Bronchiëctasieën

18-01-2010 om 16:42 uur

Best lezers,

Naar aanleiding van de tekst over bronchiëctasieën de volgende opmerkingen.

Ten eerste is de naam van de ziekte niet goed geschreven (zie mijn benaming).

Ten tweede is de informatie wel erg summier.

Ik ben net aan dit forum deel gaan nemen, vanwege mijn bronchiëctasieën en ik hoop dat er wat meer over loskomt.

Groetjes,
Cheena

Login of registreer om te reageren
25-06-2011 om 23:47 uur

Hallo allemaal,

Ik heb ook bronchiëctasieën in beide longen, sinds 2004 is dit bij mij ontdekt, vanaf kind zijn heb ik astmatische bronchitis. Door een verwaarloosde longontsteking heb ik deze aandoening opgelopen en heb in 2003 3 maanden gerevalideerd in Groesbeek, wel heftig hoor!
Ja, wat zijn mijn klachten nou eigenlijk... de hele dag door hoesten  ;( en nog eens hoesten  ;( met veel slijm.
Boos  >:( kan ik worden, ik ben nou 51 jaar en ben soms écht uitgeput van 't hoesten, s'nachts moet ik wel een keer of 3-4 naar beneden om flink te gaan "huffen", zodat ik niemand wakker maak.
Ik ben heel blij dat er meer mensen zijn met bronchiëctasieën en ik zou ook heel graag  met iemand  praten die hetzelfde doormaakt net als ik.
Nu ga ik lweer proberen te slapen  :z met 2 paracetamol/codeïne tabletjes.
Ik hoor 't wel hé?

Groetjes van Annemie

Login of registreer om te reageren
28-06-2011 om 17:53 uur

Hierbij een reactie van mij,ook ik ben iemand met Bronchiëctasieën.
Ben 54 jarige vrouw en heb dit al vanaf mijn kinderjaren.
Ontstaan toen ik 4 jaar was n.a.v. een longontsteking.
Wil wel met die en gene wat uitwisselen.
Heb veel pufjes en medicijnen, en mijn behandeling is ook bijna hetzelfde als een cf patient.
Gebruik o.a. ook Collistin verneveling.
Wie heeft dat ook?
Of zijn er mensen met Bronchiëctasieën die met Tobi vernevelen?
Ben benieuwd naar reactie's.....
Groetjes Anja

Login of registreer om te reageren
10-07-2011 om 22:20 uur

Wat ben ik blij om te lezen, dat ik niet de enige ben die zo veel moet hoesten! Vandaag is het weer een verveldende dag, zó benauwd ben ik, morgenmiddag heb ik een afspraak met de longarts, ik wil graag naar een academisch ziekenhuis. Naar Nijmegen of Maastrich, misschien kunnen ze daar nog iets voor me doen. Hopeloos ben ik!
Op dit moment gebruik ik seretide, atrovent, fliixonase, claritromycine voor onderhoudsdosis, ik heb 't idee dat 't gewoon allemaal niet meer helpt  ;(.
Morgen even afwachten.

Groetjes,
Annemie  :*

Login of registreer om te reageren
01-01-2012 om 23:25 uur
Reactie op Annemie

Wat ben ik blij om te lezen, dat ik niet de enige ben die zo veel moet hoesten! Vandaag is het weer een verveldende dag, zó benauwd ben ik, morgenmiddag heb ik een afspraak met de longarts, ik wil graag naar een academisch ziekenhuis. Naar Nijmegen of Maastrich, misschien kunnen ze daar nog iets voor me doen. Hopeloos ben ik!
Op dit moment gebruik ik seretide, atrovent, fliixonase, claritromycine voor onderhoudsdosis, ik heb 't idee dat 't gewoon allemaal niet meer helpt  ;(.
Morgen even afwachten.

