoon veel moeten stofzuigen vind ik niet hele veel belemmeringen.
Soms is het wel lastig tijdens een telefoon gesprek of gewoon een klanten gesprek in de winkel dat ik ineens in een hoestbui uitbarst.
Soms dusdanig dat ik de klant even moet excuseren :)
Maar over het algemeen weet ik en ook mn collega's dat wel goed op te vangen en ze begrijpen me ook goed... gelukkig :)

Login of registreer om te reageren
17-01-2007 om 19:20 uur

Ik begeleid eerstejaars studenten van mijn eigen opleiding op de Hogeschool. Dit in de vorm van uitleg geven over opdrachten, bijles geven met vakken, tips geven over plannen, de organisatie op school, de studie, docenten, manier van tentamineren, keuzevakken, etc. Het is heel breed. Eigenlijk kunnen ze altijd naar me toe komen en als ik ze niet kan helpen dan ga ik op zoek of ik het kan vinden en ze alsnog kan helpen of ik ga kijken of ik iemand anders weet die ze wel kan helpen. Het is heel relaxed en leuk werk omdat je met je eigen studie bezig bent. Ik leer ook zelf heel veel van het bijles geven. Ik doe dit voor vier uur in de week en ik mag mijn tijd helemaal zelf indelen. In drukke weken ben ik meer dan vier uur bezig, in rustige minder of helemaal niet terwijl ik altijd doorbetaald wordt. In het weekend ben ik gewoon vrij omdat alles op school gebeurt. Als ik ziek ben, dan ben ik ziek en maak ik een andere afspraak, als ik geen tijd heb vanwege mijn studie dan is dat natuurlijk het beste excuus op school zelf dus allemaal geen probleem. Ik vind het erg relaxed werk :)

Login of registreer om te reageren
17-01-2007 om 20:06 uur

Ik werk op een woonvorm voor doven, waar mensen leren zo zelfstandig mogelijk te leven.
Doe voornamelijk veel in de huishouding, winkelen, adl taken(douchen etc) dit voor 20 uur in de week.
Sinds aug vorig jaar therapeutisch en nu gestopt tijdelijk ivm revalidatie, ga straks wel integreren.

groetjes hilda

Login of registreer om te reageren
17-01-2007 om 20:15 uur

Ik werk in de thuiszorg op het moment. En ik ben verpleegkundige. Ik vind het super leuk.
Soms is het lastig. k ben niet zovaak benauwd gelukkig. maar als ik werkt is het knap lastig. voel me altijd een viezerd als ik moet hoesten maar gelukkig weet ik dat ik niet besmettelijk ben.
Soms schaam ik me er wel voor maar meestal gaat het gelukkig goed. dus dan komt het wel goed.

Login of registreer om te reageren
18-01-2007 om 08:35 uur

ik werk als commercieel assistente bij een technisch projectenbureau. Eigenlijk ben ik een soort secretaresse. Ik maak de contracten voor nieuwe plaatsingen ik regel de salarissen enz enz. het is wel heel erg leuk werk. op dit moment worden er allemaal televisie spotjes op tv uitgezonden (die met startrek) en staan er overal langs de weg allemaal billboards.

Login of registreer om te reageren
18-01-2007 om 14:33 uur

Ik ben naast moeder (huishoudmanager,haha) van 3 kinderen,2 dagen werkzaam in de apotheek als apothekersassistente, daarna bijna geen last van mijn astma.

Te@

Login of registreer om te reageren
18-01-2007 om 14:40 uur

Op dit moment ben ik nog student-assistent bij de UvA, hoewel het nu inhoudelijk niet meer zoveel inhoudt helaas: ik moet andere studenten zoeken om interviews uit te laten werken. Hiervoor heb ik wel meegeholpen aan het opzetten van een onderzoeksproject van een AIO, daarbij heb ik ook andere studenten moeten 'begeleiden' in hun werk. Ik ben nu aan het solliciteren bij onderzoeksbedrijven, omdat ik bijna ben afgestudeerd (hoera, hoera!). Dus ik hoop dat ik straks kan zeggen dat ik ergens werk als onderzoeker ;).

Login of registreer om te reageren
19-01-2007 om 00:17 uur

Ik ben hoofdconducteur bij de nederlandse spoorwegen. Af en toe is het wel zwaar. Vooral het onregelmatig werken is zwaar. Mijn chef wou mij 1 jaar geleden eigenlijk laten afkeuren voor dit werk maar na lang overleg en een proeftjd van een half jaar waarin ik niet bovenmatig mocht uitvallen wegens mijn ziekte kon ik blijven. Ben nu wel af en toe ziek, maar het gaat best wel goed.

Login of registreer om te reageren
19-01-2007 om 14:16 uur

Sta voor de klas op een middelbare school. Niet zo ideaal als je benauwd en hees bent, maar over het algemeen gaat het goed. Ik merk wel dat ik nooit veel volume heb. Ik kan niet een enorme keel opzetten, en daarom is het soms moeilijk om orde te houden. Daarnaast zijn de omstandigheden op scholen ook niet ideaal. De luchtkwaliteit is niet goed, als ik de ramen open zet hebben de kids het koud, en ik geef les in één lokaal waar de stoel vol zit met kattenhaar (de eigenaresse van het lokaal heeft iets van zeven katten).  :{w  Maar verder alles prima... :-)

Login of registreer om te reageren
19-01-2007 om 16:01 uur

Ik werk bij een universiteitsbibliotheek, op de afdeling documentverwerking -e-collection.
Dwz dat ik mij vooral bezig houd met het toegankelijk maken van digitale versies van wetenschappelijke tijdschriften, zodat de medewerkers en studenten thuis en/of vanaf de werkplek bij hun artikelen kunnen komen.
Is het leuk werk? Hmmmm. Ik zit de hele dag te muizen.
Eigenlijk is het super eenzijdig. De enige variatie zit hem erin, dat ik steeds andere titels moet bewerken.  *O*
Een paar jaar geleden werkte ik in de medische bibliotheek van het umc, dat was vele malen afwisselender, o.a. door contact met de klanten (baliewerk).
Ik hoef nog maar twee maanden te werken, zit in een leuke seniorenregeling.
Ik heb nooit last gehad van stof ofzo (bibliotheken zijn ware stofnesten), maarja, ik weet pas sinds een paar maanden dat ik allergisch ben voor huisstofmijtenpoepjes.
Het meest inspannende is nog om op m'n werk te komen, da's 25 minuten fietsen. En dat vind ik lekker, tenzij ik benauwd ben.
Oma Akke

Login of registreer om te reageren
28-01-2007 om 14:42 uur

Ik werk als milieuchemisch onderzoeks/projectmedewerker bij een milieu-instituut.

Het werk bevalt me wel, ik kan laboratoriumwerkzaamheden afwisselen met bureau- en "regelwerk", echt ideaal.

Op het lab heb ik weinig tot geen last van mn astma, het werken met oplosmiddelen en vluchtige stoffen doe ik in de zuurkast en dat is voldoende, heb nergens last van  :s)

Login of registreer om te reageren