Groetjes,
Annemie  :*

Hallo Annemie

Ik heb ook bronciectasieen in beide longen.In het plaatselijke ziekenhuis konden ze niets vinden.Ik ben doorgestuurd naar Maastricht en dat is een geweldig goed ziekenhuis,Ik ben daar bij Dr de Rohde onder behandeling en bij Professor KOOPMANS EEN IMMUNOLOOG.
Ik ben erg blij dat de huisarts me heeft doorgestuurd.Ik heb een zware antibioticakuur gehad van 10 dagen en nu 3 maal per week een onderhoudskuur.Die moet ik blijven slikken en ik heb 2 vaccinaties gehad.Ik heb dit jaar 6 keer longontsteking gehad.Ook krijg ik om de 4 weken een infuus met gamma globines voor het afweersysteem.
Ik raad je echt aan om naar Maastricht te gaan.
Heel veel sterkte
Annemieke de wit

Login of registreer om te reageren
12-07-2011 om 11:11 uur

Hoi Annemie,

Je schrijft dat je codainetabletjes neemt.
Dit stopt het hoesten, maar voor B.e. patienten is het ophoesten van slijm toch juist belangrijk?

Ik hoest de laatste tijd niet meer zoveel, heb het aardig onder controle.
Heb ook b.e. met astma

Login of registreer om te reageren
12-07-2011 om 21:46 uur

Ophoesten is inderdaad ook heel belangrijk, dat slijm komt er ook wel uit, de codeïne zorgt alleen dat de kriebel wat verminderd, wat ook heel vermoeiend is.
Fijn dat jij het onder controle hebt, sinds dat ik de mexicaanse griepspuit gehaald heb, is het bergafwaarts gegaan met me, voor die tijd had ik het ook onder controle, nou schijnt niets te helpen.
Ik ga voor verder onderzoek naar Dekkerswald in Nijmegen, ook fijn!! Hopenlijk komt er weer een wat betere tijd voor me.
Bedankt voor je berichtje!!

Groetjes,
Annemie  :*

Login of registreer om te reageren
13-07-2011 om 10:41 uur

Hoi Annemie,

Hoop dat ze in Nijmegen wat voor je kunnen doen,

Groetjes

Login of registreer om te reageren
13-07-2011 om 11:47 uur

Hoi ienie,

Dat hoop ik ook en ga er weer met volle moed naar toe.
Ik hou je op de hoogte.

Groetjes,
Annemie

Login of registreer om te reageren
06-09-2011 om 09:14 uur

Hallo allemaal,

Afgelopen zondag schrok ik toen ik een paar keer wat bloed in het sputum had.
Ik herinnerde me dat dat bij deze aandoening kan horen dus heb ik verder geen actie ondernomen.
Op 12 september heb ik toch een (vervroegde) controleafspraak bij de longarts.
Omdat deze vaak vraagt hoe het sputum er uitziet en ik het bijna nooit controleer  :? vond ik het nu wel nodig, omdat ik de afgelopen maand zelf een kuurtje Avelox en vorige week een kuur Prednisolon gestart ben.

De Prednisolon heeft trouwens een wonderbaarlijke genezig tot stand gebracht:
De ooraandoening (tikken, suizen, kloppen, druk en pijn) waar ik volgens de KNO-arts maar mee moest leren leven was na 4 dagen Pred helemaal weg.  *).

Login of registreer om te reageren
25-09-2011 om 14:58 uur

Hallo allemaal,
De LA vond het ophoesten van het bloed niet zo verontrustend, omdat het maar een paar keer is gebeurd.
Wel was het laatste bloedonderzoek niet zo goed. Het Ige-gehalte in het bloed is veel en veel te hoog.
We gaan afwachten hoe ik door de winter kom, maar ik ben bang dat we serieus moeten gaan nadenken over behandeling met Xolair, dit ook  i.v.m. de allergische astma en ABPA.  :'(
Helaas is de oorpijn weer terug. Heb namelijk op vakantie in Egypte de laatste dag een fikse verkoudheid (oorzaak airco ?) opgelopen, met als gevolg hoesten, keelpijn, sinisitus en oorpijn. >:(. Moet ik nu alweer aan de pred???

Login of registreer om te reageren